• Anonym (Mina)

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-14 08:05:11 följande:

Förstår bara inte han han inte ens tänkter det minsta på att fråga hur jag mår när han vet hur jävla dåligt jag tog det i fredags när vi pratade i tele. Han lovade att han skulle ringa mig...

Han gör helt rätt hur tungt det än känns för dig. Han är redan klar med detta beslut och beredd att gå vidare i livet. Men minsta kontakt från honom skulle ge dig falska förhoppningar och göra din sorgbearbetning längre.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:58:59 följande:

Så svårt känns som jag går sönder innuti......allt är perfekt med den här killen....mår så dåligt...

Tänk efter nu....Var allt verkligen så perfekt med den där killen?

Ingen av er tog initiativ till att träffas oftare och du ville inte ens ha sex med honom.

Efter 1 år och 8 månader är man vanligtvis helt nyförälskade, går inte att jämföra med ett förhållande på flera år där lusten kan svikta i perioder.

Jag tror det är mer att du är sårad och kär i kärleken än i just honom.

Men det kommer du inte kunna se i nuläget utan det kommer om ett tag.

Hoppas du mår bättre snart! Jobbar du så du får tänka på annat på dagarna?
  • Anonym (Mina)

Även om jag förstår att detta inte är vad du vill höra så är risken ganska stor att han träffat någon annan nu.
    Då är all fokus på den nya och han har inga problem att träffa dig för att byta nycklar, inga tankar på hur du mår och han kan lätt verka kall och oberörd just eftersom hans känslor finns hos sin nyförälskelse och inte längre his dig.
    Detta har hänt mig 2 gånger och det kändes lika hemskt bägge gångerna. Männen blir som förbytta, likgiltiga och kalla. Kvar stod jag och fattade inte vad som hände med min fina omtänksamma man.

• Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-06-27 22:04:31 följande:
    Jag trodde aldrig att man kunde känna sån här smärta. Det trodde jag verkligen aldrig. Jag trodde aldrig man kunde gråta så mycket. Jag trodde aldrig man kunde bryta ihop så många gånger under en och samma dag. Och jag trodde aldrig man kunde älska och sakna en person så jävla mycket!

Alla skriver och säger det bli bättre med tiden. Jag kan erkänna att de första fyra veckorna var bara som ett mörkt svart moln som dinglade ovanför mig vart jag än gick. Jag åt knappt, jag bara gick och gick.

Sen nu de återstående veckorna efter att 1 månad har gått har det svarta mörka molnet blivit lite gråare. Så ja, det har väl på något sätt blivit bättre med tiden.

Men jag kan fortfarande bryta ihop, jag kan fortfarande gråta flera gånger om dagen och herre jävla vad ont det gör i hjärtat fortfarande. Ibland önskar jag att jag fick ha denna smärta annanstans i kroppen. Typ bryta alla mina ben, bara vad som helst för att slippa känna detta...
    Det blir lättare med nästa dumpning och ännu lättare efter det. För oss som varit med om detta ett par gånger känns din reaktion som extremt överdriven efter ett så kort förhållande. Men jag har nog glömt hur första kärleken kändes?
    Du verkar ha glömt bort att INGEN av er ville träffas mer och utveckla relationen, hade han inte tagit steget så hade du gjort det när du träffat nån annan och blivit kär.
  • Anonym (Mina)

Men är det inte lite så att du mest är sårad pga att du blivit dumpad och bortvald och inte pga just honom?

Jag menar ni har träffats väldigt sällan (ingen har tagit initiativ till att träffas mer) och under väldigt kort tid.

Posta nycklarna imorgon och glöm detta helt sen!

Han har än en gång visat att han inte bryr sig det minsta om dig, räcker det inte nu?

• Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-17 19:36:27 följande:

Men vi har inte träffats sällan! Vi umgicks varje jävla helg i 2 hela jävla år. VI träffades även i veckorna. Vi skrev med varandra varenda jävla dag i 2 hela år!

Är det inte konstigt då att jag reagerar som jag gör? Min kompis reagerade också. Hon tyckte han beter sig konstigt mot mig, att han inte ens frågar hur jag mår? Jag skrev till honom: Hoppas allt är OK med dig. Normal person svarar på det?

Jo det räcker nu. Men jag var tvungen att skriva till honom, bara få påpeka vad jag grubblar på och tycker är fel. 

Han kommer nog inte kunna ge mig ett vettigt svar. Men nu har jag iaf skrivit och frågat att han inte ens frågar hur jag mår. Om jag inte hade gjort det hade jag bara fortsatt å grubbla på det.

Jag ska posta nycklarna i helgen!

Ja det var bra att du fick ur dig det. Kanske (förhoppningsvis) får det honom att tänka till lite. Men inte säkert att du får det svar du vill ha.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-18 22:47:51 följande:

Jag tror också han bara ville mitt bästa. Jag känner mig lättad över svaret. Vet som sagt inte om det beror på att jag får förhoppningar eller att jag nu vet att han har tänkt på mig och verkar bry sig om mig.

Jag känner att jag vill vara hans kompis. Men om han skulle vilja ha mig tillbaka skulle jag säga nej. Jag vill inte bli tillsammans med honom.

Jag har starka känslor för honom. Men jag känner för varje dag att de blir mindre och mindre. Det kändes skönt att få skriva med honom. Något jag skulle vilja fortsätta med på en vänskaplig nivå.

Han är en fin kille och jag vill inte förlora honom. Jag har förlorat honom men jag har inte förlorat honom som en kompis.

Ta kontakt med honom om nåt år eller så när du är helt över honom, då men inte tidigare kanske ni kan vara vänner. Detta förstår han men inte du - än.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-20 08:06:26 följande:

Fast det är inte hela sanningen till varför jag är sur. EFter han skrev att han tänker på mig och undrar hur jag mår svarade jag.

Jag skrev: " Jag tycker det är bra att du respekterar mig. Men jag tycker ändå man kan skriva och fråga hur man mår då vi ändå känt varandra så länge. Hur mår du XX?"

Han har fått det levererat på messenger. Han har inte svarat på ett helt dygn.

Så jag tycker jag har min anledning att vara arg och bli ledsen igen. Då han först säger att han undrar hur jag mår och tänker på mig. Men sen inte svarar ens på en normal och vanlig fråga: Hur mår du?

Jag bryr ju mig om honom!

Om han svarar blir det en konversation och du får förhoppningar igen (vilket du ju har nu pga hans senaste mess), det är något han vill undvika. Han är inte elak, tvärtom! Skriv inte mer nu, han vill inte så respektera det. Även fast det är svårt.

Ni kan inte vara vänner i nuläget, inte så länge du har hopp och känslor.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-22 20:26:12 följande:

Vill tillägga att jag har ju börjat tänka i dessa banor enbart för han skrev så till mig. Att han tänker på mig å undrar hur jag mår. Det har spelat ett spratt i min hjärna..

Förstod att det tyvärr skulle bli så. Men du måste ju förstå att om han haft minsta tvekan eller ångrat sitt beslut så hade han sagt det vid det här laget.

Han VET att du tar emot honom med öppna armar så han har inget att förlora om han skulle känna så. Men det gör han inte och om några månader har han troligen nån ny tjej, klarar du att vara kompis då?!
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-23 12:20:54 följande:

Saken är ju den att han svarade inte en på min fråga: hur mår du?

Så där har jag väl mitt svar? Han vill inte ha mig, han vill aldrig mer ha mig.

Jag har varit stark de senaste veckorna/veckan. Men nu har jag fått typ ett återfall.

Känner mig så jävla ensam. Känns som jag kommer dö singel. Blir illamående av alla tinder killar. Och saknar alla minnen med mitt ex.

Har sån jävla ångest udag.

Det har gått 2 månader. Borde jag inte må bättre nu? Borde inte de jobbiga tankarna försvinna? Borde jag inte ha viljan och lusten att dejta andra nu?

Jag tror att du inte kommer vidare eftersom du ältar detta så grymt mycket. Han har säkert gått vidare och njuter av sommarvärmen medan du sitter här och skriver varje dag.

Får nästan känslan av att du inte vill må bättre utan du vill fortsätta älta och tycka synd om dig själv.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-24 07:41:55 följande:

Tillägg: Om han hade velat satsa och ses mer borde han ha gjort det? Han gjorde inte heller något försök. Istället bröt han rakt av. Utan att säga något till mig, utan att ge mig en varning. Vilket jag också tycker man gör, då man som sagt är 2 i en relation.

Antingen kommunicerar man och bestämmer sig för att jag vi satsar vi jobbar på det. Eller så bryter man helt.

Men man bryter aldrig själv. Man tar upp det i god tid så båda parterna får säga sitt.

Det är något jag kommer ta med i min nästa relation. Att kommunicera med mig! Berätta om dina känslor! GÅ inte bara i det tysta! Bestäm dig inte själv, för man är som sagt 2 i ett förhållande...

Oavsett om han hade tagit upp detta med dig så hade det inte ändrat något.
    Självklart kan man sluta älska någon av många olika anledningar, annars skulle ju aldrig några par göra slut.
    Det händer hela tiden. I ert fall tror jag att känslorna inte varit så starka för dig på länge, därav var det så lätt för honom att göra slut och gå vidare.
    Ingen skyller på dig utan precis som du säger är man 2 i ett förhållande och i erat fall ville ingen av er två utvecklas vidare och då är det klart man lessnar. Kunde lika bra ha varit du som tröttnat först men nu hann han före.

Sluta älta detta nu så du kommer över honom.
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-07-24 19:25:37 följande:

Men vad gör man när man ständigt går runt och saknar personen och han finns hela tiden där i ens tankar?

Man slutar älta och uppehålla sig vid dessa tankar. Det har ju blivit nån fix idé hos dig och du kanske behöver terapi för att komma vidare.

Gå ut med vänner, umgås med folk, gör roliga saker, uppehåll dig med annat så är han snart glömd!
  • Anonym (Mina)
    Steffqw skrev 2018-08-31 15:24:48 följande:

Jag tror jag hade lättare kunnat gå vidare om jag hade kunnat släppa honom helt och hållet! Typ glömma, gå vidare och aldrig mer behöva prata med honom!

Men satan i gatan vad irriterad jag är på mitt ex just nu! Han har tappat bort kvittensen för mina nycklar, han skrev fel adress på paketet. Mina nycklar är spårlöst borta!

Värsta är att jag måste fortsätta kontakta honom och att han har strulat till det för mig!!!

Nej det måste du inte. Nycklarna hade väl ingen adresslapp på sig så strunta i dem. Är du extremt nojig så byt lås.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....