Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Fästingar

Hur gör ni för att minska risken för fästingar? Hur skyddar ni barnen? Kontrollerar ni dem varje kväll att de inte fått några?

Jag är inte uppväxt med fästingar, men där jag bor nu är det gott om dem. Har redan plockat två på mig trots att jag knappt varit ute. Har två katter, de får fästingmedel. Det hjälper mycket, men inte mot allt. Katterna lägger sig gärna i soffan, där vi också sitter. Hur gör ni andra? Det är omöjligt att få mina katter att inte sova i soffan. Stänger dörren till sovrummen, men ibland har de smygit in där också.

Hur farligt är det med fästingbett? Jag misstänker att jag är en smula hysterisk över detta då jag inte är uppväxt med problemet.

• Svar på tråden Fästingar
  • Utvandraren2

De flesta jag har fått har varit väldigt små. Därför har det ibland gått någon dag innan jag upptäckt dem. Har en hel del födelsemärken, så en prick mer eller mindre tänker jag inte på.

På katterna kan det gå längre tid, där upptäcker vi de inte förrens de hunnit växa till sig lite. Jag förstår inte hur man ska kunna hitta dem, de flesta är ju så små! Typ som en blomfluga. Har inte chans att hitta dem i hårbottnen. Usch, kommer att få kontrollera min bebis noga varje kväll när hon kommer till sommaren. Det verkar som att de finns överallt, eftersom jag får dem utan att vara ute! Gör alla föräldrar det, kontrollerar barnen överallt varje kväll? Känner att jag redan längtar till vintern. :(

Svar på tråden Fästingar