Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

Ställa in dejt?

Jag har pratat med en kille ett par veckor och nu har vi äntligen bestämt att vi ska ta en dejt på onsdag. Både han o jag har barn. Han har verkat vara jätteintresserad fram tills igår ungefär. Vi har kunnat prata om allt, även sex! Och han har gett ett seriöst intryck. Nu är han iskall, det är bara jag som hör av mig och han ställer knappt frågor tillbaka. Jag frågade om han ser fram emot att ses på onsdag o sen skrev jag att jag var nervös inför att dejta igen. Då svarar människan, citat: är det en dejt?? Då blir jag nervös!

Ärligt talat är jag inte så pigg på att träffa honom längre när han har gått från att skriva massa positiva saker till att knappt svara på tilltal. hur hade ni gjort? Snälla svar tack.

• Svar på tråden Ställa in dejt?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ironi?) skrev 2018-05-07 22:19:40 följande:

Kanske var dålig ironi från hans sida? Har ni bytt bilder på kuk och fitta?

Magkänslan säger annat tyvärr, att jag inte är så spännande längre. Nej, sådana bilder har vi inte skickat.
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ironi?) skrev 2018-05-07 22:25:16 följande:

Ja, får du den känslan så pausa kontakten. Har ni bestämt tid och plats?

Bara nyfiken, hur gamla är ni?

Vi är 33. Inte bestämt tid o plats. Dåligt tecken?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ironi?) skrev 2018-05-07 22:29:40 följande:

Kan inte jag exakt göra, men det där han skrev var ju bra konstigt och heller inte trevligt.

Hade pausat kontakten, tror jag. Du får dejta mig istället.

Du menar det han skrev om att det är en dejt, och att han blev nervös?
  • Anonym (ts)
    Anonym (HerrKavaj på Kik) skrev 2018-05-07 22:34:35 följande:

Skit i honom. Gå vidare.

Varför?
  • Anonym (ts)
    Anonym (HerrKavaj på Kik) skrev 2018-05-07 22:48:29 följande:

För att du startar en tråd och frågar. För att du redan har tveksamheter om honom. Det ska kännas rätt från början, tycker jag. Annars kan det lika gärna vara. Det finns massvis med män där ute som vill dejta dig. Utbudet är enormt.

Det kändes helrätt fram tills igår
  • Anonym (ts)
    Anonym (mn) skrev 2018-05-07 23:11:28 följande:

Vad du gör, hör inte av dig igen med frågor o så. Ligg lågt, hör han av sig igen så ta det därifrån.

Jag ställde in vår såkallade dejt nu och skrev att han inte verkade så intresserad längre.
  • Anonym (ts)
    Anonym (L) skrev 2018-05-07 23:52:13 följande:

Nu är jag medelålders (40+) och skulle inte orka köra något spel där man ska verka ointresserad men ändå hålla någon på halster. Jag skulle få intrycket av att han är en jobbig typ alternativt inte tillräckligt intresserad och då skulle jag dra en vit lögn och avstyra eländet. 

Jag är rak mot män jag träffar med om jag vill ses, är intresserad etc. Framför allt är jag lika trevlig mot potentiella dejter som jag är mot andra. Allt annat är infantilt nonsens. 

Nu är jag tillsammans med en jättefin man som redan från början var tydlig med att han ville träffa mig, såg fram emot att ses etc. Jag tycker inte att du ska slösa mer tid på den här mannen. Jag kan sätta pengar på att han blir mer intresserad om du drar dig undan men gå inte på det utan glöm och gå vidare. Vem orkar hålla på med sådant när man är vuxen? 

Håller med, orka spela spel. När jag frågade om han såg fram mot onsdag skrev han ?självklart du då? men hans agerande talar tydligare än hans ord. Tror också han blir mer intresserad nu. Suck. Jag överreagerar inte då?
  • Anonym (ts)

Han skrev sen att han inte har haft tid o svara, och att han såg fram mot dejten också. Men sen dess har det varit knäpptyst och vi ska ju ses imon o har fortf inte bestämt nåt. Så det är rätt kört. Fattar inte varför det blir såhär. Varför hålla på med massa spel.

• Anonym (ts)
    Anonym (Ironi?) skrev 2018-05-08 20:31:39 följande:

Märklig stil.

Då dejtar du och jag istället.

Ha ha...

Vad kan man dra för slutsatser?
  • Anonym (ts)
    Anonym (L) skrev 2018-05-09 11:41:34 följande:

1. Fokusera mer på vad du behöver än vad mannen kan tänkas tycka om dig. Kvinnor tenderar att fastna i tankar på det senare tills bekräftelsebehovet nästan överskuggar det egentliga syftet med att ses. Jag menar inte att du gör så men det är lätt att gå i den fällan. Varför skrev han så? Varför hör han inte av sig? Det viktiga är vad du vill. Lista vad du värdesätter hos en man och fundera på om han verkar ha de egenskaperna. Tänk då inte enbart på vad han påstår om sig själv utan även hur han agerar i praktiken. Har han det du söker får du se till att något händer, annars letar du vidare.   

2. Ta initiativ själv! Sitt inte och vänta på att han ska föreslå tid och plats nästa gång utan gör det själv i stället, lite casual så där "Vad säger du om (ställe) kl. XX? Får du inget svar alls då så vet du att han förmodligen inte är intresserad, i stället för att utsätta dig för anspänningen att in i det sista vänta på att han ska föreslå något. 

3. Metaprata inte om dejtandet med mannen. Jag håller med ovanstående om att man inte ska ventilera sin nervositet med den man ska träffa. Gör det med en vän i stället. Ha som tumregel att du i början beter dig mot honom som du skulle göra mot en vän. Om han märker att du är nervös när ni väl ses brukar de flesta män tycka att det är charmigt eftersom det visar att man bryr sig. 

Dra ner dramanivån generellt är mitt råd. Satsa inte allt på ett kort utan håll fokus på vad du vill och se till att det blir så. 

Tusen tack för ett fantastiskt bra svar. Printscreenade det. Han skrev sen att han inte var så intresserad iallafall. Men, sparar dina råd för framtiden!
Svar på tråden Ställa in dejt?