• Anonym (Less)

Ni som gett upp men sen träffat kärleken igen. Berätta!

Jag ger snart upp. Jag levde i en relation i 10 år. Hus, barn osv. Vi separerade för 4 år sedan. Ett gemensamt beslut så separationen och även relationen efter detta har varit fri från konflikter. Vi har en fin relation idag.

Men sen då... jag vill inte leva ensam längre. Längtar så. Har dejtat lite, haft någon kortare relation eller vad man ska kalla det. Blivit rejält lurad en gång. Men liksom inget mer. Jag längtar verkligen. Bor i en liten stad och här är det inte så enkelt att träffa någon. Det känns som att man vet vilka alla är redan.

Ge mig hopp! Berätta om hur det var när ni träffade era partners.

• Svar på tråden Ni som gett upp men sen träffat kärleken igen. Berätta!
  • Anonym (Less)

Ping! Inläggen försvinner så snabbt när ingen svarar. Puffar

• Rödtjärnens Anna

Jag blev singel vid 35 efter 14 års förhållande. Jag arbetade inom nöjesindustrin och fann min partner på jobbet då han var återkommande gäst. Då var jag 36. Nu är jag 40, sambo och har en 9 månaders son. Bodde också i en liten stad och hade väl också givit upp.. men mitt liv tog en oanad vändning och jag fann kärleken än en gång.

• Anonym (Pepp)
    Anonym (Less) skrev 2018-05-07 06:42:56 följande:

Jag ger snart upp. Jag levde i en relation i 10 år. Hus, barn osv. Vi separerade för 4 år sedan. Ett gemensamt beslut så separationen och även relationen efter detta har varit fri från konflikter. Vi har en fin relation idag.

Men sen då... jag vill inte leva ensam längre. Längtar så. Har dejtat lite, haft någon kortare relation eller vad man ska kalla det. Blivit rejält lurad en gång. Men liksom inget mer. Jag längtar verkligen. Bor i en liten stad och här är det inte så enkelt att träffa någon. Det känns som att man vet vilka alla är redan.

Ge mig hopp! Berätta om hur det var när ni träffade era partners.

Min man bröt upp efter en 13-årig relation. Trodde aldrig att han skulle hitta nån ny, men han hittade mig. Jag trodde också jag skulle vara singel för alltid, men, men. Det vi båda gjorde egentligen var att vi gav upp på ett "positivt" sätt. Vi började koncentrera oss på att bli lyckliga som singlar och odla våra intressen.
  • AndreaBD

Jag var 40 efter skilsmässan och det tog tre år, sedan träffade jag min nuvarande. Kanske är det lättare om man bor i storstan, men vad jag gjorde var att öka alla möjligheter att träffa folk. Jag var också med på dejting-siter, det gav inget, men det var ju också en möjlighet. Jag tror att man kan prova sånt också, man ska bara inte förlita sig helt på det.

Jag träffade min man på en pub-träff, som var ifrån en internet-community som vi båda var med i. Intressen, hobbies och sånt kan ju ge kontakt med fler människor.

• Anonym (jompeln)

Nån mer som har någon rolig story? Smågammal tråd, men orkade inte starta en ny och undrar samma som TS.

Svar på tråden Ni som gett upp men sen träffat kärleken igen. Berätta!