• Pilofru83

Oro för missfall

Hej!

Jag är i vecka 8 nu och för några dagar sen hade jag lite färskt blod när jag gick på toa, inga mängder utan det räckte med trosskydd, det övergick i bruna flytningar i ett par dagar innan det försvann.

Jag bor i Norge och har pga väntan på norskt personnummer inte fått träffa mer än en allmänläkare som inte hade möjlighet att göra ultraljud utan bara tog blodprov och mätte HCG nivån som såg ok ut.

Men jag är ändå orolig, det kan väl ta rätt lång tid innan hcg nivån går ner efter missfall? Men om man får missfall, börjar man alltid blöda rejält och inom hur lång tid?

Jag har som vanlig "mensvärk" men det har jag haft hela tiden.

• Svar på tråden Oro för missfall
  • närkommertrean

Jag skulle inte oroa mig för att den blödningen du hade var mf eftersom det var så lite och så kort tid. Jag har två mf i v 7 bakom mig och vid det första blödde jag som en vanlig mens ett dygn och sedan avtog det under 2,5 veckor, första 2 veckorna var blodet färskt även om jag inte blödde så mycket varje dag. Andra gången fick jag en störtblödning på kvällen och satt på toa i två timmar. Efter det blödde jag rikligt under natten (bytte binda ett par gånger) men sedan avtog det och efter 6 dagar var det över. Jag har även haft en graviditet då jag blödde som du beskriver vid ett par tillfällen mellan v 7 och v 10 men det var ingen fara.

Svar på tråden Oro för missfall