molly50 skrev 2018-06-16 11:37:35 följande:
Du behöver kanske närheten? Att slippa känna dig ensam?
Kanske vill du försöka göra ditt ex svartsjuk så att han vill ta dig tillbaka?
Jag tror att du gör bäst i att åka hem till en vän eller dina föräldrar och stanna ett tag så du slipper känna dig ensam.
At träffa nya killar nu,innan du är redo,blir bara fel.
Hur lång tid det tar att komma över sitt ex är högst individuellt.
Det är ju olika från person till person.
För mig tog dte som sagt 3 år innan jag var riktigt redo.
Jag trodde jag var redo tidigare,men det var jag inte.
Det blev bara fel.
Så jag råder dig att sluta träffa andra killar.
För tro mig,det kommer inte att få dig at må bättre.
Snarare tvärtom.
Och risken finns att någon av de du träffar kommer att bli sårade också.
Så ta det lugnt,är mitt råd. Sörj färdigt först.
Ja, det är närheten och att få skriva med någon varje dag som jag saknar. För jag hade det där en gång i tiden varje dag. Men plötsligt har man inte det längre. Så nu försöker jag finna en ersättare snabbt som attan. Men självklart kan ingen ersätta killen man fortfarande älskar. Det går ju inte.
Jag trodde jag var redo att träffa andra killar. Mest för min syrra sa att hon gjorde det så tätt inpå efter att hennes kille dumpade henne efter 2 månaders förhållande. Men nej det hjälpte mig inte alls.
Jag har insett en massa saker nu efter 1 månad sedan han dumpade mig:
Han vill inte ha mig men jag vill ha honom. Men jag kan aldrig tvinga honom att vilja ha mig. Det kan jag verkligen inte göra! Självklart kan jag få sakna, gråta, älta och vara ledsen. Det är faktiskt okej att jag får vara det.
Sen hjälper det inte mig alls att skriva till honom. Det hjälper inte att fråga honom om han tänkt klart på sina känslor. Det hjälper inte att fråga om mina nycklar. Jag är inte i behov av nycklarna ändå just nu.
Jag vet bara hur ledsen och hur jag skulle dras ner till botten om jag skrev ett sms till honom precis just nu. Det vill jag inte. För varje dag för mig känns faktiskt helt OK. Och OK ska det kännas, det ska inte komma till botten!
Ena stunden kan jag sakna honom så hela mitt hjärta pulserar och känns som det ska explodera. Jag försöker hantera det då. Jag försöker andas och tänka att det faktiskt är helt OK att känna så här just nu.
Jag försöker hantera mina känslor. Det är tufft. Det är så jävla tufft att sakna någon man aldrig mer får träffa, röra och älska. Det är så jävla tufft och så jävla orättvist!