Inlägg från: Anonym (Sandy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sandy)

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-14 14:19:00 följande:

Jag har bestämt att om han inte ringer mig idag som han lovat kommer jag rimga honom imorgon. Jag kommer be om attvi träffas för att prata igenom allt, mellan fyra ögon. Det känns som vi behöver det...jag vill ha svar på min frågor... :( :( :(

Jag har gått igenom exakt samma sak som du och i ärlighetens namn kan det bli värre av att du ringer. Jag vet att det är svårt! Men försök låta bli. Gör saker som du mår bra av istället: träna, umgås med familj och vänner, läs en tidning i solen, ta en iskall öl ute. Sitt absolut inte hemma och uggla. Inte bra för dig!
  • Anonym (Sandy)

Det viktigaste du har är du själv! Inte honom och inte nån annan! Dig själv! Gör nåt du mår bra av och bryt all kontakt med honom. Du måste förstå och acceptera att det är slut, hur ont det än gör. Det hjälper inte att du ringer, hoppas, väntar och tror. Bara bryt allt. Du klarar dig, jag lovar! Blocka honom på fb, instagram, telefonen,ALLT!

• Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-19 19:54:33 följande:

Så jag ska bara ignorera senaste samtalet och inte träffa honom?

Gör fruktansvärt onr just nu...

Ja. Det är precis vad du ska göra. Blockera hans samtal så du inte behöver se när han ringer. Jag vet att det gör ont. Jag var förlovad med mitt ex, vi var ihop i 4 år. En dag när jag precis kommit till jobbet så ringer (!!!) han och gör slut!? Jag packade mina väskor och flyttade ut samma dag. Bröt all kontakt för jag blev så jävla förbannad över sättet han hade gjort det på. Jag tänkte hela tiden ?jag är värd nåt bättre?. Till sist hörde han av sig och ville försöka igen. Antagligen för att jag bara stack och ignorerade honom. Han hade väl trott att jag skulle kämpa. Hur gammal är du? Oavsett så kommer du finna kärleken en dag, det kan dröja länge men nångång kommer du få uppleva sann kärlek!
  • Anonym (Sandy)
    Thereisthat skrev 2018-05-19 20:09:58 följande:

Ja, det ska du göra. Det sticker såklart till i hjärtat när det väl händer men i längden är det värt det. Jag tycker ärligt talat att han gör helt fel mot dig nu! Han ska låta dig få tid och utrymme att glömma honom och han ska inte ha någon kontakt med dig.

Det kanske låter hårt och jag vet om att det är väldigt svårt. Men jag talar av erfarenhet och jag säger samma som Sandy - Blocka! Hör aldrig av dig! Följ honom inte på Facebook eller Instagram! Gå därifrån och läk dig själv. För kom ihåg att det inte finns någon människa på jorden, hur mycket man än må sakna personen, som är värd att förstöra sitt liv för.

Helt enig. Känns som du också fått uppleva den här skiten
  • Anonym (Sandy)
    Thereisthat skrev 2018-05-19 21:09:56 följande:

Det tycker jag är riktigt grisigt gjort av honom. Om han ger dig falska förhoppningar så är det lågt. Riktigt lågt!

Jag tycker ärligt att du ska tänka igenom detta. Är du värd att någon gör något sånt här mot dig i en sån här situation? Förtjänar du att en person ger dig falska förhoppningar? Jag tycker inte det!Jajamän. Tog mig två år att komma vidare eftersom att jag följde henne i ett helt år på sociala medier. Hon gjorde dessutom samma sak som TS ex och hörde av sig till mig och berättade att hon saknade mig och annat svammel. Och det fördröjde ju skiten och gjorde att jag inte repade mig helt förrän förra året. Idag när jag tänker tillbaka så tänker jag mest "vad fan höll jag på med?" Men jag förstår TS helt och hållet och råder därför henne att blocka så hon inte får de här problemet jag fick.

Ja det är det bästa man kan göra även fast det gör ont. Smärtan släpper mer och mer med tiden, man måste bara orka stå ut tills dess
  • Anonym (Sandy)

Nej du ska absolut inte säga att han har en vecka på sig, du framstår som desperat! Du ska inte höra av dig alls!

• Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-21 23:28:46 följande:

Så jag ska inte säga till honom du får tänka hur länge du vill men jag kommer inte att vänta på dig...?

För på något sätt känns det som jag vill visa honom att ja inte kommer sitta och vänta på honom att jag kommer gå vidare.....

Neeej. Säg ingenting. Bryt bara. Då har du på ett sätt visat att du fan inte tänker sitta och vänta! Var stark!
  • Anonym (Sandy)

Ju mer du ringer och smsar ju längre ner till havets botten sjunker du. Men om du nu måste ha ett avslut och han inte vill prata i telefon så måste du ju skicka ett sms och sen får det vara bra. Jag hade skrivit nåt i stil med:

Jag ville bara tacka för tiden tillsammans med dig. Det har varit underbart! Nu måste jag släppa dig för mitt eget bästa och välmående, så att jag kan gå vidare. Jag hoppas du får ett fint liv! Kram/ditt namn

På såvis visar du att du är mogen, stark och självständig. Han kanske blir lite fundersam eftersom smset visar att nu är det över. Då kanske han inser sitt misstag, eller så går ni båda vidare och finner lyckan på annat håll

• Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-27 13:08:53 följande:

Ja för just nu ändrar jag mig gång på gång vad jag vill säga honom. Jag är nog inte redo för det där samtalet. Men hur ska jag låta bli att inte höra av mig?

Sysselsätt dig med nåt det GÅR! Hjärtesorg tillhör tyvärr livet. Du kommer troligtvis vara med om det här igen med en annan i framtiden. Kanske är det du som är hjärtekrossaren i nästa förhållande. Man vet aldrig. Men en sak är säker, du kommer ta dig igenom det här. Men OM du vill ha nån chans att få tillbaka honom så MÅSTE du ge tusan i att höra av dig. Han tycker bara du är jobbig. Låt honom få känna saknad! Det gör han inte sålänge du hör av dig med sms och samtal. Det förstör allt!
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-27 14:42:52 följande:

Okej! Jag ska försöka låta bli å höra av mig! Ge mig power!!

Du fixar det! det blir lättare för varje dag
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-27 19:08:59 följande:

Ja men ge mig tips för att jobba mig igenom denna tuffa tid

Det som jag gjorde när mitt ex dumpade mig:

Jag umgicks med folk som gjorde mig glad

Jag var ute på galejj och kom hem lagom till soluppgången

Jag gick på gym och tränade mer

Jag shoppade loss och unnade mig saker

Jag åkte utomlands med min bästa vän i två veckor

Allt det där fick mig att må bättre men det är olika för alla.

Vad gör dig glad? Förutom den där killen förstås!
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-05-31 13:05:31 följande:

Det som gör mest ont är att vi inte har någon kontakt allts. Han bryr sig inte om att fråga hur jag mår. Der gör också så jävla ont att inte få träffa honom. Fan vad jag älskar denna kille...när ska jag komma över honom????

När kommer mina känslor släppa???

Det är omöjligt att svara på men ju tidigare du accepterar det här och försöker leva ditt liv ju snabbare går det. Om du ältar och hör av dig till honom så kommer det ta längre tid. Du måste tyvärr inse att det här är inte killen för dig. Klä upp dig och gå ut och drick öl med en kompis, det är mitt bästa tips. Solen skiner (iaf i Sthlm) och det finns massor med bra män där ute som bara väntar på att få träffa en som du!
  • Anonym (Sandy)

Ja du mår dåligt och du måste låta dig må dåligt, gråta, skrika ett tag. Det kommer gå över! Jag lovar! Värre saker har hänt. Min moster tog livet av sig, den sorgen har bleknat och nu kan jag tänka på henne utan att egentligen känna så mycket. Har haft vänner som dött, pojkvänner som ljugit/varit otrogen/gjort slut. Är uppväxt med gravt alkoholiserad familj men det är ett minne blott för mig och jag har inga men från nåt av det som hänt. Du måste tillåta dig att sörja nu och inse att det är slut. Du behöver inget avslut, du behöver bara förstå att du klarar dig galant utan honom. Det viktigaste du har, är dig själv. Ingen annan!

• Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-06-05 08:14:56 följande:

Kanske är mitt största problem just det: Att jag inte vet vad han vill.

Det kanske är därför jag har så svårt att gå vidare och släppa honom? Pga av att han sa att han ville fundera på sina känslor. Det har blivit att jag liksom innerst inne sitter och väntar och tänker att han en dag hör av sig.

Det är sjukt! SÅ kan jag inte leva. Jag borde egentligen prata med honom nu om det. Säga att jag inte kommer vänta mer, det gör för ont. För jag vet ju inte hur länge jag kommer behöva vänta tills hans har ett svar...

Du ska inte sitta och ?vänta?, är du inte värd bättre?! Den där killen har gjort sitt val och det får han stå för. Du är en människa, ingen leksak man kan välja att kasta iväg då och då. Se till att byta nycklar asap, helst idag, sen blockar du honom och går vidare!
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-06-09 14:29:54 följande:

Är det inte bättre att höra det från honom?

Nej det är det inte. Nu har det gått såpass lång tid. Om ni hörs av nu efter så lång tid så kan det göra det här värre. Be någon höra av sig till honom ang nycklarna men jag tycker nu att du inte bör ha nån kontakt med honom igen, det kan riva upp allt igen och då är du tillbaka på ruta ett. Det har redan blivit ett avslut även om det inte var det avslut du ville. Du får nog bara acceptera det
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-09-16 18:53:25 följande:

Du har sagt de där två meningarna ett bra tag till mig nu. Att jag måste ge det tid och att känslor har ingen av och påkanpp.

Men fan vad tid jag har gett detta nu känns det som. Visst 4 månader kanske inte är en evighet.

Men för mig känns det fan som en evighet plus lite till. 

Och det är jävla synd att känslorna inte har en av och påknapp...

Ja men hon har ju rätt. Vissa sår läks snabbare och andra inte. Jag har inte följt varenda inlägg här i tråden men att den fortfarande är aktiv tyder ju på att du ältar det här mer än vad som är hälsosamt för dig. För din egen skull måste du släppa taget om den här killen helt och hållet.
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-09-17 00:19:16 följande:

Haha jo jag vet jag måste släppa taget

Det fixar du galant!
  • Anonym (Sandy)
    Steffqw skrev 2018-09-17 09:18:20 följande:

Ja det gör jag!  Jag har ju skapat något slags destruktivt beteende mot mitt ex. Jag vill liksom försöka hålla honom kvar i mitt liv. Så jag besöker ju hans sida på FB och instagram.

Men det måste få ett stopp. Annars kommer jag aldrig gå vidare. Så ja, jag blockerade.

Kommer jag aldrig mer se honom i sociala medier tror jag det blir mycket lättare att gå vidare för mig. Eller hur?

Det är en bra start iallafall!
  • Anonym (Sandy)

Kan han inte bara lägga nycklarna i ett kuvert och skicka på posten? Eller lämna det till en vän/syskon som ger det till dig? Jag hade nog helt enkelt bytt lås för att få slut på det hela. Slippa tänka på det.

• Anonym (Sandy)
    molly50 skrev 2018-09-18 12:15:32 följande:

Om jag har förstått det rätt så hyr TS sin lägenhet i andrahand. Så hon kan nog inte bara byta lås då.

Sen ska exet tydligen ha skickat nycklarna i ett rekommenderat brev som han säger har kommit bort på posten. Och han själv har slarvat bort kvittensen.

Jaha ojdå...ja hoppas han är medveten om att han får stå för de kostnaderna när ts ska flytta :/
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....