Inlägg från: Anonym (Bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra)

så korkad att jag sa ngt

Sådant drama och fjortistrams hör inte hemma hos en förälder/bonusförälder, så ni ska nog inte vara ihop.

• Anonym (Bra)
    Tjej35 skrev 2018-05-07 19:50:48 följande:

Då borde det ju vara fjortistrams för den killen också som ville ha mig som kk  då på sidan om sitt förhållande. .eftersom han är ihop med en 45 årig kvinna som har en pojke som brukar bo hos honom annars...

Ja så är det förstås. Men det är inte mindre trams från din sida bara för att det finns andra som gör samma sak.
    Tjej35 skrev 2018-05-07 20:03:05 följande:

tyvärr har jag insett en sak.. jag kommer aldrig bli självsäker kvinna... mitt liv blev inte som alla andra glamourösa tjejer som kan pudra näsan och lägga upp 50 bilder på sig själv via facebook med putande mun för att de tycker de är så snygga...för att de hört att de är så bäst och snygga så de kan stå stadigt på sina ben och leva ut sin kvinnliga och självsäkra sida utan problem och vi som inte ser ut som ngn drömkvinna är ingenting.... jag har aldrig upplevt mig som ett praktexemplar. Jag har aldrig känt mej som den där vackra bra kvinnan som kan bli vad som helst....! Det finns liksom inte på kartan för mig.... så det du skriver om hur kvinnor ska vara funkar inte för mig.... mitt självförtroende är för lågt för att jag ska klara av det.....känner mej bara ännu mer misslyckad av att få krav på mig över att jag inte blev som den där drömkvinnan som du skriver om att killar vill ha....

Självkänsla kommer inte från att man fått mycket komplimanger - tvärtom! Självkänsla har ingenting med utseende att göra - även där är risken stor att det är tvärtom då man blir förminskad till enbart yta.

Dessa krav du nämner hos en drömkvinna, det är ingen som skrivit om en snygg, perfekt, välklädd person, utan om självkänsla, självsäkerhet och egenvärde. Sådant kan du fixa på egen hand: ta ansvar för ditt eget liv, värdera dig själv högre och låt inte folk behandla dig illa. Börja med att respektera dig själv och kräv det av andra om de vill ha kontakt med dig, acceptera inget mindre. Men framförallt: var den person du vill vara och lyssna på din moralkompass, för när självbilden inte stämmer överens med verkligheten och man gör sådant man egentligen inte kan stå för, ja då sviktar självkänslan. Självsäkerhet får du genom att göra sådant du gillar och är bra på, gör sådant som är för din egen skull och inte sådant som förväntas av dig.
Svar på tråden så korkad att jag sa ngt