• Äldre 13 May 19:55
    1510 visningar
    12 svar
    12
    1510

    Stulit kompisens sprit

    God afton alla FamiljeLivare! 

    Jag har satt mig själv i en jävla sits ska ni veta. Min vän frågade mig på dagen om jag skulle dricka den kvällen, vilket jag sa inte skulle. Men, senare på kvällen råkar jag ändå hälla i mig en dunk vin och hennes sprit, som hon lämnat i min bil. 


    Idag frågar hon om jag drack ändå, och det gjorde jag ju men det hon inte vet är att jag drack hennes sprit. Ännu värre. Dels hörde jag inte av mig trots att hon ville eventuellt dricka med mig, plus att jag dricker upp hennes jävla spritflaska. 

    Så min fråga till er är nu, hur fan ska jag bära mig åt när hon vill ha sin spritflaska?
    Hur tar jag mig ur denna situation utan att behöva erkänna vad jag gjort? (Och nej, jag kan inte bara köpa en ny eftersom att det var nån konstig fulsprit hon hällt i en fruktsoda flaska) 

  • Svar på tråden Stulit kompisens sprit
  • Anonym (.)
    Äldre 13 May 19:59
    #1

    Köp lite ny sprit av något billigt märke och häll i fruktsodaflaskan.

  • Äldre 13 May 20:02
    #2
    Anonym (.) skrev 2018-05-13 19:59:59 följande:

    Köp lite ny sprit av något billigt märke och häll i fruktsodaflaskan.


    Jo visst hade det funkat, men tror att det va hembränt. Hon lär märka + att jag inte ens är tjugo så lite svårt också att köpa. Visst, går att fixa på andra vägar men så mycket omtanke tänkte jag inte lägga ner. Ville mer ha tips på en jävligt bra lögn att dra.
  • Äldre 13 May 20:06
    #3

    Finns ingen bra lögn. Vilken lögn.du än kommer dra kommer hon förstå att det var du som tog den. Erkänn och ersätt istället.

  • Äldre 13 May 20:08
    #4
    tozden skrev 2018-05-13 20:02:59 följande:
    Jo visst hade det funkat, men tror att det va hembränt. Hon lär märka + att jag inte ens är tjugo så lite svårt också att köpa. Visst, går att fixa på andra vägar men så mycket omtanke tänkte jag inte lägga ner. Ville mer ha tips på en jävligt bra lögn att dra.
    Du får såklart betala ny sprit. Brukar du alltid vara så oärlig? Hade du tyckt det var okej om dina vänner behandlade dig lika och tog dina saker utan att ersätta?
  • Äldre 13 May 20:12
    #5
    viseversa skrev 2018-05-13 20:08:42 följande:
    Du får såklart betala ny sprit. Brukar du alltid vara så oärlig? Hade du tyckt det var okej om dina vänner behandlade dig lika och tog dina saker utan att ersätta?
    Ja, jag är en orm. Men jag vill inte att hon ska få reda på att jag är en orm. Jag skiter i om hon blir ledsen, jag vill bara inte att hon ska veta att det va jag.
  • Äldre 13 May 20:12
    #6

    Säg förlåt det blev lite dumt och ge henne en hundring eller två. Då skulle jag ja släppt det om jag var hon.

  • Äldre 13 May 20:14
    #7
    tozden skrev 2018-05-13 20:12:20 följande:
    Ja, jag är en orm. Men jag vill inte att hon ska få reda på att jag är en orm. Jag skiter i om hon blir ledsen, jag vill bara inte att hon ska veta att det va jag.
    Ja du du inser väl att du inte kommer ha många vänner kvar om du fortsätter bete dig som du gör och skita i deras känslor.
  • Äldre 13 May 20:15
    #8
    viseversa skrev 2018-05-13 20:14:09 följande:
    Ja du du inser väl att du inte kommer ha många vänner kvar om du fortsätter bete dig som du gör och skita i deras känslor.
    Men jag behövde ju sprit? Jag höll ju på bli nykter. Behövde en drastisk åtgärd.
    Sluta ha moralläxor, ge mig bara några jävla tips. Moralkaka. 
  • Äldre 13 May 20:16
    #9
    baralillatant skrev 2018-05-13 20:12:30 följande:

    Säg förlåt det blev lite dumt och ge henne en hundring eller två. Då skulle jag ja släppt det om jag var hon.


    Jag är ju pank?
  • Äldre 13 May 20:20
    #10

    Update: hur som funkar det inte att ge henne en hundring, hon kommer ändå tycka att jag är en jävlig vän. Hon ville supa med mig, jag sa att jag inte skulle och tog hennes sprit och söp ändå. Hon kommer känna sig sviken än om hon får en hundring.

  • Äldre 14 May 07:37
    #11
    tozden skrev 2018-05-13 20:20:51 följande:
    Update: hur som funkar det inte att ge henne en hundring, hon kommer ändå tycka att jag är en jävlig vän. Hon ville supa med mig, jag sa att jag inte skulle och tog hennes sprit och söp ändå. Hon kommer känna sig sviken än om hon får en hundring.
    Som man bäddar.....
  • Äldre 14 May 09:28
    #12
    tozden skrev 2018-05-13 20:20:51 följande:

    Update: hur som funkar det inte att ge henne en hundring, hon kommer ändå tycka att jag är en jävlig vän. Hon ville supa med mig, jag sa att jag inte skulle och tog hennes sprit och söp ändå. Hon kommer känna sig sviken än om hon får en hundring.


    Skyll dig själv. Men du verkar ju inte bry dig om dina vänner så bara att leva med detta.
Svar på tråden Stulit kompisens sprit