• Anonym (Evy)
    Äldre 10 May 17:42
    10310 visningar
    43 svar
    43
    10310

    Känner agg mot sambo och bonusbarn!

    Först och främst så är det tips och råd jag är ute efter och inte glåpord. Vill ha tips på hur jag ska ta mig ur denna dåliga spiral?

    Lever med min sambo, hans barn som bor här mer än varannan vecka och vår gemensamma tvåmånaders bebis. Enligt mig så uppstod problemen i samband med min graviditet.

    Vår relation har varit harmonisk och kärleksfull, jag och bonus har också haft en bra relation. När vi äntligen blev gravida med vårt gemensamma barn så visste lyckan inga gränser, iallafall till en början.

    Har försökt engagera bonus i graviditeten och till sitt nya syskon och det verkade gå bra till en början. Men när förlossningen närmade sig så kom första konflikterna från hans ex och barn. Bonus var helt knäckt över att vi skulle få ett gemensamt barn och hans ex började komma med hot om att deras barn ska prioriteras framför bebisen. Hon sa att bebisen är mitt ansvar. Nej jag överdriver inte utan på denna låga nivå har det hamnat. Ren skär svartsjuka från både ex och hans barn.

    Största sveket kom däremot från min sambo. När bråken uppstod så har jag känt hur han har förändrats radikalt. Jag känner inte denna människa längre, från att vara överlycklig över bebis och galet förälskad i mig så har han distanserat sig helt. Jag överdriver inte, han håller ett avstånd till mig och vårt barn.

    De veckor som bonus är här så är det 100 % fokus på denne men under de veckor som vi inte har denne så ignoreras vi totalt. Och det här börjar ta knäcken på mig, är helt färdig av sömnbrist och kolikbebis. Jag känner mig helt ensam i det här, jag får ingen kontakt med honom. När jag försöker prata med honom så landar det bara i konflikt, vi har helt tappat bort varann.

    Sista veckan så har jag känt hatet växa mot honom, hans barn o mot allt o alla som har med dom att göra. Kan inte ha det så här.

    Snälla hjälp mig. Vad ska jag göra för att bryta denna nedåtgående spiral?

    PS. Trodde aldrig att det här kunde hända oss, vi har vart ihop länge o vi har följt alla regler i boken eller hur man ska säga.

  • Svar på tråden Känner agg mot sambo och bonusbarn!
  • Anonym (Titti­)
    Äldre 10 May 18:02
    #1

    Jag beklagar verkligen och stärks ännu mer i min åsikt att man inte ska starta familj med någon som redan har gjort det med någon annan.

  • Anonym (Inna)
    Äldre 10 May 18:06
    #2

    Oj :( blir så ledsen att läsa detta.

    Jag tycker du ska prata med din barnmorska så ni kan få kuratorhjälp. Ni måste få en proffesionellt person som styr er rätt. Det kan ju vara så att han hamnat i en kris som han inte kan ta sig ut ur. Tycker du ska kräva detta eller separera och få distans.

  • Äldre 10 May 18:08
    #3

    Låter otroligt tufft! Låter som att du behöver en samtalskontakt för att få prata ur dig dina känslor och få tips om vad du ska göra. Familjeterapi för både er som par, men även hela familjen och vid enstaka tillfälle ha med exet för att sluta fred?

  • Anonym (Evy) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:15
    #4
    Anonym (Titti) skrev 2018-05-10 18:02:47 följande:

    Jag beklagar verkligen och stärks ännu mer i min åsikt att man inte ska starta familj med någon som redan har gjort det med någon annan.


    Jag trodde aldrig att vi skulle hamna här vi hamnat. Har följt alla "regler" eller hur man ska säga men ändå har det blivit så här. Fast jag vet andra exempel dör det funkar mycket bättre. Vi är skräckexempel.
  • Anonym (Evy) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:18
    #5
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-10 18:08:17 följande:

    Låter otroligt tufft! Låter som att du behöver en samtalskontakt för att få prata ur dig dina känslor och få tips om vad du ska göra. Familjeterapi för både er som par, men även hela familjen och vid enstaka tillfälle ha med exet för att sluta fred?


    Jag går till en psykolog och har väl sagt lite som det är där men det är svårare att få med mig honom. Vi har inga problem enligt honom eftersom alla är såkallat nöjda och glada. Alla förutom jag då bör tilläggas.
  • Anonym (Evy) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:22
    #6
    Anonym (Inna) skrev 2018-05-10 18:06:30 följande:

    Oj :( blir så ledsen att läsa detta.

    Jag tycker du ska prata med din barnmorska så ni kan få kuratorhjälp. Ni måste få en proffesionellt person som styr er rätt. Det kan ju vara så att han hamnat i en kris som han inte kan ta sig ut ur. Tycker du ska kräva detta eller separera och få distans.


    Krisen är väl hans extrema konflikträdsla, eller han är så jävla rädd för sitt ex och sin tonåring och det provocerar mig eftersom jag får all skit.

    Har talat lite med barnmorskan på BVC, eller jag sitter mest och grinar där. Vågar inte säga för mycket för är livrädd över att soc ska bli indragna.

    Separation är det sista jag trodde skulle ske men som det ser ut nu så........
  • Anonym (Titti­)
    Äldre 10 May 18:34
    #7
    Anonym (Evy) skrev 2018-05-10 18:22:46 följande:
    Krisen är väl hans extrema konflikträdsla, eller han är så jävla rädd för sitt ex och sin tonåring och det provocerar mig eftersom jag får all skit.

    Har talat lite med barnmorskan på BVC, eller jag sitter mest och grinar där. Vågar inte säga för mycket för är livrädd över att soc ska bli indragna.

    Separation är det sista jag trodde skulle ske men som det ser ut nu så........
    Bara så du vet, ALLT och då menar jag allt som "oroar" kommer anmälas till soc.
    Så du har nog bara att vänta på en kallelse.
  • Anonym (Tidig­are)
    Äldre 10 May 18:39
    #8

    Är det du som startade en tråd tidigare då du var höggravid? Tycker jag känner igen det med tonårig bonusson som utövade nån sport, hade han inte till och med blivit aggressiv vid något tillfälle?

  • Äldre 10 May 18:41
    #9

    Hur förklarar han själv sitt beteende?

  • Anonym (Evy) Trådstartaren
    Äldre 10 May 18:43
    #10
    Anonym (Tidigare) skrev 2018-05-10 18:39:34 följande:

    Är det du som startade en tråd tidigare då du var höggravid? Tycker jag känner igen det med tonårig bonusson som utövade nån sport, hade han inte till och med blivit aggressiv vid något tillfälle?


    Nej det var längesen jag skrev en tråd på familjeliv och har inte skrivit nåt inom denna genre tidigare.
Svar på tråden Känner agg mot sambo och bonusbarn!