• Jeehaa84

En pappas oro..

Hejsan :)

Jag och min fru är gravida i vecka 5+ 4 idag och vi analyserar symptom varje dag hela dagen trots att vi försöker att inte.

Oron grundar sig i svårt att få barn. Gjort 3 ivf som inneburit 6 insättningar varav 3 stycken blivit graviditeter!

MA v 12, MA v 9. Nu har vi fått trombyl och lutinus utskrivet vilket känns bra för då för vi det vi kan. Men Såå orolig. Önskar jag var naiv och bara trodde allt skulle gå bea. Fler domprost sig eller har tips på hur jag ska hantera detta utan att va ett vandrande nervvrak.

• Svar på tråden En pappas oro..
  • OPP

Vi är nästan i samma sits, dock ej riktigt lika illa. Vi skulle precis påbörja IVF efter 3 års försök. Men blev gravid naturligt. Och vi har också missfall x flera i bagaget och törs inte riktigt glädja oss ännu. Man får bara leva på och ta dagarna som de kommer. Och hoppas att man ser ett litet hjärta ticka där inne om några veckor när vi ska på VUL. Men varje toabesök är lite ångestfyllt då man är orolig att det ska komma blod. Men barnmorskan på fertilitetskliniken sa: Tänk inte så, ni väntar faktiskt barn, inte missfall. :)

Hoppas det går bra för er. 

• Jeehaa84

UL på onsdag. Vi är nu i 6 + 4. Symptom kommer å går. Idag inget. När har ni UL? Har du symptom?

• JLES
    Jeehaa84 skrev 2018-05-19 16:44:31 följande:

UL på onsdag. Vi är nu i 6 + 4. Symptom kommer å går. Idag inget. När har ni UL? Har du symptom?

Var inte orolig över symtom. Jag är i vecka 20 och jag hade typ inga symtom alls första trimestern. :) Väntar en frisk tös.
  • OPP
    Jeehaa84 skrev 2018-05-19 16:44:31 följande:

Vi har UL på tisdag. Alltså snart, vilket känns läskigt som tusan. Tänk om de inte ser något? Har inte desto mer symtom heller. Kände lite illamående ikväll, men botade det med chips. :D 
    Jag är nu i v7+1, så nåt måste ju finnas därinne i magen tycker jag. Ska hålla tummarna för er. 
  • Jeehaa84

Min fru har en den symptom. Trötthet, lite morgonillamående. Svullen mage. Kissar mkt osv. Dock har brösten slutat värka. Jag följer hennes symptom då hon hela tiden säger vad hon känner samt oron som besannades när vi fick våra missfall.

UL på torsdag vilket är supernervöst. Vi har ultraljudsfobi efter de senaste gångerna :/

Hon är 7 + 2 på torsdag. Berätta gärna hur det gick för er ni som ska göra snart oxå :)

• OPP

Jag var på ultraljud igår. Det gick jättebra. Vi såg ett litet hjärta som pickade och nu känner vi oss mycket lugnare. Det går säkert jättebra för er med. :)

• Fiskarrn

Gjort ivf 1 gång och lyckades oroade mig hela vägen och har inte slutat än :) är nu vårdledig med en 11 månaders kille

Oron gick inte bort även om han är helt frisk:p

H. Hemma pappan

• Jeehaa84

Ångesten var stor idag. Arbetade aktivt med lugnande tekniker men väl på britsen så var det bara att ta emot kommande besked.

Hjärtat slog på ett 11 mm stort foster och vi kan idag andas ut och glädjas. Varit i samma situation två ggr tidigare så helt färdig oroad är man ju inte men läkaren sa att trots våra två tidigare MA så är det 5 % sannolikhet för missfall. Vill välja att se det som 95% sannolikhet att det kommer gå hela vägen. Dock undrar man ju hur vi två gånger prickat dessa 5 % samt haft svårt att bli spontan gravida. Känns som rätt små sannolikheter men men. :)

• OPP
    Jeehaa84 skrev 2018-05-24 19:14:24 följande:

Ångesten var stor idag. Arbetade aktivt med lugnande tekniker men väl på britsen så var det bara att ta emot kommande besked.

Hjärtat slog på ett 11 mm stort foster och vi kan idag andas ut och glädjas. Varit i samma situation två ggr tidigare så helt färdig oroad är man ju inte men läkaren sa att trots våra två tidigare MA så är det 5 % sannolikhet för missfall. Vill välja att se det som 95% sannolikhet att det kommer gå hela vägen. Dock undrar man ju hur vi två gånger prickat dessa 5 % samt haft svårt att bli spontan gravida. Känns som rätt små sannolikheter men men. :)

Grattis! Försök njuta och glädjas!
Svar på tråden En pappas oro..