• Anonym (mmmm)

Han älskar mig inte längre.....

Om det absolut inte funnits tecken innan så låter det mer som att han fått intresse för någon annan, en månad är kort att "veta" att man vill göra slut. Kan du ha missat något tecken? 

• Anonym (mmmm)

Förstår det är jobbigt TS men det är mycket bättre prata med kuratorn eller en kompis än att göra det med honom. Han har sagt allt som behövs egentligen, och det vet du innerst inne.
    Att du saknar är givet men det blir som sagt inte bättre av att ha kontakt, inte just nu när du mår så dåligt. Du "tror" att du ska må bättre om ni pratar eller ses och det kanske man gör den lilla stunden men så fort samtalet är slut kommer du falla ännu längre ner i det jobbiga eftersom du nu fick en liten gnutta trevligt. Det blir som en berg och dalbana för dina känslor och du klarar nog inte av det just nu 

Att han säger han ska ringa, det är nog mest för att ha vill vara schysst, inte för att han vill bli ihop igen, vilket du nog hoppas.

Jag hade en bekantskap för ett antal år sen (kallar det bekantskap för vi var aldrig ihop ordentligt) och när jag kapade helt fick jag mail i flera månader efteråt, först jätteofta, sedan kanske en gång i månaden bara. Det stod oftast bara så här: "saknar" och sen inget mer.
    Snacka om att försöka ge mig dåligt samvete! (eller, det menade han nog inte men jag tog det så) jag svarade aldrig för det var så vi hade bestämt. Du vill inte bli en "sån" TS, håll dig undan, slicka dina sår, ta hjälp av vänner, men kläng inte fast vid honom. Skulle det vara så att han ångrar sig framöver, ja då kommer du märka det. Han vet ju var du finns. 

• Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-05-18 23:33:42 följande:
    Idag mådde jag skit men känns bättre nu när jag är runt dom jag älskar.

Jag ringde upp honom idag, ville få ett slags avslut. Jag tror det är bättre för mig att prata med honom så JAG verkligen vet att det är slut.

Han sa att han har tänkt på mig, han visste inte vad han hände, att han typ blivit könslokall pga av händelser i hans familj.

Jag hörde hur ledesen han var. Vi bestämde att vi ska ses och prata istället för att ta allt per tele. Prata om vad vi känner.

Det känns bara så sjukt att han ger mig ännu en gång förhoppningar. Jag hade typ bearbetat att det är slut mellan oss. Att han INTE skulle bemöta mig så här.

Vad ska jag ta mig till?? Han har fuckt up mig helt...orkar onte...
    Fast du har inte alls bearbetat det, du är så svajig, skriver än det ena än det andra här. Det är just det du skulle undvika - förhoppningar. Du ringde för tidigt anser jag. Om du inte hade ringt, hade han gjort det istället? Nej, nu blev det så att han gick med på att ses, troligen mest för din skull. Om du inte hade ringt hade inget skett eftersom han inte driver frågan - det är du som driver den. 

Ses om du orkar men ta INGET för givet, inte minsta smula! Ska jag gissa, kommer han verka ångerfull, kanske tom verka ledsen, men ändå inte säga att han skulle vilja försöka igen - och då står du där- precis lika förvirrad som nu. 
    Det här att man vill "prata ut", få ett ordentligt slut osv - så säger alltid alla som egentligen hoppas på att bli ihop igen. Bara du inser det om dig själv så kan du nog klara ett möte, men annars kommer du bara må ännu sämre. Är du tveksam på hur du ska klara det kan det vara bättre att ställa in. 
    Det kan tom vara väldigt bra att ställa in, för då märker du om han bara halvhjärtat ville gå med på ett samtal eller om han då ivrar för att boka in ett annat tillfälle. 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-06-05 08:03:21 följande:
    Det är väl just det att jag ser nyckeln som en sista livlina till honom och inte vågar att fråga om den. Det hade gjort lika ont om han hade gjort slut direkt, det hade verkligen det.

Problemet är väl att jag fortfarande älskar honom. Jag kan inte släppa honom. Jag har även förhoppningar pga av det han sa. Just därför vill jag inte höra av mig till honom ang nycklarna just nu. Jag vill försöka och se om jag kan komma över honom. Se om det verkligen fungerar. Det har snart gått 4 veckor sedan han dumpade mig,

Jag vill ge mig själv mer tid innan jag kontaktar honom. Det är många som skrivit att det är som att klia i ett infekterat sår om jag skulle kontakta honom nu.

Just därför vill jag vänta. Jag är på botten just nu. Jag tror om jag skulle messa eller inga honom ang nyckel nu och säga att jag inte kommer vänta på honom skulle jag göra det motsatta.

Jag skulle försöka övertala honom att vi ska försöka osv osv. För mina känslor är i toppar och dalar just nu. Just pga av att jag älskar honom så och vill att han ska vilja ha mig.

Så det är det jag väntar på....han få mer kontroll på mina känslor och försöka komma över honom...
    Be en vän ring honom och bara säga "du får lämna tillbaka nycken nu!" Han kan lämna den via denne vän så slipper du själv konfronteras. 
    Jag tänker att allt du skriver blir mer som undanflykter och ursäkter men du försöker intala dig själv att det är "riktiga" anledningar till att förhala. Men det är som föregående skrev i tråden att du gör det bara jobbigare för dig själv

Jag har också haft en nyckel på vift ett tag och det var verkligen skitjobbigt! Vi hade inte helt gjort slut men jag visste att det egentligen var slut, men ingen av oss hade sagt nåt. Han hade min nyckel men jag hade ingen till honom. Jag tyckte det var enormt jobbig att veta att det där låg framför mig, att jag på något sätt måste ta tag i detta och be om nyckeln. Jag mådde inte som du, men just att veta att nyckeln var på "fri fot" och att jag inte kunde veta vad han gjorde med den, om den låg hemma eller om han kastat den eller vad! 
    Så bestämde vi att vi skulle ses i af (då hade vi inte setts på en månad). Jag åkte hem till honom för han hade feber och var inte kry. Han var riktigt sjuk, visade det sig när jag kom dit. Jag lagade middag åt honom för han hade inte orkat äta. Sen behövde det handlas lite så jag erbjöd mig gå till ICA och handla det viktigaste, han bodde granne med affären så inget speciellt jobbigt (+ att jag behövde komma ut från hans lgh). När jag skulle gå så skulle jag låna hans nyckelknippa så att jag kunde komma in i porten igen, och då såg jag att min nyckel hängde där. Jag bara tog den, sa inget! Handlade, la tillbaka hans nyckelknippa, och så småningom åkte jag hem till mig och visste att det här var sista gången vi sågs. Han var så pass sjuk så vi hade inte pratat om läget egentligen. 

Han hörde aldrig gav sig eller sa nåt om att nyckeln var borta. Det var så himla skönt att bara ta den :) 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-06-05 08:19:25 följande:
    Åh det kändes verkligen som en lättnad att du kunde få din nyckel. Han har ju också min nyckel. Så lättast är att vi kanske skickar dom till varandra? Eller att en vän till mig träffar honom och ser till att han sår sina och hon tar mina.

Jag måste ta tag i det!
    Heja! Om min berättelse gav dig en puff så stanna inte upp och börja grubbla nu utan gör't!  Glad Tror det är jättebra med en mellanhand så att båda nycklarna ordnas upp samtidigt. Blir ju annars jobbigt om en skickar och inte den andra. 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-06-05 14:29:34 följande:
    Resten av sakerna kan han kasta eller skönka bort. Det är enbart nycklarna jag vill ha! Kanske är daga att sända iväg det där messet, för vad väntar jag på egentligen som ni skriver?

Det har snart gått 4 veckor sen han dumpade mig och 2 veckor sen han sa han behövde space. Hur länge space behöver han? Jag vill ha nycklarna, jag vill säga att jag inte väntar längre.

Jag mår ju bara dåligt av att gå runt i denna ovisshet som ni skriver. Nu ska jag ta tag i det!

Borde jag ringa eller räcker ett sms?
    Sms räcker! Och ett neutralt. Inga känsloladdade ord. 
  • Anonym (mmmm)

Han är inte intresserad längre, hade han varit hade han hörts av. Så enkelt är det, men eftersom du har svårt att lyfta blicken ovanför soppan krävs det nåt drastiskt. 

Ärligt talat; jag tycker du ska LÅTSAS att han hört av sig och sagt att han inte är intresserad längre! Skriv på ett papper eller nåt, LÅTSAS att det är han som gjort detta, att det är hans ord. (låtsas i ditt huvud att ni haft det där telefonsamtalet)

Läs lappen flera gånger om dagen om du vill, tills du nästan tror på att det faktiskt kommer från honom. Det kanske låter helknäppt men det kan faktiskt fungera. 
    Det blir lite som elitidrottare när de föreställer sig om och om igen, hur de ska sätta det där målet eller vinna det där loppet. 

• Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-06-09 14:29:54 följande:
    Är det inte bättre att höra det från honom?
    Nu svarar jag lite sent på den här kommentaren, du kanske får gå tillbaka och se vad min förra var, så att du kommer ihåg vad du kommenterade på Glad

Svar: Men det kommer uppenbarligen inte hända! Därför, ta kommandot över ditt eget liv och jo, man kan "lura" sin hjärna en hel del och eftersom du mått så himla dåligt i detta kan mitt förslag vara värt att prova. 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-06-17 21:49:27 följande:
    Jag har umgåtts med vänner och familj hela helgen. Det var när jag kom hem och var ensam i min lägenhet som ångest kom. Massa gråtattacker, jag kastade saker som påminde om honom, röjde upp saker i min lägenhet!

Jag kommer inte smsa eller ringa honom. Jag vill att han ska kontakta mig men jag vill inte han ska kontakta mig om han inte vill säga det jag vill höra.

Ja han har funderat ett tag nu, i snart 4 veckor. Jag har ingen aning om han funderar fortfarande eller om han helt enkelt har gått vidare. Vad tror du? Om det är det sistnämnda tycker jag det är dålig stil att han inte hör av sig till mig.

Jag ville/vill följa med till Australien. Tanken han har haft är att åka dit och typ bosätta sig där. Han har nämnt det ett flertal gånger för mig. Jag har sagt vad coolt, häftig grej. Men jag har aldrig sagt att jag inte vill eller att jag vill följa med.

Så att han tryckte upp i mitt ansikte att jag INTE vill följa med till Australien tycker jag bara var oschysst av honom. Verkligen taskigt att ens säga en sån sak när vi aldrig någonsin har pratat om framtiden tillsammans. När han inte ens har frågat om jag vill följa med. Speciellt taskigt att säga en sån sak när han precis gör slut med mig, som om han inte visste vad han skulle säga när han såg mig så ledsen...

Jag tog en tur ut i skogen. Gick ute i en timme. Kändes OK...
    Detta med Australien tog han säkert till som en sak som inte skulle funka (om du nu skulle sagt att du inte ville med dit), så han kanske tom hade intalat sig själv att det var så. 
    Påminner om en sambo jag hade, han ville göra slut. När jag frågade varför sa han bl. a att han inte var redo att skaffa barn och familj och att han blivit stressad över det. He? Vi var ca 25, ingen av oss var mogna för barn och vi hade knappt nämnt saken! JAG hade inte gjort det över huvud taget! Jag fräste ifrån att det var verkligen en märklig anledning att säga (och lägga nån slags skuld på mig), när jag inte ens har pratat om den saken! Hur kunde han bli  stressad av det. Det störde mig verkligen, precis som det om Australien stör dig, liksom att lägga ord i ens mun. Jag sa att slut kunde vi göra, men han får inte hitta på fejkade anledningar, så patetiskt!
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-07-20 08:06:26 följande:
    Fast det är inte hela sanningen till varför jag är sur. EFter han skrev att han tänker på mig och undrar hur jag mår svarade jag.

Jag skrev: " Jag tycker det är bra att du respekterar mig. Men jag tycker ändå man kan skriva och fråga hur man mår då vi ändå känt varandra så länge. Hur mår du XX?"

Han har fått det levererat på messenger. Han har inte svarat på ett helt dygn.

Så jag tycker jag har min anledning att vara arg och bli ledsen igen. Då han först säger att han undrar hur jag mår och tänker på mig. Men sen inte svarar ens på en normal och vanlig fråga: Hur mår du?

Jag bryr ju mig om honom!
    Fast egentligen- varför? Varför ska du fråga honom hur han mår? Han vill väl inte prata om just det ämnet med just dig och det är väl inte så konstigt. 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-08-25 14:12:44 följande:
    Nej jag har tyvärr inte fått dom. Jag var tvungen att messa honom om nycklarna för jag kände på mig att något inte stämde!

Han hade postat dom som rek post. Men jag fick aldrig någon avi. Han hade tappat bort kvittensen. Så vi kunde inte spåra mina nycklar..... :(

Dumt gjort av honom tycker jag, oansvarigt. Man sparar liksom ett kvitto?

Så nu sitter jag och väntar på att nycklarna ska gå i retur till exet. Då nycklarna bör göra det eftersom han skrev sig som avsändare på paketet.

Vad tror ni? :(
    jag tror han bara sagt att han skickat. 
  • Anonym (mmmm)
    Steffqw skrev 2018-08-31 16:04:45 följande:
    Jag kan inte strunta i nycklarna? Det är inte ens min lägenhet, jag hyr i andra hand så inte så jävla bra att berätta att nycklarna är borta för min hyresvärd....

han postade med Rek post...De ska gå i retur till honom men har inte kommit något till han ännu..
    Jag tror ff som jag skrev för ett tag sen, att han ljuger om nycklarna. Att han inte skickat dem alls 
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....