• Skuggan1

Han älskar mig inte längre.....

Är i en nästan identisk situation, dock är mitt uppbrott lite färskare. Har två barn sedan tidigare så jag måste bita ihop när jag har dem. Kan genuint uppskatta lyckan/kärlek jag kände tillsammans med henne, är bara så jävla ledsen.

• Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-08 14:01:01 följande:

Jaså? Jag beklagar, vet smärtan som du går igenom just nu. Den är hemsk! Vill du berätta vad som händer varför det tog slut?

Hennes skäl hade att göra med negativa känslor hon fick av ett bråk vi hade. Det hade tydligen gett henne starka påminnelser om tidigare destruktiva förhållanden. Vi gick från set bästa förhållande jag någonsin kunde föreställa mig till att två dagar senare så var det helt slut. Jag blev oerhört chockad och när den värsta chocken laggt sig så blev jag väldigt ledsen och är det fortfarande.

Jag hade aldrig dumpat henne utan att försöka lösa det tillsammans först, där resonerade tydligen olika. Efter två dagar ringde jag henne för att få en sista bekräftelse på att det var slut och att hon inte ville lösa det tillsammans. Jag blev ännu mer ledsen av samtalet men efteråt så försöker jag ta det som det slutgiltiga avslutet.

Saknaden är så jobbig och jag blir påmind om henne många gånger om dagen och har svårt att tänka mig ett liv utan henne.

Jag har pratat med ett par nära vänner som gett mig goda råd som jag försöker följa.

Om sorgeperioden är kortare än förhållandet så går jag ?plus?, för vi hade det fantastisk från dag ett.

Vill bara sluta vara så ledsen för resten är jag inte orolig över, det får bli vad det blir.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-08 15:12:19 följande:

Stackars dig! Vet exakt hur du känner just nu! Hur länge sen var det tog helt slut mellan er? 

Ja saknaden är värst. Jag blir påmind om honom varje liten grej jag gör. Det är tufft men bara att härda ut. Jag har iaf märkt att jag tänker på honom mindre än vad jag gjorde när vi nyss gjort slut. Så det är något positivt.

Jag har också hört att man sorgeperioden är kortare än förhållandet, typ halva tiden...men jag vet inte..

Det har gått sex dagar så jag ältar det fortfarande i mitt huvud så fort jag blir påmind. En liten tröst är att hon (antagligen) inte hade lika stark känslor för mig och därför finns det ingen realistisk möjlighet att hitta tillbaka till varandra. Jag var helt övertygad om att vi skulle vara tillsammans resten av våra liv. När jag tänker på henne så tycker jag fortfarande att hon är den perfekta flickvännen, jag försöker se det positiva i att ha träffat henne och inte det negativa i att förlorat henne.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-08 15:44:40 följande:

Hur länge var ni tillsammans. Ja 6 dagar är inte så länge sedan. Ändå bra att du tönker i banorna att hon inte vill ha dig och att du inte försöker med något. Jag försäkte i början övertala mitt ex precis när han dumpade mig.

Men efter några dagar orkade jag inte försöka. Det gav mig inget. Istället ältar jag det i mitt lilla huvud, här i forumet och med kompisar. Jag ältar och ältar om att han ska ge mig en chans, jag tror och hoppas att det ska bli vi igen. Men jag vet mycket väl att jag inte längre kan hålla på så här..

Förstår den känslan av att tro att man blir tillsammans igen men vet inte hur man ska släppa den även om man innerst inne vet att det inte är troligt.

Två bra tips jag fått är:

1.Inte ringa/kontakta henne. I bästa fall så skulle det innebära att hon tar tillbaka mig utan att vilja det till 100%.

2. Anstränga mig för vara så stabil/stark som möjligt nästa gång vi träffas. Oavsett när det blir eller i vilken situation.

Jag känner verkligen igen mig i så mycket av det du skriver. Kan känna mig stark för att två sekunder vara på väg att bryta ihop. På ett sätt tror jag ibland att jag kan resonera med henne och att hon då skulle förstå varför vi självklart hör ihop. Jag hoppas bara att jag slipper gå igenom det som du fick göra med nya förhoppningar som inte känns genuina. Då tror jag min sorg hade blivit mer åt det hatiska hållet.
  • Skuggan1
    Voltaire skrev 2018-06-08 16:16:48 följande:

Beklagar det brustna hjärtat,

samtidigt låter det på mig som det är något annat som lurar i vassen. Har svårt att tro att ett perfekt förhållande skulle rasera på grund av ett bråk som frambringar dåliga minnen ifrån tidigare relationer. Har hon varit distanstagande den senaste tiden innan bråket?

Nej, inga problem innan bråket. Därför jag blev så chockad. Troligtvis så har hon inte känt samma starka känslor för mig. Jag har kärat ner mig i henne och hade hon gjort samma sak så hade hon inte kunnat dölja det.

Jag kan analysera hennes skäl hur länge som helst men eftersom hon kunde avbryta förhållandet på det sättet så är det inte mycket för mig att göra.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-08 16:45:27 följande:

Punkt 2 är något jag också strävar efter. Efter 2 veckor efter dumpningen försökte jag ringa honom. Han svarade inte. Jag var tillbaka till botten igen. Mådde så jävla dåligt. Sedan planerade jag att ringa honom för att säga mig, för att säga att det är så jävla slut, jag tänker inte vänta på hans känslor.

Men jag ringde aldrig. Jag kände mig inte alls stabil eller stark. Jag måste förr eller senare kontakta honom och det kommer jag göra som du resonerar när jag är tillräckligt stark/stabil. 

Ja det är tufft det där med förhoppningar. Att den som dumpar ens ger någon förhoppningar, det förstår inte jag riktigt? Hur kan kunde göra så mot mig? Det är rent utsagt svinigt gjort av honom tycker jag!

Så jag hoppas verkligen att du slipper gå igenom falska förhoppningar. Det bästa är egentligen att du låter henne vara och först pratar när du som sagt säger själv är stark och stabil med dina känslor. Du är risken mindre att du blir så jävla ledsen om hon skulle säga något som du inte vill höra.

Blir så invecklat med nya förhoppningar, ojämnt mående osv. Jag vet inte hur jag kommer hantera det om sorgen håller i sig. Men ett sätt kan vara att tänka utifrån någon form av behandling.

Typ om du resonerar fram olika strategier med en förnuftig vän och så håller du dig till det ni bestämt oavsett hur det känns. Tex du bestämmer dig för att inte ringa honom (kanske sätter du en tidsram på x antal veckor/månader) och så håller du dig till planen även om du kommer på att ett samtal hade löst alla problem. Eller om du bestämmer för att gå till kuratorn, så fullföljer du alla möten oavsett hur ditt mående förändras.

En av mina närmsta vänner sa att jag fick ett par dagar till att deppa, var jag fortfarande ledsen nästa gång min vän träffade mig så skulle jag få en spark i magen. Det sades med glimten i ögat men budskapet gick fram.

Jag tänker inte förneka sorgen men vet sammtidigt att jag lätt kan hamna i en ond spiral när jag blir ledsen.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-09 09:01:08 följande:

Vad gör man när man känner som den ensammaste i hela världen fast man har de finaste människorna runt sig? Vad gör man när klumpen i magen finns där varje dag, varje timme? Vad gör man när man känner sig nedstämd varje eviga dag?

Jag vill bara känna mig lycklig igen...

Ensamheten, tomhetskänslan, klumpen i magen, trycket i bröstkorgen m.m är väldigt jobbigt. Blir ännu svårare då man inte har någon aning om när det går över.

Jag vet inte hur man bäst tar sig igenom det värsta efter en sån här sak. Än så länge så står jag ut och hoppas på en vändning snart.

Min egna förhoppning är att så fort jag mår bättre så ska jag sträva efter att bli en starkare/bättre person än innan förhållandet.

Just nu tar jag fortfarande en dag i taget. Hoppas du orkar kämpa vidare och att du kommer ur den värsta svackan snart.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-09 14:41:05 följande:

Ja fast ändå har jag uppenbarligen som ni alla märke svårt att gå vidare. Jag lever i ovisshet. Jag måste på något sätt höra från honom. Fråga om han funderar fortfarande.

Om han svarar: "Ja jag funderar än"

Ja då vet jag och då kan jag säga till honom att jag väntar inte och går vidare,

Om han svarar: "Jag har funderat klart och står kvar vid det jag sagt"

Ja då vet jag. Det lär göra ont men då vet jag!

För på något sätt måste jag veta en sista gång för att kunna gå vidare. Jag kommer inte kunna släppa. Kommer bara tänka hela tiden: "Varför skickade/skickar jag inte det där messet"

Jag måste typ ha det bekräftat.

Du måste nog bestämma dig snarast. Om du tvunget vill prata med honom så bestäm dig först för vad du ska säga eller vill få svar på.

Som flera andra i tråden rekommenderar så tror jag det är bäst att inte prata med honom och försök gå vidare. Tror det viktigaste är att du tar ett beslut.

Jag tror det bästa för mig är att inte kontakta mitt ex men varje dag så funderar jag flera gånger på att höra av mig till henne pga en miljon olika anledningar. Vilken dag som helst kan jag känna mig extra svag och kontakta henne mot bättre vetande men hoppas jag kan stå emot tillräckligt länge för att inte börja om på ruta ett. Ju längre jag väntar desto bättre, bäst vore att det aldrig händer.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-09 23:19:43 följande:

Jag tänker som dig: Bäst är egentligen att inte kontakta honom.

Men jag tror att jag kommer hela tiden tänka att jag måste kontakta honom. Det kommer aldrig försvinna i mitt huvud. Jag måste på något sätt en sista gång för alla få prata med honom.

Jag kommer nog inte kunna gå vidare förrän jag har en sista gång fått säga mitt! Jag tror verkligen inte det! Men jag vet också hur ont det åter igen kommer ögra för mig.

Men jag måste kunna gå vidare och det måste jag göra genom att en sista gång få säga mitt till honom..Iaf som det känns just nu..

Jag förstår dig helt och hållet. Jag brottas själv med de tankarna dagligen.

Men samtidigt så vet jag följande:

- Hade känslorna varit ömsesidiga så hade hon aldrig gjort slut.

- Finns det en chans att hon helhjärtat vill ha mig tillbaka så kontaktar hon mig.

- Vad jag än skulle säga till henne så hade det främst haft negativ effekt på mitt mående.

Men eftersom jag ältar det fortfarande i huvudet så kanske jag helt plötsligt går emot rationellt tänkande och agerar efter mina känslor. Tomhetskänslan och saknaden är så påfrestande och det tär på en. Jag vill verkligen inte vara så här ledsen länge till och att höra hennes röst hade antagligen fått mig att tappa det helt.

Det är så svårt att göra ?rätt? men jag måste fortsätta att stå emot instinkten att kontakta henne.

Du måste nog hitta din inre styrka oavsett vad du bestämmer dig för att göra. Att säga till honom en sista gång vad du känner kommer troligtvis inte förändra något, han vet om dina känslor för honom och du har igentligen haft ditt eget avslut. Försök hitta något annat sätt för att kunna få vidare.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-11 13:04:31 följande:

Har bett syrran skicka ett mess ang nycklarna. Jag orkar och pallar verkligen inte! Jag skulle inte orka se honom bara skriva OK och sen inte bry sig.

Då låter jag det hellre vara och försöker gå vidare utan kontakt. Sen får vi hoppas att mina förhoppningar minskar för varje dag.

Tror ni dom gör det??

Hade jag inte varit övertygad om att det går över så hade själv inte orkat. För vissa tar det oerhört lång tid att komma över en kärlek och för andra betydligt snabbare.

Men oavsett så (det måste) går det över men blir antagligen en seg process.

Tycker du gjorde ett smart val när du bad din syster hjälpa till med nycklarna. När du fått din nyckel så kan du se det som ditt avslut och börja gå vidare på riktigt.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-12 21:02:05 följande:

Det fanns faktiskt en kort, kort stund idag som jag kände mig inte nedstämd, det kändes bra i min kroppen jag hade en bra känsla. Men den varade bara i några sekunder men det kändes så jävla bra!

Jag går runt dagligen och känner mig nedstämd. Det är tufft. Men antar det hör till när någon gjort slut med en? Jag känner mig liksom inte lycklig och glad längre som förr. Det är fan jobbigt...

Idag var jag och klättrade. Något som jag har älskat och göra. Tyckt har varit så kul och verkligen sett en utveckling hos mig själv. Jag började faktiskt klättra med mina kompisar. Det var de som fick mig att börja.

Sen träffade jag han, mitt ex och han klättrade också. Så det blev typ vår grej, att klättra. 

Men nu känns det bara så jobbigt att ens ta mig till en klätterhall. Det tar verkligen emot. Jag känner ingen motivation som förr. Jag tycker det är så tråkigt att det kan bli så. Man verkligen gillar något sen bara slutar man...

Hoppas jag hittar tillbaka till klättringen någon dag....Vad tror ni?

Även om det bara var en kort stund du inte kände dig nedstämd så är det ett bevis på att det blir bättre. Fortsätt stå ut så blir det längre stunder och du kommer känna dig starkare också.

Det borde vara samma sak med klättringen också, speciellt då du gillat det innan du träffade dit ex. Kan vara en bra idé att prova någon ny hobby. Jag har själv inte haft någon lust att hitta på något när jag e ledig och barnfri. Jag ska försöka aktivera mig på något sätt snart men undviker fortfarande folk och då blir det så lätt att jag bara sitter hemma.

Men att du hittar på saker trots att du varit så ledsen, tyder på en styrka som kommer hjälpa dig att gå vidare.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-13 08:43:20 följande:

Vissa stunder tänker jag på honom så det känns som hela hjärtat ska brista medan andra stunder är inte tankarna lika starka.

Jag undrar hur det känns när dessa känslor börjar avta? Hur det känns när man slutar älskar och slutar vara kär?

Hur mår du? Hur långt i processen har du gått?

Tycker det låter som du kommit en bra bit på vägen redan. Fortsätter du bara att stå ut så blir det som hon i senaste inlägget beskrev, de bra stunderna blir längre och längre. Du har klarat av en tuff period och verkat påbörjat den delen när du verkligen går vidare.

Med tanke på hur ledsen jag kände mig i början så har jag kommit ganska långt. Blir ledsen när jag pratar om henne men annars så känner jag främst saknad och tomhet. Tänker på henne nästan konstant och är på väg att ringa henne många gånger om dagen men har hittills stått emot. Jag fasar dock för den dagen jag måste träffa henne då vi fortfarande har lite av varandras saker. Men den dagen den sorgen, förhoppningsvis lär den dröja.

Jag har även lite annat som gör detta extra jobbigt, kommer behöva bearbeta även det så jag är inställd på en längre tid ensam för att känna mig stabil.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-14 19:43:01 följande:

Jag tänker på honom hela tiden men vill verkligen få bort tankarna. Försöker chatta med killar på dejtingappar men ingen känns intressant. Har träffat 3 st sedan han gjorde slut. Ingen har hört av sig efteråt och jag har bara känt GUD VAD SKÖNT!

När ska jag börja känna att jag vill träffa killar på nytt igen? När är man redo att egentligen börja dejta? Hur lång tid tycker ni att det ska gå?

Jag träffade väl mest dessa killar för att få någon slags bekräftelse, slippa känna mig ensam. Men så fel fet kändes. Tänkte bra på exet hela tiden.

Hur ska man gå tillväga för att glömma och gå vidare? Jag vill ju verkligen träffa någon ny kille och inte ha exet i tankarna hela tiden. Speciellt inte när jag träffar andra, Jag jämför hela tiden de med honom...

Jag vet inte hur länge man ska vänta eller hur man glömmer och går vidare. Själv så ska jag försöka att komma över mitt ex utan att träffa någon ny. Jag tror att jag behöver ta mig tid att bearbeta detta ordentligt.

Klart det vore härligt att träffa någon som får en att känna allt det underbara igen men jag vill inte påbörja något nytt utan att kunna gå in helhjärtat. Jag vill inte heller råka ut för samma sak igen och då ha gammalt bagage som förvärrar måendet och situationen.

Men skulle jag träffa någon som jag blir intresserad av så vill jag nog inte gå miste om möjligheten att uppleva de känslorna igen.

Sammanfattningsvis: jag vet inte hur man bäst går vidare och då min dagsform pendlar fortfarande så vet jag inte hur jag kommer hantera det. Ska med några kompisar på en weekendresa snart. Det blir första gången jag hittar på något sedan jag blev singel. Jag har inte stora förhoppningar på sommaren men livet rullar på oavsett och jag får försöka gå vidare lite i taget.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-14 21:31:38 följande:
    Jag har inte kommit vidare för fem öre. Jag tror jag ska gå vidare lättare om jag träffar andra. Men oj så fel jag har. Jag har inte kommit över mitt ex så egentligen ingen bra ide att träffa andra. Jag vill nog ha någon som bryr sig om mig, någon ger mig uppmärksamhet, någon som jag kan höra av till i alla lägen. Jag tror jag ska hitta det i en dejtingapp men jag vet inte....
    Jag träffade exet genom badoo. Så vem vet kanske jag finner någon intressant. Men som sagt det känns bara så fel att skriva och träffa killar just nu....

Jag är nog inte redo. Men då undrar jag när kommer man bli redo? Man måste nog som du skriver först och främst komma över sitt ex. För det ska ju ändå kännas bra när man går på en dejt, eller hur?

För mig känns det inte bra, känns lite som jag tvingar mig själv för jag inte vill känna mig ensam, han någon som bryr sig om mig. 

Just ikväll saknar jag honom enormt mycket! Känns som jag vill skriva till honom!
    Är man inte över sitt ex så blir fel från början, i alla fall om man vill ha något seriöst.

En vän sa att om jag ska ringa mitt ex så måste jag ringa honom först. Har kunnat stå emot ändå hittills men du kan prova något liknande. Skriv till en vän/syster först. Så får du lite extra tid att tänka till och kanske några kloka ord.

Kvällarna är svårast, kan inte gå ut på balkongen på kvällen utan att tänka på alla gånger vi suttit där tillsammans i mörkret.
  • Skuggan1
    Steffqw skrev 2018-06-17 15:28:50 följande:

Ja, det är närheten och att få skriva med någon varje dag som jag saknar. För jag hade det där en gång i tiden varje dag. Men plötsligt har man inte det längre. Så nu försöker jag finna en ersättare snabbt som attan. Men självklart kan ingen ersätta killen man fortfarande älskar. Det går ju inte.

Jag trodde jag var redo att träffa andra killar. Mest för min syrra sa att hon gjorde det så tätt inpå efter att hennes kille dumpade henne efter 2 månaders förhållande. Men nej det hjälpte mig inte alls.

Jag har insett en massa saker nu efter 1 månad sedan han dumpade mig:

Han vill inte ha mig men jag vill ha honom. Men jag kan aldrig tvinga honom att vilja ha mig. Det kan jag verkligen inte göra! Självklart kan jag få sakna, gråta, älta och vara ledsen. Det är faktiskt okej att jag får vara det. 

Sen hjälper det inte mig alls att skriva till honom. Det hjälper inte att fråga honom om han tänkt klart på sina känslor. Det hjälper inte att fråga om mina nycklar. Jag är inte i behov av nycklarna ändå just nu.

Jag vet bara hur ledsen och hur jag skulle dras ner till botten om jag skrev ett sms till honom precis just nu. Det vill jag inte. För varje dag för mig känns faktiskt helt OK. Och OK ska det kännas, det ska inte komma till botten!

Ena stunden kan jag sakna honom så hela mitt hjärta pulserar och känns som det ska explodera. Jag försöker hantera det då. Jag försöker andas och tänka att det faktiskt är helt OK att känna så här just nu.

Jag försöker hantera mina känslor. Det är tufft. Det är så jävla tufft att sakna någon man aldrig mer får träffa, röra och älska. Det är så jävla tufft och så jävla orättvist!

Verkar som du kommit till insikt och försöker acceptera allt ihopa. Nu har du verkligen tagit dig igenom den värsta perioden.

Det känns helt sjukt att inte ha den där dagliga kontakten och det känns nästa omöjligt att vänja sig av vid den. Jag får verkligen starka känslopåslag varje gång jag får ett meddelande på snapchat (fast jag inte har kvar henne där). Blir hela tiden påmind om den man saknar så mycket.

Lycka till att hitta dig själv, låt det ta tid och ta hjälp av vänner/syster.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....