• Äldre 6 May 20:04
    5303 visningar
    8 svar
    8
    5303

    Kan inte hoppa! Fler?

    Min son är 2 år och 9 månader. Jag har börjat oroa mig för att han inte kan hoppa. Inte från golvet, inte från en höjd och inte på studsmattan. På en studsmatta kan han skapa gung men fötterna lyfter inte. Kan ibland få fötterna att lyfta när han håller i något t.ex. en kant. Vi fick ju säga på 2,5 års kontrollen att han inte hoppar och vi ska tillbaka vid 3 år. Känner mig orolig för att det inte kommer ha lossnat tills dess... Det känns som alla barn i denna åldern hoppar förutom min pojke...

    Finns det andra vars barn varit/är sena med hoppandet? Försöker ibland hålla hans händer och hoppa, men då brukar han lägga sig. Kan tillägga att min son är lite försiktig och rädd av sig. Han är inte så road av motoriska aktiviteter.

  • Svar på tråden Kan inte hoppa! Fler?
  • Äldre 6 May 20:06
    #1

    Ingen fara samma här. Börjar hoppa när han känner sig säker på balansen. Vår gjorde det i smyg :D

  • Caramb­olan
    Äldre 6 May 20:10
    #2
    +1

    Så var mitt ena barn också! Till slut lossnade det Ingen panik.

  • Äldre 6 May 20:37
    #3

    Tack för era svar. Känns skönt att höra att fler också varit sena.

  • Äldre 6 May 21:23
    #4

    Vår äldsta hoppade knappt när han var 4. Idag är han 8 och älskar hoppa studsmatta. Han var supertidig med att lära sig bokstäver mm men sen med att lära sig hoppa och cykla. Hans yngsta syster hoppade nog redan som 1,5åring och cyklade utan stödhjul vid 3 år.

    Så det kan vara väldigt olika

  • Äldre 8 May 19:29
    #5
    milli79 skrev 2018-05-06 21:23:50 följande:

    Vår äldsta hoppade knappt när han var 4. Idag är han 8 och älskar hoppa studsmatta. Han var supertidig med att lära sig bokstäver mm men sen med att lära sig hoppa och cykla. Hans yngsta syster hoppade nog redan som 1,5åring och cyklade utan stödhjul vid 3 år.

    Så det kan vara väldigt olika


    Ok. Kul att han gillar studsmatta nu! ????
  • Äldre 8 May 21:05
    #6
    Chasingdreams skrev 2018-05-08 19:29:00 följande:

    Ok. Kul att han gillar studsmatta nu! ????


    Ja det är tur.
  • Äldre 9 May 13:19
    #7

    Min son lärde sig hoppa typ två veckor innan han fyllde 4. Han är också väldigt försiktig. Han ville liksom inte ens försöka hoppa, han lärde sig till slut på förskolan.

  • Äldre 11 May 12:05
    #8
    elin1989 skrev 2018-05-09 13:19:04 följande:

    Min son lärde sig hoppa typ två veckor innan han fyllde 4. Han är också väldigt försiktig. Han ville liksom inte ens försöka hoppa, han lärde sig till slut på förskolan.


    Jag försöker uppmuntra sonen att hoppa men han går då upp på tårna. Fötterna vill inte lämna marken.
Svar på tråden Kan inte hoppa! Fler?