• Anonym (Känner mig förkrossad)

Jag trodde en relation handlade om att kompromissa med tydligen inte

när jag och min kille har olika syn på något, vill han inte kompromissa och mötas halvvägs, utan han säger alltid att jag ska dumpa honom och hitta någon som är mer likasinnad.... detta är ju inte det lättaste dä jag älskar min kille.... som exempel tycker jag om att hitta på saker utomhus på min fritid allt ifrån en promenad, käl på stan (spelar ingen större roll egentligen, vill bara ut från huset), medan min kille gillar att vara hemma mkt o kolla någon film.... har sagt att det vore bra om vi kunde kompromissa så att vi båda känner oss nöjda men icke.... då får jag höra att jag borde dumpa honom och leta nån ny.... varför söger man såhär ens....? Vet att han också älskar mig men hur vågar han säga en sån sak....? Blir så ledsen...

• Svar på tråden Jag trodde en relation handlade om att kompromissa med tydligen inte
  • PH76
    Anonym (Känner mig förkrossad) skrev 2018-05-05 23:15:55 följande:

när jag och min kille har olika syn på något, vill han inte kompromissa och mötas halvvägs, utan han säger alltid att jag ska dumpa honom och hitta någon som är mer likasinnad.... detta är ju inte det lättaste dä jag älskar min kille.... som exempel tycker jag om att hitta på saker utomhus på min fritid allt ifrån en promenad, käl på stan (spelar ingen större roll egentligen, vill bara ut från huset), medan min kille gillar att vara hemma mkt o kolla någon film.... har sagt att det vore bra om vi kunde kompromissa så att vi båda känner oss nöjda men icke.... då får jag höra att jag borde dumpa honom och leta nån ny.... varför söger man såhär ens....? Vet att han också älskar mig men hur vågar han säga en sån sak....? Blir så ledsen...

Detta är svårt, du får helt enkelt fundera på vad som gör dig lyckligast.

Om aktiviteterna tillsammans med någon du tycker om (vilket verkar vettigt) är viktigare än din nuvarande pojkvän som person (ta bort utseende, popularitet och alla sådana saker).

• baralillatant

Du är inte det viktigaste för honom. Tycker du ska ta hand råd och hitta någon som gillar samma saker som dig :)

PH76 skrev 2018-05-05 23:25:56 följande:

Detta är svårt, du får helt enkelt fundera på vad som gör dig lyckligast.

Om aktiviteterna tillsammans med någon du tycker om (vilket verkar vettigt) är viktigare än din nuvarande pojkvän som person (ta bort utseende, popularitet och alla sådana saker).

Va? Vad menar du? Sjävklart vill jag umgås med min pojkvän men vill att vårt umgänge alltid är begränsat till hemmet
    baralillatant skrev 2018-05-05 23:32:53 följande:

Du är inte det viktigaste för honom. Tycker du ska ta hand råd och hitta någon som gillar samma saker som dig :)

Vadå du är inte det viktigaste för honom?
  • PH76

Jag vet att det inte låter som det (misstänker att du är yngre än vad jag är), men det är precis som det låter. Om han inte är villig att ändra sig så är de ända valen du har att (andra dig/att lämna).

Jag förstår att det låter trist men det är så det är.

• PH76
    Anonym (Känner mig förkrossad) skrev 2018-05-05 23:39:59 följande:
    Va? Vad menar du? Sjävklart vill jag umgås med min pojkvän men vill att vårt umgänge alltid är begränsat till hemmet
    Jag vet att det inte låter som det (misstänker att du är yngre än vad jag är), men det är precis som det låter. Om han inte är villig att ändra sig så är de ända valen du har att (andra dig/att lämna).

PH76 skrev 2018-05-05 23:48:23 följande:

Varför vill han inte ändra sig? :( fattar han inte va en relation går ut på eller? Dvs kompromissa...
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Känner mig förkrossad) skrev 2018-05-06 07:47:59 följande:

Varför vill han inte ändra sig? :( fattar han inte va en relation går ut på eller? Dvs kompromissa...

Jo det fattar han nog, vad några försöker säga är att han inte älskar dig/bryr sig tillräckligt för att vilja göra dig lycklig. Så du kanske ska ta hans råd och dumpa. (För så säger man inte till någon man älskar och bryr sig om, det är ett sätt för honom att kontrollera dig).

Eller ta en paus från varandra och se om ni ångrar er. Om du gör slut kanske han fattar att detta är viktigt för dig och det kan leda till att han ändrar sig. Eller så hittar ni nya partners som ni har mer gemensamt med. Men sålänge du nöjer dig med att göra det han vill så kommer han inte ändra sig och du kommer vara olycklig. För han bryr sig inte just nu.
  • Jw83

Ett förhållande går inte ut på att kompromissa. Då passar man inte ihop. Jag och min make har samma drömmar, Intressen och mål. Vi kan båda två lev vårt drömliv utan att kompromiss och ställ upp på saker man inte vill göra.

Ni verkar för olika

PH76 skrev 2018-05-05 23:48:23 följande:

Sen har hab mage o säga att i de andra relationer han haft så har inte tjejerna påpekar såna här "små saker" och "tjafsat" såhär mycket.... jaha men om hans tidigare relationer har varit så perfekta varför har de tagit slut da???
Svar på tråden Jag trodde en relation handlade om att kompromissa med tydligen inte