Steffqw skrev 2018-06-07 09:54:43 följande:
Men jag vill så gärna träffa honom. Jag vill inte förlora honom som en kompis. Kanske kan vi vara kompisar när jag kommit över honom?
Annars tänkte jag skicka mess att vi ska posta nycklarna. Är inte det bättre?
Jag tycker det är så taskigt av honom att han inte ens har frågat hur jag mår. När han vet mycket väl att jag tog detta så hårt. Varför frågar han inte?
Jag sitter och säger att jag ska skicka ett sms, höra av mig till honom. Jag ältar och jag kommer älta om att jag ska höra av mig tills jag gör det! Jag tror att jag helt enkelt måste prata med honom en sista gång.
Nej det är här du tänker fel. Gör man slut så distanserar man sig ifrån sin tidigare partner för att inte ge några förhoppningar, speciellt om personen man avslutat med reagerar så starkt och har svårt att släppa som du har.
1. Skriv att du inte tänker vänta på honom längre, du har insett att det är över och kommer gå vidare.
2. Be en kompis möta honom angående dina tillhörigheter, inte posta eller annat krabb, såvida ni inte bor alltför långt ifrån varandra.
3. Total radiotystnad, inget "jag måste bara höra av mig lite" " jag har inte fått ett avslut" eller något annat självbedrägeri du ägnar dig åt.
Du saknar honom och vill träffa honom, det är den enda anledningen till att du vill träffa honom och intalar dig själv att du måste prata en sista gång för att få ett avslut. Om 6 månader eller något när den värsta smärtan lagt sig kanske ni kan ta en kaffe och prata ut om du fortfarande har ett behov av förtydligande ifrån hans sida. Men nu måste du bara släppa taget HELT OCH HÅLLET. Ska du må bra så finns det inget mellanting. Hur skulle du må om det visar sig att han träffat en ny nu? Du kommer må sämre förmodligen, men ingenting du säger kommer göra någon skillnad.