Inlägg från: LakritsMatte |Visa alla inlägg
  • LakritsMatte

Stora hundar i sängen?

Vår hund är väl visserligen liten i sammanhanget, en engelsk cocker spaniel på 18 kilo (ja, jag vet, han är FET, men det är vi också, vi ska banta tillsammans i sommar!)

Men han sover iallafall i vår säng i omgångar på nätterna. Tror han blir för varm ibland och då lägger han sig på golvet eller i korgen, sen kan han komma tillbaka upp i sängen fram på småtimmarna/morgonkvisten. Han ligger helst närmast husse ( vilket husse älskar) och helst uppe vid våra kuddar, inte vid fotänden. Ofta sträcker han ut sig och lägger huvudet ovanför våra huvuden på kuddarna. Det är mysigt, särskilt på vintern när det är kallt i sovrummet!

• LakritsMatte
    Aniiee skrev 2018-05-08 14:35:37 följande:

Haha, de äter inte ens ur varandras skålar. Bordet kan de sniffa lite på om jag lagat kyckling.

Uppfostran handlar ju om vad man tillåter och inte tillåter bla. Jag tillåter hundarna att sova i sängen, soffan och fotöljen, under skrivbordet och alla golv. Jag tillåter INTE att de äter från köksbordet, vardagsrumsbordet eller skrivbordet. Jag tillåter hundarna att springa lösa utomhus, jag tillåter INTE att de springer fram till andra människor. Jag har uufostrat dem till att följa dessa regler,

Ungar har jag inga.

Kunde inte sagt det bättre själv. Min hund skulle hellre dö än ta något från ett bord. Han totalignorerar både hundar och människor när vi är ute och går. Han lägger sig i korgen när han blir ombedd att göra det, och stannar där. När någon kommer hem till oss blir han såklart glad, och kan hända att han hoppar om det är någon han känner. Han backar dock lydigt om jag säger till. (Förresten bjuder jag inte hen folk som inte gillar hundar, såna människor är konstiga tycker jag.)

OCH han får sova i både sängen och soffan. Vi tvättar väl lite oftare bara.

Och förresten, mina barn sitter snällt i vagnen utan att gnälla när jag är ute i affärer. Inga problem där heller.
Svar på tråden Stora hundar i sängen?