• molly50

Han älskar mig inte längre.....

Steffqw skrev 2018-06-18 11:45:35 följande:

Jag ser det som jag har två alternativ.

1. Låta bli att skriva, härda ut. Fast det gör så jäkla ont. Trodde det skulle kännas ok men gör verkligen inte det! 2. Skriva och då får jag förhoppningsvis mitt svar och det kommer göra så jävla ont!

Min syster sa alternativ 2. Vad tycker ni? Behöver verkligen tips och råd!

Då det nu har gått 4 veckor sen han sa han behöve betänketid och inte hört av sig tror jag såklart att han tänker fortfarande. Kärleken gör en blind och jag kan verkligen inte sluta hoppas. Jag har ju hoppet kvar. Så jävla jobbigt, jag måste få slut på mina förhoppningar och jag antar att han är den enda som kan släcka mina förhoppningar helt. Vad tror ni??!!

Jag tycker inte du ska ta kontakt med honom.
    Jag gjorde så med mitt ex och bad att få träffa honom och försöka prata.
    Det blev inte bättre. Snarare tvärtom. Jag blev bara ännu mer sårad och mådde bara ännu sämre.
    Jag gick också omkring och byggde upp luftslott eftersom han gav mig falska förhoppningar.
    Men mina vänner gav mig rådet att försöka släppa taget och gå vidare.
    Och det gjorde jag. Även om det var svårt.
    Men det är inget jag ångrar idag.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-18 13:21:08 följande:
    Jag går ju runt och bygger luftslott. Jag tror han ska höra av sig. Jag kan ju inte släppa honom och gå vidare hur mycket jag än försöker! Har försökt i 1 månad!

Jag vill inte träffa honom och prata. Det skulle bara bli jobbigt. Jag vill bara ha det bekräftat från honom att han har funderat klart. Det räcker med ett sms. Sen kan jag förhoppningsvis gå vidare.

Jag tror att det där lilla hoppet gör det svårt för mig. Jag sitter ju å tror att han ska ändra sig.

Som sagt jag vet varken ut eller in läbgre..
    Jo,men vad tror du händer om han inte svarar eller om han svarar att han vill att det ska vara slut? Eller att han behöver fortsätta fundera?
    Hur länge ska du då gå och ha förhoppningar?
    Det har bara gått en månad. Har man varit tillsammans ett längre tag så brukar det ta längre tid än så för att kunna glömma och släppa taget.
    Om man inte,som ditt ex,har gått och funderat ett tag och kommit fram till att ens känslor har svalnat t ex.
    Det tar tid. Och låt det göra det.
    Riktiga,starka känslor kan man inte stänga av med en knapptryckning.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 00:55:36 följande:
    Jag har skrivit till honom nu om mina nycklar. Jag skrev enbart om mina nycklar. Frågade om vi skulle posta, mötas eller någon slags mellanhand, vilken lösning han tyckte var bäst.

Det tog emot att skriva det. Det tog verkligen emot. Fattar inte hur svårt det ska vara att skriva om ett par nycklar till en person? För det var precis det jag satt och försökte intala mig själv. Han är bara en person, en person i mängden, inget annat, så varför göra det så jävla svårt om ett par nycklar?

Men egentligen är han inte bara en person i mängden för mig just nu. Han är en person jag tycker otroligt mycket om och fortfarande bryr mig så otroligt mycket om. Förhoppningsvis kommer dessa känslor minska  nu när jag får mina nycklar och inte har något som "binder" mig till honom längre.

Idag är jag så jävla skör. Om en månad kanske jag inte är lika skör. Jag hade då kunnat skriva till honom. Men jag vet hur skör och ledsen jag skulle bli även när han svarar, om det är om en månad eller två. 

Så lika bra att dra av plåstret nu när jag är som skörast så slipper det nästan läkta infekterade såret bli uppkliat om en månad eller två....
    Men vad hände med att din syster skulle ordna med era nycklar?
    Om du tycker det känns så svårt bara att be honom om nycklarna,hur svårt tror du då inte att det skulle bli att be honom om ett svar?

Såret är fortfarande infekterat. Och om du skulle bestämma dig för att be honom om ett svar så skulle du bara strö salt i det.
    Dvs det skulle göra ännu mer ont.
    Försök fokusera på dig själv och vad du förtjänar. Inte på honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 11:10:42 följande:
    Fast jag ska inte fråga honom något mer än bara nycklarna. Jag är klar med honom. Han har inte hört av sig till mig på 4 veckor, jag tycker det är dålig stil. Han är inte värd mig, jag är värd någon som bryr sig om mig. Han bryr sig inte om mig.

Jag vill enbart ha mina nycklar från honom, inget annat. Så fort jag fått nycklarna kan jag stänga dörren för alltid.

Hur ont det än gör, det svider verkligen i mitt hjärta kan jag inte kämpa för någon som inte känner nåt för mig. Det är skit jobbigt och tufft!!!
    Och om han inte svarar nu heller?
    Hur kommer du att reagera då?

Ja,det har du helt rätt i. Det är meningslöst att försöka kämpa för någon som inte har samma känslor som en själv.
    Det finns andra män därute även om du kanske inte är redo att träffa dem nu.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 12:36:03 följande:
    Om han inte svarar på mitt meddelande jag skickade igår kommer jag självklart bli ledsen! Om jag hade väntat eller låtit en vän skriva hade jag blivit lika ledsen om han inte svarar eller skriver bara ok.

Det spelar ingen roll om han inte svarar eller svarar. Spelar ingen roll när jag skriver. Jag kommer bli lika ledsen för jag är så sjukt jävla kär i honom.

Sen om inte svarar är väl ganska knäppt och omoget av honom? Jag skrev att jag vill ha tillbaka mina nycklar. Det kan han ju inte bara ignorera, eller hur???
    Kan kan han väl. Men om han vill ha tillbaka sina egna nycklar så borde han ju göra det.

Klart jag förstår att det är svårt för dig oavsett hur du gör.
    Men om någon annan,t ex din syster eller en vän hade skickat sms och gått dit med nycklarna så hade du inte behövt se hans svar förrän du är redo för det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 21:43:24 följande:
    Om han inte svarar mig tycker jag det är konstigt. Han kan ju inte sitta och trycka med mina nycklar. Vad ska han med dom till liksom..

Jag tror inte det hade spelat någon roll om någon annat hade smsat honom. Jag hade ändå velat veta vad han svarade. Jag hade inte kunnat låta bli att inte undra och få veta.

Det hade inte heller spelat någon roll om jag väntat tills jag är redo. Som det känns nu kommer jag aldrig bli redo. Jag tror jag kommer bli lika ledsen om jag väntar en månad eller två. Lika bra få det gjort!

Sen kan jag stänga dörren för alltid!
    Nej,nycklarna måste ni ju få tillbaka båda två,oavsett.

Jag förstår det. Man vill ju veta. Man vill ha ett svar.
    Men samtidigt så mår man ju inte bättre av det.
    Framförallt om svaret inte är det man vill höra.

Snälla du,det har gått en månad. 4 veckor.
    Det kan ta längre tid än så.
    Har du någon du kan prata med,eller kan du gå till kuratorn lite oftare?
    Jag tror att du kan behöva det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-20 14:11:39 följande:
    Idag saknar jag honom.så extremt mycket!! Ena stunden känns det ok medan nästa vill jag bara ringa honom!

Så jobbigt att det är så här. Vill sluta tänka på honom, vill ha honom ur mina tankar. Faaan!
    Har du någon du kan prata med? Eller kan du gå till kuratorn lite oftare?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (G) skrev 2018-06-25 08:04:39 följande:

Jag är i samma sits som du. Min fd pojkvän gjorde slut på precis samma sätt. Han hade funderat i en månad och bestämt sig. Det fanns inget utrymme för dialog, att försöka på nytt, gå i terapi. Han krossade mitt hjärta i tusen bitar.

Det har gått en månad sen han gjorde slut med mig och det är först nu som jag börjar må lite bättre. Jag kan jobba som tidigare, har korta stunder ibland då allting känns bra. Men jag mår fortfarande väldigt dåligt överlag. Vissa relationer är det mycket svårare att komma över än andra...

Ett tips jag har fått är att tillåta mig själv vara arg på på min fd pojkvän för hans dåliga sidor och för att han gjorde slut utan att ge mig en chans att påverka hans beslut. Så du inte glorifierar förhållandet utan påminner dig om det som inte var bra, ser på det mer realistiskt. Han var tydligen inte rätt för dig eftersom den rätta inte kommer dra. Ett annat tips är att inte fastna i tankarna om det förflutna, att fokusera på framtiden istället, tex planera en resa eller fundera på vad du vill ha ut av en perfekt relation. Ett tredje tips är att skriva dagbok för att bearbeta känslorna. Som dagbok kan du tex skriva brev till din fd pojkvän (som inte är tänkta att skickas) där du öppnar upp dig helt och hållet. Vill du en dag ha honom tillbaka så skriver du det. Är du en annan dag rejält arg så öser du ur dig all ilska och aggression.

Ta en dag i taget. Låt det hela få ta sin tid. Du kommer läka och så småningom hitta någon som är ännu mer rätt för dig.

Det här tycker jag att du ska ta till dig av,TS. Det är bra råd.
    Det här med att försöka fokusera på det som inte var bra t ex. Det funkade för mig. Samt att skriva av mig i en dagbok.
    Att få skriva exakt det jag kände,men inte behöva skicka iväg det till honom.
    Jag gick också hos en samtalsterapeut för att få prata av mig och så hade jag mina vänner och min familj.
    Att ha stöd omkring sig är jätteviktigt!
    Du ska inte vara ensam.
    Jag insåg till slut att jag hade satt mig i en beroendeställning till honom.
    Och när jag tagit mig ur den som mådde jag bättre och kunde t om tycka att det kunde kännas skönt att vara ensam.
    Så det går att ta sig ur även om det ibland kan kännas omöjligt.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-25 14:52:42 följande:
    Saken är den att jag inte kan se något som var dåligt i vårt förhållande. Vi bråkade aldrig, vi myste, vi tog hand om varandra, vi såg till att båda mådde bra. Men däremot kan jag se att han har inte ett så bra beteende efter han gjorde slut.

Bland annat hur han sa att han skulle fundera på sina känslor, låta han få tid och sedan inte höra av sig till mig. Det tycker jag är fult gjort och fegt!!!

Just nu får jag ångest av att jag känner mig ensam och övergiven. Jag känner mig oälskad och som den minsta och fulaste personen i hela världen. Det känns som ingen kille vill ha mig och kommer aldrig vilja ha mig. 
    Då är det det du ska försöka fokusera på nu.
    Fundera på om du verkligen skulle vilja ha honom tillbaka när han velar fram och tillbaka och inte kan bestämma sig t ex.
    Och om du verkligen skulle kunna lita på honom och hans känslor någonsin igen.
    Och om det i så fall är något att försöka bygga på.

Jag vet att man känner som skit ett tag efteråt.
    Man tror att ingen kommer att vilja ha en igen.
    Men vet du vad. Det kommer att ske.
    Även om det inte känns så just nu så kommer du att träffa en fin kille som kommer att älska dig som du är och stanna kvar hos dig utan att hans känslor kommer att försvinna.
    Han finns därute,men kanske inte förrän du känner dig redo för att träffa honom.
    Carpe Diem
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-25 19:00:16 följande:
    Jag gick på en dejt idag med en kille. Eller dejt vet jag inte, vi tog en promenad. Egentligen ville jag inte det, det tog emot men jag tänkte det kan hjälpa mig att komma över exet. Men så fel jag hade. Jag jämför alla killar med exet. Ingen är som han, ingen!!!

Det gör så ont i hela min kropp att jag aldrig mer ska få vara med honom. Att jag kommer vara med någon annan finns inte på kartan för mig. Jag kan inte tänka mig att kyssa eller krama någon annan, det går bara inte!!! 

Jag får panik. Panik att jag aldrig ska komma över honom. Att jag alltid kommer tänka på honom när jag träffar andra kilar. För jag vill verkligen gå vidare. Det är väl lite därför jag försöker träffa andra killar nu,

Men så jävla fel det känns! Det ska inte vara de andra killarna jag ska promenera med, det ska vara med mitt ex jag ska promenera med!!!! Det gör så ont i hela mitt hjärta.

Det känns som det aldrig kommer ske att jag kommer komma över honom. Hur lång tid ska det ta egentligen? Det har gått 6 jävla veckor nu, jag orkar inte mer nu. Jag vill inte må dåligt!!!
    Jag tycker du ska sluta dejta killar tills du känner dig redo för det.
    Det har bara gått 6 veckor än och du behöver ge det mer tid.
    Och det är inte juste varken mot dig själv eller de andra killarna att du dejtar samtidigt så du bara har ditt ex i tankarna.
    Jag tycker det är bättre om du umgås mer mer dina vänner.
    Åk iväg med dem på en resa eller hitta på något annat kul med dem i sommar t ex.
    Och börja gå lite oftare till kuratorn,om du inte redan gör det.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....