• sextiotalist

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-14 13:41:30 följande:

Jag orkar ju ingenting, har inte ätit på flera dagar...vad ska jag göra???

Du ska äta, något som inte kräver energi. När jag blev dumpad första gången levde jag på rostade mackor med kaviar på i en vecka.

Drick något som ger dig energi, juice, mjölk eller te, kaffe med socker

Ring en kompis eller en släkting så du får lite sällskap, känner du någon som har trädgård, åk dit och rensa ogräs.

Ut och gå.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-14 15:25:59 följande:
    På ett sätt känns det bättre att få svar på min frågor, det känns som jag kan gå lättare vidare. Men på ett annat sätt vet jag hur ont det kommer göra att få höra honom säga de där orden igen....

Mitt huvud är som en degklump just nu, jag vet varken ut eller in längre....jag vill höra hans story, hur han tänker och känner. Jag vill inte släppa taget om honom, han är min bästa vän..
    Ledsen att säga det, men han är inte din bästa vän längre. Så länge du känner som du gör, så kan inte ni inte vara vänner. Vänner, då är man på samma våglängd, nu är du kär i honom, han har inte alls de känslorna, en vänskap i stor obalans, fungerar inte.
    Jag tror inte heller att han kommer berätta vad han tänker och känner och hur skulle du hantera detta om det är "fel" tankar och känslor. Tänk om han känner lättnad att tagit det beslutet, att han mår bra, skulle du kunna hantera detta i så fall.
  • sextiotalist
    Anonym (AD) skrev 2018-05-14 23:01:27 följande:

Ursäkta att jag låter elak (det är verkligen inte meningen) men jag hade misstänkt att han kanske har fått upp ögonen för någon annan som han känner detta ?glöd? för. Säkert har han även jämfört ditt och hennes ?glöd? och känt sig mer attraherad av henne....bara en tanke. Jag hade luskat ut allt ordentligt innan jag drog en slutsats. Var ändå tacksam över att han är ?modig och ärlig? och sade som det är, att känslorna svalnat. Återigen, vill inte vara elak.

Och det gjorde Ts dag. Vad bidrog detta till hennes mående. Du ville inte vara elak, men det var du.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:21:11 följande:
    Jag saknar ju honom så mycket....det gör så ont...
    Det gör ont, vi är flera som har gått igenom liknande situationer. Det gör jävligt ont, men den smärtan kommer gå över, en dag i sänder, ett steg till, ett andetag till. En morgon kommer du komma på dig själv att le, någon annan dag kommer du komma på att du inte har tänkt på honom under hela dagen. Det går inte över en natt, men det kommer blir bättre. Det kan vi alla intyga.
    Seså, rosta ett par smörgåsar, koka en kopp te (och kaviar på, det hjälpte mig i varje fall) och så sätter du på en film eller dålig såpa som du kan både skratta och gråta till.
    Och så använder du din tråd för att få ur ilska och sorg, men det gör inget om du delar med dig ditt första leende också.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-15 08:58:59 följande:
    Så svårt känns som jag går sönder innuti......allt är perfekt med den här killen....mår så dåligt...
    Men det var inte perfekt, eftersom det inte fortsatte. Hade det varit perfekt, så hade det inte tagit slut. För mig är perfekt att båda älskar varandra och vill vara i relation med varandra.
  • sextiotalist
    Anonym (Mina) skrev 2018-05-15 09:14:52 följande:
    Tänk efter nu....Var allt verkligen så perfekt med den där killen?

Ingen av er tog initiativ till att träffas oftare och du ville inte ens ha sex med honom.

Efter 1 år och 8 månader är man vanligtvis helt nyförälskade, går inte att jämföra med ett förhållande på flera år där lusten kan svikta i perioder.

Jag tror det är mer att du är sårad och kär i kärleken än i just honom.

Men det kommer du inte kunna se i nuläget utan det kommer om ett tag.

Hoppas du mår bättre snart! Jobbar du så du får tänka på annat på dagarna?
    Jag tror det är mer att den killen var ts trygghet och hennes värld. Så det är nog inte det att kärleksrelationen är borta, utan hennes trygghet och det som var viktigt i hennes värld.
    Jag önskar ts en trygg stabil grund och en kärlek till henne själv, så hon vet att hon är värd så mycket bara genom att hon är hon, att hennes grundkärlek är hennes kärlek till henne själv. Förhoppningsvis når hon dit (kanske efter det hon passerat denna kris och märker att hon lever och mår bra)
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-15 10:42:53 följande:
    Det är honom jag är kär i, han jag älskar och vill vara med, Vi tog intiativ till att ses, dock satt vi inte ner mellan fyra ögon och prata om det, något jag trodde vi skulle göra nu när vi träffades senast. Men nej.....

Vi hade ofta sex, men ett tag var jag inte sugen, det är något vanligt! Det handlar om sexet här, det handlar om att vi inte öpnnade upp oss för varandra tidigare tror jag. 

Men jag vill öppna mig upp för han, jag vill ringa honom och säga att vi ska ses för att prata och reda ut allt, för just nu känns allt så sjukt. Jag vill ha en förklaring från honom, veta vad som rör uppe i hans huvud, för jag tror inte på att kärleken bara kan försvinna så där och att man inte ens kan kämpa för den, vi har inte ens försökt...

Jagvar hemma igår från jobbet, men ska försöka ta mig dit idag om jag oarkar...
    Jo, kärleken kan försvinna, det sker inte över en natt, och det gjorde det nog inte för honom heller. Och jag är rätt säker på att han har kämpat för att hitta känslorna igen. För det är inget som ni hade kunnat kämpa för, utan det har (ganska säker på det) ett arbete han har haft. Det finns inget att reda ut, ni har inte bråkat, det har inte varit någon otrohet. Som flera av oss skrivit, de flesta som bryter upp (speciellt när han gjorde det på det sättet) har haft en egen process innan, funderat ältat och arbetat för att hitta känslorna igen. Ofta är det inget som den andra personen kan göra även om personen vetat om det. När man kommer fram till beslutet, då vet man själv var man står (och jag skulle tro att det inte var lätt för honom eftersom han med all sannolikhet visste hur det skulle påverka dig)
    I morgon går du till jobbet, du måste omge dig av andra så du får lite annat att tänka på.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-15 11:02:14 följande:
    Ändå så kom det som en käftsmäll mot mig när han sa så, jag tycker han har varit orättvis mot mig med att sända ut fel signaler under en månad om han nu gått och tänkt på det. Han varit kärleksfull mot mig och gjort allt för mig, allt har varit som vanligt,

Det känns som han har lurat mig och att han nu inte ens vill ge oss en chans tycker jag är så hemskt, att han inte ens vill testa och se om glöden kan komma tillbaka. Det känns om jag inte betyder någonting för honom...
    Där har du kämpandet, han har verkligen försökt. Det kan kännas oärligt, men är faktiskt ett vanligt sätt att göra för att hitta sina känslor igen. Han försökt att få glöden tillbaka genom det enda sätt att få glöden tillbaka, genom att ge av sig själv.
  • sextiotalist
    Anonym (Jisses) skrev 2018-05-15 11:13:27 följande:
    Vadå förtjäna? Du förtjänar inte lidande men du förtjänar inte heller honom utan man har sin partner så länge partnern vill själv.

Precis det du skriver här är väldigt kvävande och det kan vara det i sig som kvävt hans känslor. Jag har varit med både om att tappa känslorna för killar som känt att jag varit hela deras värld och att känna att den här killen kan inte leva utan mig, hans mående hänger till 100% på mig, och att som yngre ha känt så själv och då blivit dumpad.

Man orkar inte det och det är inte attraktivt. Tänk själv, du är inte attraherad av honom för att han är ynklig och inte kan andas utan dig utan för att han inspirerar dig till livet och är trygg i sig själv.

Han behöver se samma sak för att bli attraherad själv. Man lockas inte av någon som inte klarar sig utan en.

Man vill ha något att kämpa för, någon att imponera på. Men om partnern är alldeles beroende av en så att man skulle kunna göra vad som helst, tom dumpa dom utan att bli av med dom känner man sig kvävd. Du måste hitta trygghet och kärlek i dig själv innan han kan hitta tillbaka till sina känslor. OM han gör det för man kan tappa känslor.
    Det stämmer det du skriver, kärlek kan kväva kärlek. Inte kärleken som så, utan villkoren kring kärleken (att killen var den enda för ts är ett hårt villkor).
    Ts behöver absolut börja älska sig själv, hitta sin egen trygghet, för att i nästa relation (det kommer bli minst en kärleksrelation till, troligen fler) ha en trygghet i sig själv.
    TS det är du värd, du är värd att älska dig själv
  • sextiotalist
    Anonym (Han säger ju det nu...) skrev 2018-05-15 12:01:33 följande:
    Kanske är jag lite krass i det här men han berättar det ju för dig nu! En månad att känna efter å tänka över situationen så han vet vad han tänker är rätt rimligt tycker jag. Å sedan pratade han med dig rätt omgående. Jag tänker att om han känt som han gör i flera månader men inte sagt något då kan jag förstå din reaktion å frustration. En månad är rätt rimligt tycker jag...
    Jag tror det är svårt att förstå innan man själv gjort slut första gången. Inget konstigt alls, vissa saker måste man gå igenom själv för att förstå
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....