• Anonym (Trött)

Psykiskt trött efter att ha träffat vänner

På sista tiden har jag märkt hur trött jag blir efter en träff. Idag var jag i stan i 3 timmar med min vän. Fint väder vi åt lunch promenerade och fikade. Jag är mycket social och vi pratade om allt möjligt. Det var trevligt.

Men när jag kommer hem sen känner jag mig helt slut och typ tom. Är bara trött och känner mig liksom inte glad ens över att vi hade en trevlig stund ihop. Tvärtom kan jag känna att varför stannade jag så länge i stan.

Jag fattat själv inte vad det beror på.

På samma sätt kan jag bli irriterad över att en vän inte hör av sig (som lovar göra det) samtidigt som jag tycker det är skönt att hon inte gör det för jag vill åndå inte ses. Så varför blir jag då irriterad över att hon inte hör av sig.

Jag förstår liksom inte på mig själv inland.

• Svar på tråden Psykiskt trött efter att ha träffat vänner
  • Anonym (s)

Du är nog introvert, inget konstigt alls. Fattar att det känns motsägelsefullt att å ena sidan gilla att träffa människor och å andra sidan bli så trött av det, men människor har olika sätt att "tanka" energi och det behöver inte ha att göra med hur social man är.

• Anonym (G)
    Anonym (s) skrev 2018-05-12 08:22:29 följande:

Du är nog introvert, inget konstigt alls. Fattar att det känns motsägelsefullt att å ena sidan gilla att träffa människor och å andra sidan bli så trött av det, men människor har olika sätt att "tanka" energi och det behöver inte ha att göra med hur social man är.

Jag tycker det lutar mer åt Ambivert för det är jag.

Ta är det så att du mår bra och behöver det sociala för att ladda energi men om du får för mycket av det börjar det ta energi istället och du vill bara hem och sluta dig?

Mitt tips är att välja lugna platser att vara social på. I stan i allt brus är inte optimalt om man har lätt för att tröttas ut av omgivningen, satsa på utkanten av stan / sitt i en avsides park / nära vatten / naturen.

Sen undrar jag hur mycket plats du får ta i dina relationer med vänner? Känner du att du kan uttrycka vad du verkligen bär på? Och känner? Det tar energi att hålla inne / hålla emot och att inte vara ärlig om vad du behöver. Att verkligen kunna prata, är jätteviktigt för att få energi.

I regel får vi energi när vi tillgodoser det vi behöver. Vad behöver du? Vad behövde du som du inte fick? Var det miljön? Var det samtalsämnena? Var det att du inte tog plats? Var det syydu behövde vara den som drev på allt? Mycket krav på dig jämfört med din kompis?

Hur mycket press vs frihet ger du dig själv?
  • Anonym (G)
    Anonym (G) skrev 2018-05-12 08:58:55 följande:

Ta är det så att du mår bra och behöver det sociala för att ladda energi men om du får för mycket av det börjar det ta energi istället och du vill bara hem och sluta dig?

Mitt tips är att välja lugna platser att vara social på. I stan i allt brus är inte optimalt om man har lätt för att tröttas ut av omgivningen, satsa på utkanten av stan / sitt i en avsides park / nära vatten / naturen.

Sen undrar jag hur mycket plats du får ta i dina relationer med vänner? Känner du att du kan uttrycka vad du verkligen bär på? Och känner? Det tar energi att hålla inne / hålla emot och att inte vara ärlig om vad du behöver. Att verkligen kunna prata, är jätteviktigt för att få energi.

I regel får vi energi när vi tillgodoser det vi behöver. Vad behöver du? Vad behövde du som du inte fick? Var det miljön? Var det samtalsämnena? Var det att du inte tog plats? Var det syydu behövde vara den som drev på allt? Mycket krav på dig jämfört med din kompis?

TS*
  • Anonym (G)

Var du närvarande i ert möte och det nu pratade om eller hade du flera andra tankar som kretsade runt oro om saker som du ältar / stressar upp dig inför? Sånt tar enormt mycket energi.

• Anonym (s)

Ja, så kan det ju också vara. Men poängen är ju oavsett vilket att det inte är något konstigt eller onormalt att bli trött när man har umgåtts med människor. :)
  • Anonym (Trött)

Jag behkver det sociala men tror jag verkligen anstränger mig också. Dvs är någon lite tyst pratar jag mer för att kompensera. Ibland känns allt som en ansträngning fast jsh vill ha det så känns det tröttsamt.

Känner också att hag efteråt kan vara lite irriterad/ less på sällskapet som att det tog min energi. Samtidigt som jag efteråt kan tänka vad synd att vi inte ses oftare. Så knäppt!
  • Anonym (Trött)
    Anonym (G) skrev 2018-05-12 09:01:57 följande:

Var du närvarande i ert möte och det nu pratade om eller hade du flera andra tankar som kretsade runt oro om saker som du ältar / stressar upp dig inför? Sånt tar enormt mycket energi.

Så kan det nog vara. Tänker ofta på 100 saker samtidigt. Har massa med små problem som gjort mig lite nedstämd och stör mina tankar och är ganska stressad. Kan det vara det som ligger i bakgrunden och pyr. Det har jag inte tänkt på.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (s) skrev 2018-05-12 08:22:29 följande:

Förr var jag mycket mer social än nu. Ordnade fester och middagar mm ofta och var liksom spindeln i nätet.
Svar på tråden Psykiskt trött efter att ha träffat vänner