• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Anonym (H) skrev 2018-05-14 08:13:59 följande:

Ni har varit tillsammans i nästan 2 år, träffas knappt 1-2 gånger i veckan och ingen tar initiativ till att varken ses eller att ha sex. 2 år är väldigt lång tid! Att då på 1 månad komma på att varken känslorna eller glöden finns där är ju inte konstigt alls.. Han har haft väldigt mycket tid ifrån dig för att de tankarna ska komma fram. Inte förvånande alls!

Vi har träffats hela helger sedan även i veckorna! Vi har skrivit med varandra varje dag! Nonstop! Vi har haft sex ofta i början av relationen. Sen som det brukar ske i förhållanden har man inte sex lika ofta, ibland kan de ha gått 3 veckor emellan men det har inte skett många gånger.

Han har kunnat sagt något till mig själv. Det är som han har hållt allt inom sig och inte öppnat upp sig hjärt för att tala om vad han känner så vi hade kunnat försökt arbeta på det...
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 08:21:13 följande:
    Du kommer troligen inte vara nöjd med svaret, för du har fått svar, han älskar dig inte längre och så är det med känslor, de försvinner och ofta finns det (speciellt i kortare relationer) sällan något logiskt svar.
    Troligen är det så att den där kärleken, som gör att par fortsätter tillsammans, inte har kommit, han var förälskad, tyckte om dig, och i slutet så försvann förälskelsen och det räcker inte med att tycka om, om man ska fortsätta tillsammans.
    Kan man inte få fram känslor på nytt då? Eller är det helt dött?
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 08:27:23 följande:
    Men så fungerar det inte. När man vill bryta upp, eller snarare när de första känslorna att det inte fungerar dyker upp, då brukar de flesta göra allt för att arbeta bort dessa känslor, man vill helt enkelt inte känna så, så den kampen har han redan gjort, eftersom det är hans känslor det rör sig om, så är det inget du kunde göra, för vad du än hade gjort så hade det inte ändrat hans känslor.
    Man kan inte arbeta fram känslor som inte finns, det man kan arbeta på, när man lever i en relation, är att se till att förutsättningarna för att känslorna ska vara kvar är de bästa. Men så har det troligen varit hela tiden, ni har troligen haft det bästa förutsättningarna, men de räckte inte till
    Det är så sjukt att han inte ens hör av sig till mig och frågar hur jag mår...han vet mycket väl hur jag tog det hela...det är som han inte ens bryr sig längre om mig.....
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 09:15:33 följande:
    Troligen för att inte göra dig mer illa, väcka falska förhoppningar.
    Men han lovade verkligen att han skulle ringa mig....vill prata med honom..
  • Steffqw
    smulpaj01 skrev 2018-05-14 11:14:51 följande:
    Exakt så är det och efter att ha läst ts inlägg här så är det bra att han inte hör av sig. Ts behöver smälta detta, komma över chocken och sörja att kärleken dog. Sånt är hemskt, men det händer oss alla.

Är det ditt första förhållande ts?
    Det är mitt första förhållanden....orkar ingenting vill ringa honom ikväll..
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-14 11:45:13 följande:

TS, jag förstår att det är jobbigt nu och att du tänker på detta all din vakna tid.
    Men försök att sätta dig i ditt ex sits, att det förmodligen är jobbigt för honom också på ett eller annat sätt. Försök att inse att det finns absolut INGENTING du kan göra när känslorna tar slut, mer än att acceptera det hela. När den värsta chocken lagt sig kommer du må mycket bättre, du inser att du inte vill vara med någon som inte har de rätta känslorna för dig.

Nu måste du sätta dig själv i första rummet och prioritera ditt välmående, göra mer av det du tycker är kul och mår bra av. Varenda gång du vill ringa eller skicka ett mess så hör du av dig till en vän, familjemedlem eller vad som helst. Du måste leva som att ditt ex inte finns mer helt enkelt.

Kram på dig

Jag kan inte sätta mig in någon sits då jag är förjävligt, vet varken ut eller än längre.....kan kanppt andas...
  • Steffqw
    EnAnonumius skrev 2018-05-14 12:11:00 följande:
    TS jag tror dig när du säger att du älskar dit ex.
    Men din fråga bygger helt tydligt på att du vill att han skall älska dig tillbaka, då du älskar honom. Det i sig är faktiskt en form av egoism.

Innan du blir mer ledsen så skall du veta att det är fullt naturligt att ha denna form av egoism faktiskt.

Ditt ex hade redan funderat, bearbetat bollat med sig själv och kanske en mycket nära vän, och till slut kommit fram till att han inte hade de känslor för dig för att bygga en framtid ihop med er, och då "gått vidare" (med sina känslor), när han valde att göra slut.
    Du älskade honom mycket och såg en framtid ihop, när berättade att han ville avsluta ert förhållande, och du fick då din vision och kärlek krossad i det läget.

Ni var ur fas med varandra den dagen, när ditt ex valde att göra slut.

Han kan inte hjälpa sina känslor, lika lite som du kan välja dina känslor.
    Dock så kan man aldrig tvinga fram känslor som inte finns.

Det du kan göra är att sörja kärleken, och umgås med dina vänner och ta stöd från dem. Och börja återgå till livet.  Det kommer att ta et tag, självklart. Dock så ge det tid.

Och har han lovat att ringa dig så sitt inte och vänta på telefonsamtalet, utan han ringer när han ringer.
    Klart att det är jobbigt när man vill prata med exet. Men det är inget du kan göra något åt att han inte "ringer nästan med en gång" när han lovat. 

Om du har ett gott väder hemma så varför inte gå ut och ta en promenad, eller försök att hitta på något du tycker om att göra även ensam eller med en vän? Det kan göra mycket gott faktiskt när man har en känslostorm i kroppen.
    Jag har varken ork eller energi till att göra något, allt har rasat samman i min värd...
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-14 13:38:20 följande:
    Det första uppbrottet är värst, det bara är så. Det är första gången man ska möta dessa känslor, första gången man ska ta sig igenom detta. Och än en gång, det kommer bli bättre, det kommer solsken igen och du kommer möta ny kärlek. Jag vet att du inte tror på detta nu (det gjorde inte jag heller första gången någon gjorde slut) men det är sant.
    Ta hand om dig nu
    Jag orkar ju ingenting, har inte ätit på flera dagar...vad ska jag göra???
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-14 13:57:57 följande:

Du måste tvinga i dig någonting naturligtvis, man måste äta om man ska kunna bli stark. Du måste försöka styra om dina tankar även om det är svårt, det värsta du kan göra är att gräva ner dig eller tycka synd om dig själv. ALLT kommer bli BÄTTRE, i stort sätt samtliga vuxna människor har någon gång i sitt liv blivit lämnad. Det känns piss givetvis, men även du kommer framöver hitta en partner där ni älskar varandra och då kommer den här jobbiga tiden bara vara ett blekt minne.
    Ta hjälp av familj och vänner som älskar dig och vill dig väl, blir tankarna för jobbiga finns även samtalsstöd eller dylikt att tillgå i de flesta kommuner. Du kommer fixa detta! efter tårar och ilska kommer du vara en starkare människa! :)

Jag har bestämt att om han inte ringer mig idag som han lovat kommer jag rimga honom imorgon. Jag kommer be om attvi träffas för att prata igenom allt, mellan fyra ögon. Det känns som vi behöver det...jag vill ha svar på min frågor... :( :( :(
  • Steffqw
    Voltaire skrev 2018-05-14 13:57:57 följande:

Du måste tvinga i dig någonting naturligtvis, man måste äta om man ska kunna bli stark. Du måste försöka styra om dina tankar även om det är svårt, det värsta du kan göra är att gräva ner dig eller tycka synd om dig själv. ALLT kommer bli BÄTTRE, i stort sätt samtliga vuxna människor har någon gång i sitt liv blivit lämnad. Det känns piss givetvis, men även du kommer framöver hitta en partner där ni älskar varandra och då kommer den här jobbiga tiden bara vara ett blekt minne.
    Ta hjälp av familj och vänner som älskar dig och vill dig väl, blir tankarna för jobbiga finns även samtalsstöd eller dylikt att tillgå i de flesta kommuner. Du kommer fixa detta! efter tårar och ilska kommer du vara en starkare människa! :)

Det känns just nu som jag aldrig kommer bli bättre.....jag gick till en kurator idag, ska dit imorgon igen....skulle behöva att de skrev ut något lugnande eller åmgestdempande..
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....