• JohannaSaGo

Huvudvärk av tandsprickning?!

Blev lite orolig ikväll =(

Sonen 19 månader har tandsprickning just nu. 4 tänder samtidigt påväg. Han har bitit sönder nappar men annars har han inte varit särskilt påverkad av det.

Han har precis blivit frisk från att ha varit rejält förkyld med slemhosta.

Han var sjuk i kanske 10 dagar. Och under denna period märkte vi att han någon enstaka gång liksom tryckte/kliade händerna mot pannan/framsida huvud.

Tänkte att man såklart kanske har lite ont i huvudet av förkylningen plus nya tänder på G? 

Iallafall, under sjukperioden blev det i mitten värre med hosta, så vi besökte vårdcentralen. Dom kollade i öronen, lyssnade på lungor, alt såg bra ut. Och nu idag är det mycket bättre. Vi är inne på ca 11:e dagen och man märker att det är lite slemhosta kvar, men hostar väldigt sällan =) 

På dagen idag märkte jag dock att han tryckte lite mera mot huvudet. Försökte få honom att dricka mera vatten då vi hade varmt väder här idag också.
    Han verkar inte uttrycka att han har ont när han trycker mot huvudet.. 

Nu när vi nattade honom ikväll. tog nattningen ca 15min som vanligt. men HELA denna kvart vred coh vände han på sig och tryckte händerna mot pannan/huvudet. Han tillochmed la sin panna mot kudden och tryckte och gnuggade, Han gnällde inget, och somnade..

SÅ. Gör han detta för att han har ont tror ni? Tänder? huvudvärk?

Bör jag ringa BVC imorgon och fråga eftersom han ändå hållt på såhär lite grann i en vecka innan? ?=(   VAd tror ni? Någon som har barn som också gjort såhär vid tandsprickning? 

Hade inte oroat mig om det bara var ikväll liksom, men eftersom det gått några dagar =( 

Svar på tråden Huvudvärk av tandsprickning?!