• Bolsky

Olyckligt kär av misstag

Jag är en kille på 35 år och har en sambo i samma ålder.

Jag har ett problem som började för några månader sedan med att jag kände ett behov av att träffa nån annan bara för lite skojs skull inte meningen att det skulle bli något bara sms:a lite och ev nån träff.

Registrerade mig på dejtingsajt och hittade en intressant tjej där.

Vi började prata väldigt mycket och bestämde träff, vi träffades och klickade direkt kändes det som.

Problemet var att jag inte berättade sanningen för denna tjej ljög om ålder, namn, yrke m.m för att inte hon skulle komma på vem jag egentligen var och avslöja mig att jag var sambo.

Vi bestämde fler träffar och har haft sex och har det jättemysigt ihop.

Nu är det så att jag nog blivit kär i henne och det var inte alls meningen från början men känslor går inte styra.

Så nu vet ja inte vad jag ska göra, kan ju inte avslöja för henne att jag ljugit om vem jag är.... men måste ju göra det om det ska bli vi två.

Misstänker hon blir fly förbannad om hon får reda på detta och det med all rätt, det är ju jag som gjort bort mig från början.

Har verkligen fått starka känslor för henne men vet inte hur jag ska gå tillväga , bryta med min sambo och berätta allt eller bara lägga ner allt? Hur skulle ni göra.

• Svar på tråden Olyckligt kär av misstag
  • Anonym (Hoppas du är ett troll)

Mhm, fast detta är ju inget misstag. 

1. Gör slut med din partner för hon förtjänar bättre. Berätta inte för henne vad du gjort, hon kommer tappa hoppet om såväl kärleken som mänskligheten.
    2. Låt den andra personen gå. Hon förtjänar också bättre. Berätta inte för henne heller, bara låt det gå, sluta höra av dig. 
    3. Gå inte in i ett nytt förhållande. Tänk över om du verkligen vill och kan vara i ett förhållande. Du har ett beteende som du borde söka hjälp för, det skadar dig själv och andra.

• Anonym (meh!)

Problemet är att du gjorde fel från början. Hur kan man vara så dum att regga sig på en datingsite när man är i en relation? Är det något problem i relationen så gör man slut först! 

Du kan nog glömma båda tjejerna. Ingen av dem kan ju uppenbarligen lita på dig. 

Svar på tråden Olyckligt kär av misstag