• Anonym (Ts)

Föräldrar som driver sina barns instagram?

Jag såg på instagram föräldrar som driver instagram konton i sina barns namn. De lägger alltså ut en massa bilder på sina barn. Just dessa var 3 och 7 år tror jag. Ganska många följare. Känns jättemärkligt, eller?

• Svar på tråden Föräldrar som driver sina barns instagram?
  • Anonym (C)

Tror att det är ganska vanligt. Likaså föräldrar som skapar FB konto till sina barn eller husdjur. Jag skulle aldrig göra det. Mina barn får skaffa Instagram när de är gamla nog för det.

• Anonym (Sjukt)

Jo det är konstigt. Har även sett andra märkliga saker som föräldrar som lägger ut bilder på sina 7 åringar när dom har sminkat dom och även föräldrar som tar hål i sina barns öron när dom inte är mer än 1-2 år gamla. Jag tycker att barn ska få va barn så länge det går ! Usch

• Anonym (Helt sjukt)

Jag tycker det är helt jävla sinnessjukt att folk skapar konton åt sina barn.

Värsta är ju mammabloggare.

Jag skulle aldrig outat mina barn på det sättet och när är det dags att sluta?

"Åh idag fick Lisa sin första mens"

Kul.. tycker såna folk kan skaffa sig en hobby

• Anonym (Vidrigt)

Uppmärksamhetsh*r*r

• Anonym (Ts)

Jag tycker att det är skillnad när föräldrar bloggar om livet med sina barn. Det kändes bara olustigt när de skapat konton i barnens namn, med flera tusen följare. Men ja måste ju handla om att föräldrarna är i väldigt stort behov av bekräftelse och kanske vill göra barnen kända.(?) så småningom lär ju barnen ta över kontona.

• Anonym (L)

Det låter helt vidrigt. Hur ser reglerna på Instagram ut när det gäller sådant?
    Och vem följer ett barns konto? Förutom möjligen de närmaste släktingarna verkar det bara sjukt. 

• Anonym (Usch)

Föräldrar ska skydda sina barn och värna om deras integritet. Dom som dagligen lägger ut bilder och händelser ur barnens vardag har därmed misslyckats med att skydda sina barn. Allra värst är dom föräldrar som tjänar pengar på att exponera sina barn. Skäms på dom, ärligt talat.

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (L) skrev 2018-05-06 18:17:05 följande:

Det låter helt vidrigt. Hur ser reglerna på Instagram ut när det gäller sådant?

Och vem följer ett barns konto? Förutom möjligen de närmaste släktingarna verkar det bara sjukt. 

Tror instagram har samma regler som facebook, tror att man måste ha fyllt 16 år för att få använda det egentligen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Sjukt) skrev 2018-05-06 18:28:50 följande:

Tror instagram har samma regler som facebook, tror att man måste ha fyllt 16 år för att få använda det egentligen.

Men alltså. Det är ju inte barnen som använder det. Står bara i barnens namn. Föräldrarna lägger ut bilderna (som bara är på barnen).
  • Virriga Vera

Mitt barnbarn har ett instagramkonto som inte är offentligt. Hon är 3 år och föräldrarna sköter kontot. Där postas bilder för oss nära och kära som inte träffar barnet så ofta. Tycker det är underbart att kunna följa henne där.

• Anonym (Ts)
    Virriga Vera skrev 2018-05-06 18:36:26 följande:

Mitt barnbarn har ett instagramkonto som inte är offentligt. Hon är 3 år och föräldrarna sköter kontot. Där postas bilder för oss nära och kära som inte träffar barnet så ofta. Tycker det är underbart att kunna följa henne där.

Ja det var inte det jag syftade på. Utan öppna profiler.

?Barnen? hade runt 29k följare
  • Anonym (Ts)

Föräldrarna verkar ha en youtube kanal så är väl därför barnen konton har så många följare

Svar på tråden Föräldrar som driver sina barns instagram?