Steffqw skrev 2018-09-01 00:14:02 följande:
Idag mår jag okej. De mörka stunderna är mindre och de ljusa tar över mer och mer.
Jag kan förstå att killen du träffade i somras inte var redo då. Och bra att han var ärälig med dig att säga det!
Idag skulle jag inte kunna få känslor för någon. Man ska aldrig säga aldrig. Men jag känner inte ens lusten att vilja dejta en kille. Så nej, jag vill inte ens få känslor för någon förrän jag fått bort känslorna från mitt ex först.
Jag vill liksom vara "ren". Man kan väl säga att kärlek till en annan person är som en drog. Jag använde Tinder som ett slags hjälpmedel vid min avvänjning från exet.
Sakta men säkert börjar jag bli "ren". Resan har varit lång och än är den inte slut.
Så killen du träffade måste nog bli klar först med känslorna för sitt ex. Om man säger att man inte är redo, ja då menar man verkligen det. Tycker du ska ge den där snubben lite mer tid.
Jag menar inte vill väl du vara med honom och kanske tänker han på sitt ex istället för dig?
Ofta är det mest effektiva sättet att komma över, att få en ny chans efter det gått en tid. Då blir det oftast att man märker att man gått vidare, man inser att det inte känns som förut, man är inte kär längre - då går man vidare.
Att leva kvar i den känslan som när man blev dumpad är ju som att hjärnan fortfarande tror att man älskar personen, men faktum är att känslorna svalnat.
Killen jag träffade var i det stadiet att han inte visste om han ens ville ha henne tillbaka eller inte. Det där ?mellanläget?, man har inte glömt men vill inte tillbaka.
Men det tar väl ett tag som sagt..