• EnAnonumius

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-14 08:25:34 följande:
    Kan man inte få fram känslor på nytt då? Eller är det helt dött?
    TS jag tror dig när du säger att du älskar dit ex.
    Men din fråga bygger helt tydligt på att du vill att han skall älska dig tillbaka, då du älskar honom. Det i sig är faktiskt en form av egoism.

Innan du blir mer ledsen så skall du veta att det är fullt naturligt att ha denna form av egoism faktiskt.

Ditt ex hade redan funderat, bearbetat bollat med sig själv och kanske en mycket nära vän, och till slut kommit fram till att han inte hade de känslor för dig för att bygga en framtid ihop med er, och då "gått vidare" (med sina känslor), när han valde att göra slut.
    Du älskade honom mycket och såg en framtid ihop, när berättade att han ville avsluta ert förhållande, och du fick då din vision och kärlek krossad i det läget.

Ni var ur fas med varandra den dagen, när ditt ex valde att göra slut.

Han kan inte hjälpa sina känslor, lika lite som du kan välja dina känslor.
    Dock så kan man aldrig tvinga fram känslor som inte finns.

Det du kan göra är att sörja kärleken, och umgås med dina vänner och ta stöd från dem. Och börja återgå till livet.  Det kommer att ta et tag, självklart. Dock så ge det tid.

Och har han lovat att ringa dig så sitt inte och vänta på telefonsamtalet, utan han ringer när han ringer.
    Klart att det är jobbigt när man vill prata med exet. Men det är inget du kan göra något åt att han inte "ringer nästan med en gång" när han lovat. 

Om du har ett gott väder hemma så varför inte gå ut och ta en promenad, eller försök att hitta på något du tycker om att göra även ensam eller med en vän? Det kan göra mycket gott faktiskt när man har en känslostorm i kroppen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Steffqw skrev 2018-05-26 09:22:50 följande:
    Jag ringde men han svarade mej inte? Han vet mycket väl att jag vill prata och han skrev att det var okej.

Så jag kommer smsa honom och skriva att jag har något viktigt att säga honom och kan bara ta det via telefon. Det handlar om oss. Jag har försökt ringa dig. Du kan väl höra av dig...

För jag måste som sagt få MITT avslut säga till honom att jag inte tänker vänta på om hans känslor ändras.

Ska jag skicka smset?
    Varför är det så viktigt för dig att säga dessa ord som "jag tänker inte vänta på att hans känslor kommer att ändras"?
    Du vet ju redan att han saknar de rätta känslorna, för dig, för att ha ett förhållande med just dig. Han har ju sagt det rakt upp i ansiktet på dig att han inte har de rätta känslorna för att kunna ha ett förhållande med dig på sikt.

Så nej du skall inte skicka i väg något SMS.. Du skall låta honom vara IFRED.
    Det är många i denna tråden som har rådigt dig detta.
    Med sådan ord, så kommer du bara att framställa dig själv som dum som tror att killen kommer att ändra sig, fast i grund och botten när det handlar om att det var något DU själv önskade att han fick tillbaka "känslorna" för dig egentligen så att "ni kunde vara ihop". 
    Skilj på "ditt önsketänkande och känslor" från hans. Du har förväxlat detta en hel del i dina senaste inlägg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Steffqw skrev 2018-05-26 10:05:23 följande:
    Jag vill ha ett avslut. Det är som jag sitter och väntar på att han ska ändra dig. Jag måste ringa till honom och säga tydligt att jag inte vill längre. Att jag inte vill vänta in honom. För det handlar om att jag måste få avsluta det också från min sida. Jag måste få känna och veta att det verkligen är slut mellan oss, att jag inte än sitter där och väntar på att han ska fundera på sina känslor.

För det vi sa till varandra senast var att han skulle få sitt space och fundera. Men jag vill inte längre. Jag vill inte vänta på honom. Därför vill jag vara tydlig med honom att det är slut mellan oss.

Vi har också varandras nycklar som måste komma överrens om att ge eller skicka...
    Om det är så otroligt viktigt för dig att få ett "avslut" på "ditt sätt" så är det bara dumt att du väljer att göra det på ett sätt som framställer dig själv som dum i processen.
    Skriv inget löjligt och dumt som; "jag tänker inte vänta på att hans känslor kommer att ändras". För du vet ju redan att han inte älskar dig på "det sättet". 

Det bästa är ju att du fattar att han har sagt i från flertalet gånger (enligt dina egna utsagor) att han vill bli lämnad i fred. 

Men om det är så otroligt viktigt för dig att få ett "avslut".

Skicka ETT SMS där du skriver "Jag fattar vinken att det är slut mellan oss då du inte svara mig när jag ringer eller SMS'ar dig. Jag vill ha mina nycklar nu under veckan så vi kan väl mötas så vi kan lämna tillbaka dem till varandra. Sedan så kommer jag att lämna dig ifred."
    Det räcker. 

Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....