Steffqw skrev 2018-07-18 09:03:05 följande:
Jag vet att exet en gång sa när vi var tillsammans att han fått kommentarer från sina kompisar att han är för snäll och bryr sig om de i hans närhet. Där och då förstod jag varför han kunde få en sån kommentar.
En normal person i mina ögon efter att ha gjort slut med någon tycker jag skulle fråga hur personen mår som man precis dumpat. För mig är det normalt att göra så.
Man slutar inte bara att känna. Visst kärleks känslor kan minska. Men kompis känslor, bry sig om känslor de försvinner bara inte. Man kan bli känslokall men då måste det finna en väldigt bra anledning till det.
Det är normalt att skydda sig själv känslomässigt det är ju ett jobbigt läge för honom med, men han känner väl att det inte är hans ansvar att hålla koll hur du mår, det är ditt och dina vänners och alla du ventilerar hos. Ni är färdiga.
Jag är iskall när jag gör slut, allt annat är egoistiskt och ger exet som vill mer fel signaler och de börjar hoppas, och det har bara sårat de ännu mer, han vill inte såra dig mer än han redan gjort ser du inte det? Han är fortfarande respektfull med nycklarna och så vidare men han håller det sakligt och det är ju mest för DIN skull.
Ibland tror vi att vi vill hanågot men sen när vi får det då mår vi bara Mycket värre, du vill inte att han ger dig förhoppningar det absolut bästa är att han bara blockerar dig som fan och du TVINGAS att sätta punkt på "han och jag" storyn. "Man måste sätta punkt innan det kan skapas ny mening" (i livet)
Ok, tänkte om du kanske kan se om folk vill ses och hitta på nåt med dig, annars rekommenderar jag Meetups. Det har hjälpt många som känt att de behöver börja om utan att någon dömer.