Hur håller man borta fåglar?
Jag blir tokig på fåglarna på uteplatsen och behöver tips om hur man håller dom borta. Måste jag tillverka en ful fågelskrämma i människostorlek eller finns det smidigare alternativ?
Jag blir tokig på fåglarna på uteplatsen och behöver tips om hur man håller dom borta. Måste jag tillverka en ful fågelskrämma i människostorlek eller finns det smidigare alternativ?
Fixa ett strömförande fågelbad.
En katt med riktigt bra jaktinstinkt.
Lägg leksaksormar på taket eller direkt på uteplatsens golv om den är öppen.
Fick inspiration av din länk och beställde lite prylar. Nu ska dom väck!Det är duvor och en annan i samma storlek men som jag inte vet namnet på.
Duvor är för jävliga, de skitar ner och bygger bo på min balkong. Satte upp CD-skivor men det hjälpte bara någon månad, tyvärr.
Men över? Varför gick du över den? Skadar taggar fåglarna? Är djurvän så jag vill inte göra illa dom. Jag vill bara ha bort dom.Ja, det är inte kul alls med fåglar på ens uteplatser.
Satte nyss en kramdjurskatt i fönstret som stirrar på fågeljävlarna. Får se om det hjälper tills min leverans av fågelskrämmor kommer.
Luftgevär!