• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

molly50 skrev 2018-05-17 12:03:07 följande:
    Jag tycker du ska försöka umgås mer med dina vänner. Försök hitta på något roligt med dem så du kommer på andra tankar. Åtminstone för en stund.
    Vad är det egentligen som gör att du har förhoppningar om att det ska bli ni igen?
    För att han lovade att han skulle ringa?
    Och om det skulle bli ni igen,hur tror du att ert förhållande då kommer att bli?
    Tror du att det skulle bli lika som förr igen nu när han har sagt att hans känslor för dig har svalnat?
    Jag vidhåller att jag tycker du ska vänta med att prata med honom. För dig har det uppenbarligen inte lagt sig och risken finns att ni istället slutar som ovänner.
    Och det vill du nog inte.
    Jag menar inte att låta hård. Jag vet hur det är.
    Men jag tror att du bygger upp luftslott nu när du känner dig sårad och fortfarande har så starka känslor kvar för honom.
    Jag har försökt umgåtts med vänner men dp tänker jag inte på honom för stunden men sen dyker han upp. Jag kan knappt jobba :(

Ja det är väl att han sa att han lovade han skulle ringa mig. Men också vill jga att han ger vårt flrhållanden en ärlig chans för det tycker jag vi är värda....

Det gör så ont i mig, känns som jag får sönder. Jag älskar han så mycket, imorgon har en vecka gått och tanken att varken pratat eller träffat honom får mig att vilja spy och gå under jorden.....vad ska jag göra??
  • Steffqw
    sextiotalist skrev 2018-05-18 14:16:46 följande:

Hur mår du idag?

Idag mådde jag skit men känns bättre nu när jag är runt dom jag älskar.

Jag ringde upp honom idag, ville få ett slags avslut. Jag tror det är bättre för mig att prata med honom så JAG verkligen vet att det är slut.

Han sa att han har tänkt på mig, han visste inte vad han hände, att han typ blivit könslokall pga av händelser i hans familj.

Jag hörde hur ledesen han var. Vi bestämde att vi ska ses och prata istället för att ta allt per tele. Prata om vad vi känner.

Det känns bara så sjukt att han ger mig ännu en gång förhoppningar. Jag hade typ bearbetat att det är slut mellan oss. Att han INTE skulle bemöta mig så här.

Vad ska jag ta mig till?? Han har fuckt up mig helt...orkar onte...
  • Steffqw
    Anonym (mmmm) skrev 2018-05-19 08:09:03 följande:

Fast du har inte alls bearbetat det, du är så svajig, skriver än det ena än det andra här. Det är just det du skulle undvika - förhoppningar. Du ringde för tidigt anser jag. Om du inte hade ringt, hade han gjort det istället? Nej, nu blev det så att han gick med på att ses, troligen mest för din skull. Om du inte hade ringt hade inget skett eftersom han inte driver frågan - det är du som driver den. 

Ses om du orkar men ta INGET för givet, inte minsta smula! Ska jag gissa, kommer han verka ångerfull, kanske tom verka ledsen, men ändå inte säga att han skulle vilja försöka igen - och då står du där- precis lika förvirrad som nu. 

Det här att man vill "prata ut", få ett ordentligt slut osv - så säger alltid alla som egentligen hoppas på att bli ihop igen. Bara du inser det om dig själv så kan du nog klara ett möte, men annars kommer du bara må ännu sämre. Är du tveksam på hur du ska klara det kan det vara bättre att ställa in. 

Det kan tom vara väldigt bra att ställa in, för då märker du om han bara halvhjärtat ville gå med på ett samtal eller om han då ivrar för att boka in ett annat tillfälle. 

Jag vet varken ut eller in...mår så dåligt psykiskt....skit..
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-19 19:34:16 följande:

Det viktigaste du har är du själv! Inte honom och inte nån annan! Dig själv! Gör nåt du mår bra av och bryt all kontakt med honom. Du måste förstå och acceptera att det är slut, hur ont det än gör. Det hjälper inte att du ringer, hoppas, väntar och tror. Bara bryt allt. Du klarar dig, jag lovar! Blocka honom på fb, instagram, telefonen,ALLT!

Så jag ska bara ignorera senaste samtalet och inte träffa honom?

Gör fruktansvärt onr just nu...
  • Steffqw
    Anonym (Sandy) skrev 2018-05-19 20:53:00 följande:

Ja. Det är precis vad du ska göra. Blockera hans samtal så du inte behöver se när han ringer. Jag vet att det gör ont. Jag var förlovad med mitt ex, vi var ihop i 4 år. En dag när jag precis kommit till jobbet så ringer (!!!) han och gör slut!? Jag packade mina väskor och flyttade ut samma dag. Bröt all kontakt för jag blev så jävla förbannad över sättet han hade gjort det på. Jag tänkte hela tiden ?jag är värd nåt bättre?. Till sist hörde han av sig och ville försöka igen. Antagligen för att jag bara stack och ignorerade honom. Han hade väl trott att jag skulle kämpa. Hur gammal är du? Oavsett så kommer du finna kärleken en dag, det kan dröja länge men nångång kommer du få uppleva sann kärlek!

Han hae ju fan gett mig förhoppningar nu...gör så ont i mage och hjärta just nu....
  • Steffqw
    Thereisthat skrev 2018-05-19 21:09:56 följande:

Det tycker jag är riktigt grisigt gjort av honom. Om han ger dig falska förhoppningar så är det lågt. Riktigt lågt!

Jag tycker ärligt att du ska tänka igenom detta. Är du värd att någon gör något sånt här mot dig i en sån här situation? Förtjänar du att en person ger dig falska förhoppningar? Jag tycker inte det!Jajamän. Tog mig två år att komma vidare eftersom att jag följde henne i ett helt år på sociala medier. Hon gjorde dessutom samma sak som TS ex och hörde av sig till mig och berättade att hon saknade mig och annat svammel. Och det fördröjde ju skiten och gjorde att jag inte repade mig helt förrän förra året. Idag när jag tänker tillbaka så tänker jag mest "vad fan höll jag på med?" Men jag förstår TS helt och hållet och råder därför henne att blocka så hon inte får de här problemet jag fick.

Jag har tänkt så jävla mycket denna helg att jag orkar inte längre. Jag orkar inte längre slösa mer tid och energi på detta ältande.

Jag kommer låta han ringa mig imorgon, han får höra av sig Ang att ses spm vi hade bestämt. Hör han av sig kommer jag ställa frågan rakt i tele, vad vill han egentligen säga när vi möts?

Vill han säga samma som sist. Att det är slut, ja då kommer jag säga att vu inte ska mötas.

För jag orkar inte mer med detta. Det känns som att träffas kommer inte ge mig nåt.

Jag är så matt och känner att mina känslor börjar stängas av helt och hållet...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:11:18 följande:

Jag tycker du ska fundera på om ni verkligen ska träffas.

Du har fortfarande förhoppningar om att det ska bli ni igen och han har nu spätt på dessa förhoppningar genom att gå med på att träffas.

Han leker med dina känslor.

Och om han sen kommer att säga att det inte kommer att bli ni igen så lär du bli jättebesviken och må ännu sämre.

Jag tycker att ni ska vänta med att ses åtminstone tills du har fått lite mer perspektiv på det hela och kan se klarare.

För det verkar du inte kunna göra just nu.

Det är precis vad jag ska göra. Jag kommer frpga rakt ut i tele vad han vill få ut av vårt möte

Något säger mig att jag blir mindre ledsen av att bara prata i tele med honom än att träffas...

Därför kommer jag ställa frågan rakt ut i tele vad han vill mig....gör jag orkar verkligen inte met...
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:30:03 följande:

Ja,jag tycker att han måste kunna ge dig ett ärligt svar direkt i telefonen istället för att ge dig falska förhoppningar och leka med dina känslor,som om han vill vara säker på att du finns där ifall han skulle vilja gå tillbaka.

Det är fruktansvärt lågt av honom att göra så.

Precis.....känns nästan som han har bränt alla broar..det känns som jag vet hur det kommer sluta och jag vet att jag kommer bli fruktansvärt ledsen imorgon igen efter vårt samtal...

Känns ändå som jag måste ta det samtalet för mitt eget bästa. Annars kommer jag sitta och fundera ännu mer på oss....
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 12:38:18 följande:

Ta då samtalet med honom. Men gör det på telefon.

Och kan han inte ge dig ett ärligt svar eller inte kan svara på det alls så tycker jag att du ska bryta all kontakt med honom tills du har kunnat gå vidare med ditt liv.

För din egen skull.

Här och nu står jag fast att jag kommer bara prata i tele med honom ich ställa frågan vad han egentligen vill.

Men jag vet att imorgon kommer jag tänka något helt annat ich vilha träffa honom..

Hur ska jag stå emot och försöka vara stark...??
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-05-20 14:13:13 följande:
    Kanske är det bättre om du låter bli att ha någon kontakt med honom alls?
    Åtminstone tills det värsta har lagt sig för dig och du kan se lite klarare på allt.
    Jag smsa honom...han svarade inte :( mår så jävöa dåligt.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....