Steffqw skrev 2018-05-15 10:42:53 följande:
Det är honom jag är kär i, han jag älskar och vill vara med, Vi tog intiativ till att ses, dock satt vi inte ner mellan fyra ögon och prata om det, något jag trodde vi skulle göra nu när vi träffades senast. Men nej.....
Vi hade ofta sex, men ett tag var jag inte sugen, det är något vanligt! Det handlar om sexet här, det handlar om att vi inte öpnnade upp oss för varandra tidigare tror jag.
Men jag vill öppna mig upp för han, jag vill ringa honom och säga att vi ska ses för att prata och reda ut allt, för just nu känns allt så sjukt. Jag vill ha en förklaring från honom, veta vad som rör uppe i hans huvud, för jag tror inte på att kärleken bara kan försvinna så där och att man inte ens kan kämpa för den, vi har inte ens försökt...
Jagvar hemma igår från jobbet, men ska försöka ta mig dit idag om jag oarkar...
Jo, kärleken kan försvinna, det sker inte över en natt, och det gjorde det nog inte för honom heller. Och jag är rätt säker på att han har kämpat för att hitta känslorna igen. För det är inget som ni hade kunnat kämpa för, utan det har (ganska säker på det) ett arbete han har haft. Det finns inget att reda ut, ni har inte bråkat, det har inte varit någon otrohet. Som flera av oss skrivit, de flesta som bryter upp (speciellt när han gjorde det på det sättet) har haft en egen process innan, funderat ältat och arbetat för att hitta känslorna igen. Ofta är det inget som den andra personen kan göra även om personen vetat om det. När man kommer fram till beslutet, då vet man själv var man står (och jag skulle tro att det inte var lätt för honom eftersom han med all sannolikhet visste hur det skulle påverka dig)
I morgon går du till jobbet, du måste omge dig av andra så du får lite annat att tänka på.