EnAnonumius skrev 2018-05-14 12:11:00 följande:
TS jag tror dig när du säger att du älskar dit ex.
Men din fråga bygger helt tydligt på att du vill att han skall älska dig tillbaka, då du älskar honom. Det i sig är faktiskt en form av egoism.
Innan du blir mer ledsen så skall du veta att det är fullt naturligt att ha denna form av egoism faktiskt.
Ditt ex hade redan funderat, bearbetat bollat med sig själv och kanske en mycket nära vän, och till slut kommit fram till att han inte hade de känslor för dig för att bygga en framtid ihop med er, och då "gått vidare" (med sina känslor), när han valde att göra slut.
Du älskade honom mycket och såg en framtid ihop, när berättade att han ville avsluta ert förhållande, och du fick då din vision och kärlek krossad i det läget.
Ni var ur fas med varandra den dagen, när ditt ex valde att göra slut.
Han kan inte hjälpa sina känslor, lika lite som du kan välja dina känslor.
Dock så kan man aldrig tvinga fram känslor som inte finns.
Det du kan göra är att sörja kärleken, och umgås med dina vänner och ta stöd från dem. Och börja återgå till livet. Det kommer att ta et tag, självklart. Dock så ge det tid.
Och har han lovat att ringa dig så sitt inte och vänta på telefonsamtalet, utan han ringer när han ringer.
Klart att det är jobbigt när man vill prata med exet. Men det är inget du kan göra något åt att han inte "ringer nästan med en gång" när han lovat.
Om du har ett gott väder hemma så varför inte gå ut och ta en promenad, eller försök att hitta på något du tycker om att göra även ensam eller med en vän? Det kan göra mycket gott faktiskt när man har en känslostorm i kroppen.
Jag har varken ork eller energi till att göra något, allt har rasat samman i min värd...