• sextiotalist

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-13 19:52:24 följande:

Men man måste kunna ge förhållandet en chans? Ge upp så lätt...??

Jag mår skit....

Om man har barn ihop, investerat i ett gemensamt hem, ja, absolut, i ert fall är det bättre att avsluta om känslorna inte finns.

Känslorna som krävs för att fortsätta med dig finns inte kvar, ni har ännu inte hunnit bygga upp något att kämpa för.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-13 21:08:04 följande:

Mår fruktansvärt dåligt just nu..

Det gör man, det suger. Men vill du verkligen ha ett förhållande med en man som inte har känslorna för dig?
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-13 22:02:08 följande:

Idag är dag två sen han dumpade mig...jag mår så jävla dåligt. Kan inte vänta en måbad med att prata med någon. Har nära och kära men känner att jag vill prata med någon utomstpende då jag känner just nu att enda lösningen på mina problem är att ta livet av mig....då slipper jag känna så här...

Så vill få något ångestdämpad utskrivet..

Rent generellt, brukar du reagera så starkt på motgångar,?

För detta med hjärtesorg har vi nog alla upplevt och det är smärtsamt, men ytterst får självmordstankar, behöver söka psykolog, få ångestdämpande. Du behöver absolut professionell hjälp. Mycket för att du faller så djupt.
  • sextiotalist
    Thereisthat skrev 2018-05-13 22:23:32 följande:

Jag skulle råda dig att söka professionell hjälp. Det är något som verkligen behövs ibland. Men kom ihåg en sak: att du reagerar starkt beror troligtvis på att det gick så fort och kom så plötsligt för dig. Så du är absolut inte konstig för att du reagerar starkt på det här! Alla reagerar olika.

Som de flesta brytningar, men när man fått distans så kommer man på att tecknen funnits där, men man tänkte inte på dom
  • sextiotalist
    lienair skrev 2018-05-13 21:39:48 följande:

Hej, lider med dig, Det är inte roligt. Det finns en del grejer du kan göra om du vill göra ett försök att få tillbaks honom.

Ofta är det så att det som känns som det vore rätt är helt fel och tvärtom. Det är en massa psykologi inblandat om hur vi fungerar som individer, vissa skillnader mellan män och kvinnor men ändå stora likheter.

Att en relation, eller att någon gör slut har oftast att göra med att attraktionen har försvunnit. Men det verkliga skälet är oftast svårt att få reda på och det spelar heller ingen roll, för grundorsaken är ändå tappad attraktionskraft.

Då gäller det att skapa mer attraktion, att bli mer attraktiv i den andres ögon.

Att hålla på och böna och be gör dig mindre attraktiv, att komma med blommor och uppvakta, köpa dyra presenter och annat gör dig också mindre attraktiv. Det visar bara att han lätt kan få dig.

Precis tvärtom mot vad vi har lärt oss från filmer o TV ska du inte komma med blommor o presenter och sjunga nedanför balkongen även om det är det som kanske känns rätt.

Har du redan köpt presenter o blommor, bönat och bett? Har du skrivit långa tårdrypande SMS osv? ingen fara, det går att ordna upp. (kommer snart till det)

Den mänskliga hjärnan är knäpp. Vi vill ha saker som vi inte kan få, vi vill ha saker som ger oss status (ofta). Kvinnor o män som är superstjärnor eller tillhör eliten på något sätt är attraktiva för att vi aldrig kan få dem. och det gäller nu att du blir mer attraktiv. Det sämsta du kan göra då är att böna och be och uppvakta. Det bara är så. Logiken och det som känns bäst går ibland helt tvärtemot.

Jag vet inte vilken kommunikation ni haft tidigare men det du ska göra nu är att skicka ett mess om det är det som är er vanligaste kommunikationsmetod. I det så skriver du bara något i stil med: " tack för denna tid, ha en bra sommar" eller nåt i den stilen och sedan så går du in i total radiotystnad i minst trettio dagar. messar han tillbaka eller ringer så svarar du inte. (om det inte är praktiska saker som måste lösas, typ lämna nycklar, kläder, prylar eller så)

Har du hållit på och bönat och bett så behöver du göra ett litet tillägg till messet där du säger typ " ursäkta att jag hållit på som jag gjort men det har varit en känslomässig bergodalbana för mig de senaste dagarna, sorry. Ha en bra sommar." eller nåt i den stilen. men grejen är den är att det ska vara kort och snärtigt och du i princip vänder på steken och lämnar honom.

Walk away and don´t look back (inte nu i alla fall)

Sannolikt kommer han att börja messa tillbka men det totalignorerar du. sitt på händerna och svara inte.

Om det är praktiska saker som inte är av akut karaktär svara dagen efter. är det halvakuta saker, vänta minst en timme med att svara beroende lite på hur snabbt du brukar svara i vanliga fall.

Sen ska du ta hand om dig själv. Träna, fika med polare, jobba, sola, häng på stan, gå ut, gör din favorithobby. Se till att du mmår bra. Det är svårt, men fokusera på det. fixa naglarna, fixa håret, unna dig saker. gör dig snygg och fräsch, gör dig mer attraktiv. 

Om ungefär två veckor kommer du märka att det fungerar, du tänker mindre på honom, du mår bättre, du kollar inte telefonen, insta, fejjan, snap var tredje minut, du är lugnare och mer harmonisk.

När det gått sådär trettio dagar kan du höra av dig igen. men jag kan skriva mer då. ;en börja som jag sagt så ska du se att det blir bättre.

lite snabbt skrivet kanske, men där har du några bra grundregler att hålla dig till.

Åh, du tror känslor kommer tillbaka pga detta spel. Ge inga sådana fåniga råd till ts. Det kan fungera i dramaförhållande, där man håller på med spel.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:07:02 följande:
    Inget av detta kommer fungera...han vill inte ha min längre...punkt...
    Klokt och bra att du inte går på sådana idéer. Du kommer ta dig igenom detta, många tårar, mycket ilska kommer passera. Men du kommer komma ut och med en erfarenhet starkare, du klarar av att bli lämnad. Nu känns det svart och svårt att se. Men det kommer bli bättre.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:15:51 följande:
    Mwn jag skulle bara vilja ringa honom. Får ett riktigt svar varför han inte sa något och gjorde som han gjorde. Det känns så hemskt att inte längre få prata med någon man har haft kontakt med i 2 år varje eviga dag!!!! :(
    Du kommer troligen inte vara nöjd med svaret, för du har fått svar, han älskar dig inte längre och så är det med känslor, de försvinner och ofta finns det (speciellt i kortare relationer) sällan något logiskt svar.
    Troligen är det så att den där kärleken, som gör att par fortsätter tillsammans, inte har kommit, han var förälskad, tyckte om dig, och i slutet så försvann förälskelsen och det räcker inte med att tycka om, om man ska fortsätta tillsammans.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 08:22:41 följande:
    Vi har träffats hela helger sedan även i veckorna! Vi har skrivit med varandra varje dag! Nonstop! Vi har haft sex ofta i början av relationen. Sen som det brukar ske i förhållanden har man inte sex lika ofta, ibland kan de ha gått 3 veckor emellan men det har inte skett många gånger.

Han har kunnat sagt något till mig själv. Det är som han har hållt allt inom sig och inte öppnat upp sig hjärt för att tala om vad han känner så vi hade kunnat försökt arbeta på det...
    Men så fungerar det inte. När man vill bryta upp, eller snarare när de första känslorna att det inte fungerar dyker upp, då brukar de flesta göra allt för att arbeta bort dessa känslor, man vill helt enkelt inte känna så, så den kampen har han redan gjort, eftersom det är hans känslor det rör sig om, så är det inget du kunde göra, för vad du än hade gjort så hade det inte ändrat hans känslor.
    Man kan inte arbeta fram känslor som inte finns, det man kan arbeta på, när man lever i en relation, är att se till att förutsättningarna för att känslorna ska vara kvar är de bästa. Men så har det troligen varit hela tiden, ni har troligen haft det bästa förutsättningarna, men de räckte inte till
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 09:06:51 följande:
    Det är så sjukt att han inte ens hör av sig till mig och frågar hur jag mår...han vet mycket väl hur jag tog det hela...det är som han inte ens bryr sig längre om mig.....
    Troligen för att inte göra dig mer illa, väcka falska förhoppningar.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 13:35:04 följande:
    Det är mitt första förhållanden....orkar ingenting vill ringa honom ikväll..
    Det första uppbrottet är värst, det bara är så. Det är första gången man ska möta dessa känslor, första gången man ska ta sig igenom detta. Och än en gång, det kommer bli bättre, det kommer solsken igen och du kommer möta ny kärlek. Jag vet att du inte tror på detta nu (det gjorde inte jag heller första gången någon gjorde slut) men det är sant.
    Ta hand om dig nu
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....