• Anonym (Nya glasögon)

Har du fått slipade solglasögon på köpet?

Jag behöver nya progressiva glasögon och vad jag fattar från Synoptiks hemsida så kommer dom att kosta 8500 kr plus bågarnas pris. Tar normalt dom dyraste glasen som blir mörka i solen. Det står att man får slipade glasögon på köpet men jag kan inte se vad för solglasögon man kan välja på?

Är det några skitglasögon man får eller typ Ray Ban? Kommer dom att vara slipade likadant som dom progressiva fast i solglas? Vad brukar värdet vara på solglasögonen? Om dom bara är värda 1500 kr eller nåt så känns det ju inte så värt det. Har du utnyttjat erbjudandet och kan berätta något om det?

Annars såg jag att Synsam har att man får det andra paret för halva priset men ett par solglasögon låter ju bättre men inte om det är något skräp.

Skulle gå och fråga själv i affären men jag kan inte på ett tag.

• Svar på tråden Har du fått slipade solglasögon på köpet?
  • Anonym (Direkt optik)

Jag handlar på direkt optik och har bytt tre gånger hos dom, jättenöjd

Där får jag två par glasögon och ett par solglasögon för 4300

Du får välja vilken båge du vill på alla tre paren

En sak jag lärde mig den hårda vägen va att ta inte en plastbåge till solglasen för dom bli platta och konstiga, såg ut som 3D glasögon hahaha

Metallbågarna blir jättebra

• Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Direkt optik) skrev 2018-05-09 17:29:07 följande:
    Jag handlar på direkt optik och har bytt tre gånger hos dom, jättenöjd
    Där får jag två par glasögon och ett par solglasögon för 4300
    Du får välja vilken båge du vill på alla tre paren smile1.gif
    En sak jag lärde mig den hårda vägen va att ta inte en plastbåge till solglasen för dom bli platta och konstiga, såg ut som 3D glasögon hahaha
    Metallbågarna blir jättebra
    Det var billigt. Men är det bra kvalitet? Bra att veta om plastbågar.

Såg nu att det står i det finstilta att det var upp till 3800 kr eller nåt sånt och att ytbehandlingar inte ingick. Man får väl inga bra solglasögon för det priset?

Är det bättre att köpa andra paret för halva priset på Synsam istället? Man borde väl kunna kombinera progressiva solglas och vanliga progressiva och betala hälften på det billigare paret?

Jag har bara köpt progressiva en gång förut så jag har inte lärt mig vad som lönar sig mest än. Oskyldig
  • Anonym (Direkt optik)
    Anonym (Nya glasögon) skrev 2018-05-09 19:44:18 följande:

Det var billigt. Men är det bra kvalitet? Bra att veta om plastbågar.

Såg nu att det står i det finstilta att det var upp till 3800 kr eller nåt sånt och att ytbehandlingar inte ingick. Man får väl inga bra solglasögon för det priset?

Är det bättre att köpa andra paret för halva priset på Synsam istället? Man borde väl kunna kombinera progressiva solglas och vanliga progressiva och betala hälften på det billigare paret?

Jag har bara köpt progressiva en gång förut så jag har inte lärt mig vad som lönar sig mest än.

Ja alltså jag har haft mina senaste glasögon/solglasögon i 3,5 år nu och dom ser ut som nya ???? inga problem med nåt av paren.

Har antireflex eller va de heter

Är rejält närsynt och har brytningsfel

Synsam vet jag inte nåt om, längesen jag var där, tyckte det var onödigt dyrt
  • Anonym (Solisar)

Båge upp till 1498 ingår hos Synoptik på solglasögonen. Man kan även lägga till om man vill ha andra glas än de som ingår. Och då hade man halva priset på dom glasen. Samt att bågen får man ju.

• Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Direkt optik) skrev 2018-05-09 20:28:43 följande:
    Ja alltså jag har haft mina senaste glasögon/solglasögon i 3,5 år nu och dom ser ut som nya ???? inga problem med nåt av paren.
    Har antireflex eller va de heter
    Är rejält närsynt och har brytningsfel
    Synsam vet jag inte nåt om, längesen jag var där, tyckte det var onödigt dyrt
    På dom stora kedjorna får man räkna med 10 000 kr i runda slängar för att få ett par progressiva så visst är det mycket pengar. Jag har haft ett par billigare glas en gång och dom var kassa så därför var jag inne på att pröva dyra den här gången så att jag har något att jämföra med. Men jag ska försöka hitta vilka glas din optiker använder för har man tur är det ju samma som dom dyrare kedjorna.
    Anonym (Solisar) skrev 2018-05-09 20:57:31 följande:
    Båge upp till 1498 ingår hos Synoptik på solglasögonen. Man kan även lägga till om man vill ha andra glas än de som ingår. Och då hade man halva priset på dom glasen. Samt att bågen får man ju.
    Hänger inte med tror jag. Om värdet är 4000 kr men för att få vettiga glas borde man ge 7000 kr säger vi, betalar man mellanskillnaden på 3000 kr då?

• Anonym (Synoptik)

Ja precis. Du får bågar för ca 1500 plus glas för 900 och om du vill ha dyrare bågar eller glas så betalar du mellanskillnaden.

Jag har inte märkt någon skillnad på synsam och synoptik bortsett från priserna.

• Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Synoptik) skrev 2018-05-11 06:27:11 följande:
    Ja precis. Du får bågar för ca 1500 plus glas för 900 och om du vill ha dyrare bågar eller glas så betalar du mellanskillnaden.

Jag har inte märkt någon skillnad på synsam och synoptik bortsett från priserna.
    Got ya.

Vilken av kedjorna föredrar du? Vilken är dyrast? (Eftersom att du skriver att det inte är någon skillnad bortsett från priserna.)
Svar på tråden Har du fått slipade solglasögon på köpet?