• sextiotalist

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-05-17 10:59:28 följande:
    Men jag går fortfarande att hoppas på nåt. Att han ska höra av sig till mig. Därför känner jag att det bästa är att både han och jag möts nu när jag tagit in allt, jag får ställa honom till svars, möjligen få svar på alla mina frågor och sedan där veta att det verkligen är över mellan oss.

För jag tror ännu att det kan bli han och jag igen, att han saknar mig lika mycket som jag saknar honom. 

Jag kommer nog inte kunna låta bli att ringa honom,......:( :( :( vad ska jag göra???
    Du ska inte ställa honom till svars, det finns ingen anledning. Det kan kanske (bara kanske) vara bra att, när du har landat, ta ett samtal på neutral plats, men det är inte alls säkert det ger varken till eller från.
    Det är inte heller säkert (troligen är det så) att du får svar på alla frågor och du kommer bli än mer besviken.
    Du får nog inse att det är över mellan er, för hade han, som du skriver, saknat dig lika mycket som du saknar honom, så hade han hört av sig och bett att få träffa dig.
    Så för din skull, endast för din skull, acceptera att det är över och börja gå vidare, sörj, var arg men gå vidare, ett steg i taget, en andetag i taget (och däremellan en tugga mat)
    Det kommer bli bra, du kommer må bra igen och i framtiden så kommer du ha kvar honom som ett fint minne i ditt hjärta och en bra mall hur en bra partner ska vara
  • sextiotalist

Och kom ihåg, även om vi kan vara lite hårda mot dig ibland, så är det enda vi vill är att du ska må bra igen och gå vidare och hitta lyckan och kärleken igen.
    Och som jag skrivit innan, vi har alla gått igenom det du går igenom nu, en del tuffare, andra lindrigare och vi har alla kommit ut på andra sidan och mått bra igen,

• sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-30 12:45:39 följande:
    Om han nu har bearbeta känslorna ett tag har han verkligen hållt det inom sig! Han har inte visat några tecken alls på att han skulle ha mindre känslor för mig. Det är så sjukt. Som en jävla käftsmäll!

Det gör så jävla ont inombords....

Han kommer nog aldrig höra av sig till mig mer. Han har visat en sida som jag inte blev kär i...han är någon annan. Någon jag aldrig skulle kunna bli kär i men ändå ät jag så jävla olyckligt kär just nu!!!
    Men så fungerar det ofta. Personen som bearbetar detta brukar ofta göra allt för att hitta tillbaka till sina känslor, man är osäker, vet inte om det är en svacka, gör sådant som kan väcka känslorna igen. Även om han hade sagt något, så hade det varit lika mycket käftsmäll för dig.
    Men utifrån det jag läst.
    Han har betett sig så bra man kan förvänta sig att någon gör i hans situation. Hade han hört av sig, då hade du fått falska förhoppningar och då hade det varit än värre.
    Hade jag varit hans kompis, då hade jag föreslagit honom att bryta kontakten helt eller minimera den så mycket det går.
    Hade jag varit din kompis, så hade jag sagt exakt samma sak och självklart stöttat dig.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-30 13:21:58 följande:
    Fast har han verkligen bettet sig bra? När han först dumpar mig, säger att det inte är någon ide då han själv har erfarenhet av hur dåligt man mår av att försöka. Sedan några dagar senare säger han att han inte vet alls med sina känslor, ber om space och voll fundera.

Är det ett bra beteende? Nej inte i mina ögon!
    Troligen det han har känt, mitt ex ansåg att jag hade ett dåligt beteende när jag gjorde mycket klart för honom att vårt förhållande är över och jag inte kommer ändra mig där. Då hade jag bearbetat detta i två år.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-30 14:48:00 följande:
    Ja men du gjorde ju det klart och tydligt att det var slut då.

Mitt ex har ju sagt en sak först att det är slut. Sen npgra dagar senare att han behöver betänketid. Han strular ju till det så jävla mycket för mig! Han kunde ju hållit fast vid att det är slut den där fredagen han sa det. Han behövde ju inte några sagar senare ge mig falska förhoppningar!!

Det är dålig stil av honom!!!
    Fast det var ju det som gjorde mig till en dålig person, jag gav inte honom en chans att ändra sig och vårt förhållande en chans (nu var det ett förhållande som innehöll minimering, svartsjuka, silent treatment och försök till kontroll, så det hade varit väldigt mycket att ändra på om man så säger)
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-30 15:19:18 följande:
    Fast han har inte gett oss någon chans. Han gör detra enbart för att han tror jag ska bli mindre sårad! Men det gör ku saken bara värre att dra ut på lidandet, han säga att han ska fundera på sina känslor skapar bara kaos i mitt huvud och med mina känslor!!
    Men rent krasst. Vad är det du vill skulle förändras, han tvivlade på sina känslor och jag brukar konsekvent ge svaret, tvivlar man på sina känslor och man inte har så mycket investerat i varandra (barn, hem etc) då ska man lämna, för det är inte juste mot någon att ha ett kvar ett förhållande som är svalt innan man tar nästa steg.
    Tvivel brukar efter ett tag ge upphov till irritation och avsky
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-05-31 09:37:32 följande:

Nu har det gått 20 dagar, snart 3 veckor sen han sa att han ville göra slut. Det har gått 10 dagar sedan han sa att han behövde betänkte tid för att fundera på sina jävla fucking känslor.

Det har gått 5 dagar sedan jag skrev med han sist. Jag har verkligen kämpat och försökt att inte skriva. Det är en kamp mot mitt hjärta. 

Ge mig alla tips som finns för att må bättre. Hur lång tid ska det ta tills jag inte mår så här? :(

Den tuffaste perioden när någon gjort slut, det tog väl en dryg månad innan jag kom ovanför vattenlinjen och efter 3-4 månader så var helt OK och efter ett halvår så var jag över honom helt.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-06-19 12:36:03 följande:
    Om han inte svarar på mitt meddelande jag skickade igår kommer jag självklart bli ledsen! Om jag hade väntat eller låtit en vän skriva hade jag blivit lika ledsen om han inte svarar eller skriver bara ok.

Det spelar ingen roll om han inte svarar eller svarar. Spelar ingen roll när jag skriver. Jag kommer bli lika ledsen för jag är så sjukt jävla kär i honom.

Sen om inte svarar är väl ganska knäppt och omoget av honom? Jag skrev att jag vill ha tillbaka mina nycklar. Det kan han ju inte bara ignorera, eller hur???

Du är mer nog kär i dina minnen av honom nu. Inte i honom längre, för äkta kärlek behöver bränsle och det har du inte fått på flera veckor.

Du har kommit långt nu, det kanske inte känns så. Men du börjar se honom med andra ögon, börja "nyktra till".

Om ytterligare fyra veckor kommer det kännas bättre.

Kan berätta att två av dom jag dumpades av, där tog det flera månader innan det gick över. Ett ex släppte inte mig förrän efter ett år.

• sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-07-02 09:36:15 följande:

Jag vet inte vad det ör med mig längre. Men jag tror att jag har hamnat i någon slags depression. Allt känns som ett stort mörkt hål. Jag känner mig ensamast på jorden. Jag har inte lust med något längre. Jag mår illa och tänker bara hemska tankar att jag kommer dö ensam och att det kanske vore bättre att inte leva längre :(

Jag vet inte vad jag ska glra längre. Jag vill inte ha dessa hemska tankar inom mig. Jag vill ha lusten att leva. Just nu känns det inte som jag har lust till något längre, jag känner mig så jävla övergiven och som jag ensam får gå igenom allt.

Jag vill inte tynga ner allt mitt tjat och mina tankar på mina nära och kära. Jag vill vara stark och klara mig själv.

Jag vet inte om ni kan förstå känslan jag har i kroppen just nu. Men ni som har varit eller är deprimerad ni vet känslan man har. Det är liksom stopp, jag känner inget längre och jag har inte lust med något. Jag vill bara lägga mig under täcket i min säng och ligga där hela dagen.....

Läge att söka hjälp nu. Ta kontakt med VC och säg som det är, nu har det gått så lång tid och det vänder inte, utan blir bara värre och att du inte längre kan hantera detta själv. Depressioner kan utlösas av händelser i ens liv
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-07-24 07:41:55 följande:

Tillägg: Om han hade velat satsa och ses mer borde han ha gjort det? Han gjorde inte heller något försök. Istället bröt han rakt av. Utan att säga något till mig, utan att ge mig en varning. Vilket jag också tycker man gör, då man som sagt är 2 i en relation.

Antingen kommunicerar man och bestämmer sig för att jag vi satsar vi jobbar på det. Eller så bryter man helt.

Men man bryter aldrig själv. Man tar upp det i god tid så båda parterna får säga sitt.

Det är något jag kommer ta med i min nästa relation. Att kommunicera med mig! Berätta om dina känslor! GÅ inte bara i det tysta! Bestäm dig inte själv, för man är som sagt 2 i ett förhållande...

Tyvärr är det så, vill en bryta så finns det inga kompromisser, man bestämmer själv. Det har jag gjort i de relationer jag brutit. Man bearbetar själv, och när man är redo, så berättar man.

Jag är rätt säker på att det gäller även de som brutit med mig.

Nu lever jag i ett förhållande som varit i snart 25 år. Och nej, jag skulle få krupp om vi skulle berätta om våra känslor när de inte är på topp.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-08-31 09:21:25 följande:
    Nej inte än, men känner att jag är på god väg. Vi har inte träffats på 3 månader, endast skrivit lite kort med varandra. Så om 3 månader borde jag inte tänka på honom alls lika mycket. Han finns ju i mina tankar varje dag...

Nej men ska ju inte pressa eller tvinga sig fram i något. Jag menar tar det emot att dejta ska man avstå. Även hur mycket man vill gå vidare. Det ska ju vara kul att dejta! Annars är det väl ingen vits med att dejta, eller hur?

Jag tror inte heller det kommer funka för mig att dejta eller träffa någon annan kille just nu. Jag skulle bara jämföra honom med mitt ex, och i början av dejtingen bara tänka på mitt ex.

Fasen att det ska ta sån tid att komma över en person!

Men det handlar väl om att man blev abrupt lämnad. Han gick och kvar stod ju jag med alla mina kärleks känslor. Jag menar, nu då? Vad skulle jag göra med alla mina kärleks känslor, det är ju inte så att man bara kan pressa bort dom...
    Fast så blir det alltid när någon lämnar när den andra har känslor kvar. Till saken att det blir inte lättare för att man får en massa förklaringar (som man sällan köper just då).
    De gångerna jag har blivit dumpad har hjärtesorgen varit lika stor oavsett om jag fått en förklaring eller inte fått.
    Inte ens kan jag ge någon större skillnad huruvida de (många år efteråt) finns kvar som ett fint minne.
    En av killarna, som betedde sig som ett svin mot mig efteråt, där dominerar de fina minnena, en andra som gjorde det "helt korrekt" har jag fortfarande antipati mot.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-09-07 09:20:11 följande:
    Alltså det bästa man kan göra när man blivit dumpad av någon man älskar och fortfarande vill vara med är att ta hand om sig själv.

Men det är så himla svårt att göra det. Det enda man har i fokus är personen man fortfarande älskar. 

Man tänker på allt som varit, hur man kan ändra sig själv, vad som kunde gjorts annorlunda osv osv osv.

Mitt fokus dessa 4 månader har endast varit på mitt ex. Detta är något jag har insett nu. Jag har inte tänkt på mig själv. Jag har tänkt på han varje dag. Vad han gjort, tänkt, vill osv osv.

SÅ det är precis vad jag ska göra nu. Försöka tänka på mig själv endast. Inte på att komma över mitt ex. Inte på att dejta nya killar.

Nej. Det ska handla om mig, vad jag vill och vad jag känner.
    Härligt att det går framåt. Du hade nog inte trott att du skulle skriva detta för fyra månader sedan. Men du har kommit dit
    Nu är det du som är i fokus, helt rätt, ta hand om dig och lägg dina känslor på den som är värd det mest, dig själv. När du har läkt helt så kommer du vara redo för en ny relation.

Det är inte helt omöjligt att du kommer möta nya hjärtesorger, men då vet du att det kommer gå över, att det behöver ta sin tid. Eller så möter du mannen i ditt liv nästa gång. Och tänk vad skönt att du då är ledig så du fick möjlighet att träffa honom.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-09-07 11:34:18 följande:
    Jag vet varför jag la allt fokus på mitt ex dessa 4 månader. Jag älskade honom och ville ha honom. Och ja jag trodde aldrig jag skulle känna och må så här idag 4 månader senare. För jag var verkligen körd i botten just där och då.
    Igår kväll kom jag hem efter gymmet. Jag stod ensam i mitt kök med hög musik och lagade mat bara till mig själv,. 
    Först tänkte jag vad fel det känns, vad ensam jag är. Jag fick lite ångest. Men jag tryckte bort känslan fort. Jag tänkte istället "Fan vad förbannat skönt det är ändå att vara själv, och jag klarar mig så bra"
    Det var en jävla skön känsla jag fick inom mig just där och då. Jag kände mig som en power woman!
    Sen att jag lägger fokus nu på att försöka hitta en ny pojkvän är väl för att dagens samhället visar gång på gång att vi inte ska vara ensamma. Vi ska ha en partner osv. I alla fall den känslan jag får...
    Det är typ fel att vara ensam, singel, bo själv som kvinna när du närmar dig 30(jag blir 27 i höst). Det är de intrycket jag får av dagens samhälle i alla fall...
    Jag bröt upp ett förhållande när jag var 30, sedan singel i fyra år :)
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-09-07 11:50:01 följande:
    Jaså? Varför och hur tog det slut?

Är du än singel idag? Har du några barn?
    Varför, han var inte bra för mig, han minimerade mig, svartsjuk och försökte ändra mig, körde med silent treatment när jag inte uppfyllde hans krav. Det tog för lång tid, absolut, men det var dödsfall kring oss som gjorde att jag sköt på beslutet.

Jag träffade min sambo 4 år senare, vi har snart varit tillsammans i 25 år och har en gemensam son som är över 20.
    Han har ska ha sambo och ett barn han också.
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-09-08 10:46:45 följande:

Okej. Så du var 34 när du träffade mannen i ditt liv och fick ditt första barn? :)

Några år emellan jag träffade sambon och barnet blev det :)
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....