Inlägg från: Anonym (Krina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krina)

Ställa in dejt?

sebbe420 skrev 2018-05-08 02:00:59 följande:

Fast jag förstår hans kyla.

Genom att fråga saker som "ser du också fram emot vår dejt" eller säga saker som "jag så är nervös är du också det?" så haussar man upp dejten. Plötsligt blir det en väldigt stor grej.

Ta din nervositet och dina förhoppningar med en tjejkompis och inte med dejten i fråga. 

Instämmer!

Varför ventilera sin nervositet så himla mycket, och begära försäkringar eller medhåll? Vad väntar man sig för svar, oh ja jag längtar också, eller jaaa jag är också jättenervös. Eller lugnabde ord typ det kommer gå så bra, var inte nervös.

Känns lite fjortis på nåt sätt, man förminskar sig själv när man skriver så.

Det här är sånt man förmodligen inte tänker på när man är ny i gemet som kanske TS är, men för en annan som varit med ett tag signalerar det bara osäkerhet och att persoben drar väldigt höga växlar på dejten! Vilket kan få en att bli tveksam och tappa intresset.

Om jag ska på dejt tar jag det med en nypa salt, vet av erfarenhet att det är meningslöst att bygga upp massa förhoppningar i förväg. Bara go with the flow och var trevlig, men håll de innersta tankarna för dig själv tills ni har mer pejl på varandra. Är du nervös, gör ingen grej av det.
  • Anonym (Krina)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-07 23:22:20 följande:

Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.

Betyder det också att du inte vill fortsätta ha kontakt med honom?

Eller hur vill du att han ska reagera?

För det låter som att du vill ha en reaktion från honom, att han ska vakna upp och bli intresserad igen?

Inget fel i det, men har han börjat svalna i er kontakt tror jag inte det är mycket du kan göra tyvärr.
Svar på tråden Ställa in dejt?