Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

Tider på förskola

Sommar33 skrev 2018-05-09 19:55:41 följande:

Jag jobbar endast halvtid och sambo heltid. Har kvar ca 2000:- efter räkningarna, vi bor i en etta tillsammans med sonen men jag prioriterar verkligen inte att jobba nu. Blir väl fattig pensionär på kuppen men jag tror ändå att jag aldrig kommer att ångra mig, trots att jag vet att det är en kvinnofälla. Jag kommer alltid vara fattig men med vetskapen att jag iaf gav sonen den tid jag ville. Slipper ånga ngt sådant. Så det går verkligen att leva på små kostnader man får prioritera. Sonen får allt han behöver rent materiellt och vi kan vara tillsammans men det blir såklart inga resor, dyra mobiler, utemat men dessa saker är rätt flyktiga ändå. Så tycker ni att det är svårt med ekonomin, prova flytta till mindre boende, man får många timmar extra med barnen av att dra ner på boende.

Blir du fattigpensionär beror det på annat. En vanlig medelinkomst förlorar du inte många kronor i månaden om du tom är helt hemmaförälder.

.

.

.

.

Jag är hemma på heltid nu medans barnen är små och innan skolan börjar. Kan inte gjort ett bättre val. Vill man vara hemma så finns det möjligheter. Mycket beror på hur engagerad och villig att göra vad man måste flr att kunna vara hemma. Det är faktiskt ingen omöjlig ekvation.

Annars finns alltid möjligheten att gå ner i tid (med fl).

Att gå 7-17 varje dag, det barnet tycker jag synd om.

Det finns ett förskoleuppror av en anledning.
  • legomum
    fluu skrev 2018-06-06 22:02:45 följande:

9-13, skulle det stå. Dottern är 6,5 år.

Har hon inte obligatorisk förskoleklass?
Svar på tråden Tider på förskola