Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

Lämna ensam?

Vi började ensamträna ganska omgående när valpen hade bott in sig och då menar jag minuter till att börja med. Sen utökade vi sakta efter hur hon reagerade, hon var 6 mån när vi lämnade henne ensam hemma första gången. Vi var iväg ungefär en halv timme. Nu är hon två och blir lämnad som längst 3-4 tim, händer kanske 1-2 gånger i månadens det blir så länge. Hon klara säkert att va hemma längre men jag resonerar lite som så att jag kan inte hålla mig längre än så och då ska jag inte tvinga henne att göra det heller.

• Starka
    Pr0nographic skrev 2018-05-06 21:30:12 följande:

Vi har dock stora huskies som vi tar med oss vart vi än är i princip är men kan lämna dem ensamma i 5h OM vi måste och det händer väldigt sällan.

En liten hund får du lämna Max 4h och en stor 6h.

En valp ska vara ute varannan timme.

Varannan timme låter lite för en valp? Vår va jag ute med minst en gång i timmen och extra efter sömn, mat och bus.

Ju färre olyckor inne ju snabbare blir dom rumsrena. Vi misslyckades två gånger första veckan sen hände det inga fler olyckor
  • Starka
    Tow2Mater skrev 2018-05-11 04:09:42 följande:

Att inte kunna hålla sig längre än som längst 3-4 timmar, kanske du borde träffa en läkare? Det låter inte normalt.

Du vet vi är alla olika en del kissar ofta andra mer sällan, jag dricker väldigt mycket därför kissar jag ofta. Vad de gäller hunden så kan hon hålla sig en hel dag om det är dåligt väder, får tvinga ut henne, menar mest att hon ska inte behöva hålla sig därför lämnar vi henne inte längre än 3-4 timmar
Svar på tråden Lämna ensam?