Inlägg från: H4llongr0ttan |Visa alla inlägg
  • H4llongr0ttan

Hjärnhinneinflammation

Ring eller åk in genast och sluta tänk att du är tjatig för det!

• H4llongr0ttan
    Krussidull skrev 2018-05-14 17:32:33 följande:

Vi ska ner till vc nu klockan 18.00.

Halsböld stod det i journalen sedan igår så sköterskan sa att ibland sticker man hål på den.

Vet inte vi får se vad dom säger.

Bra! :) Hoppas det ordnar sig snabbt!
  • H4llongr0ttan
    Krussidull skrev 2018-05-17 08:55:11 följande:

vi åkte in 40.6 i feber på vc och en crp på 200 då deras mått endast går till 200 så skickade de oss vidare.

Vid sjukhuset hade hon infektionsvärde 395. inlagda med pencilin i blodet. Hemma på permision då febern är nere ska in idag och ta crp igen på avdelning och prata med läkare.

Oj hjälp, det var ett högt crp... någon vetskap om vad det kan vara då? Varför hon fått såhär?
  • H4llongr0ttan
    Krussidull skrev 2018-05-17 15:21:27 följande:

ja de tror att det är två saker streptocker samt en bakterie som är vanlig hos ungdomar en bakterie som lever utan syre så det tar längre tid att analysera de tror att provsvaren kommer på söndag.

Hon är idag feberfri har ett crp på 64 så det är snabba bandage på hennes värden. De verkar inte alls vara oroliga så då är jag inte heller det. Jo jag skojar lite jag är förstås väldigt fundersam över det snabba förloppet och så högt crp.

Min pappa hade harpest var dålig hade ett crp på strax över 100.

A hade alltså två gånger så mycket. Det som nu gäller är att vila vila vila och dricka mycket.

Som de sa hon har varit mycket sjuk men det gick över snabbt.

Kroppen har tagit hand om det och det är därför hon är snurrig och trött.

Skönt att vara hemma och skönt att värden visar åt rätt håll.

OK precis... tack för att du orkade svar! Jag hoppas det ordnar sig nu! krya!!
  • H4llongr0ttan
    Krussidull skrev 2018-06-06 18:24:34 följande:

Hon hade ej denna ovanliga bakterie och hon har ej någon blodförgiftning. Nu har hon inte haft feber sedan vi var inlagda men är oerhört trött. Vi ska iväg igen och ta blodstatus och se så hon inte har något kvar i kroppen som gör att hon är så trött. Idag blödde hon näsblod och fick upp blod från halsen.

Inget konstigt men brukar inte blöda...jag har pratat med läkaren och vi ska få remiss till öron näsa hals för att eventuellt få en tid att ta bort mandlar och polyper i och med att hon blir så himla sjuk ofta. Men vi får se..allt tar så otroligt lång tid. 

Okejj :( Det låter hemskt att blöda så! Hoppas inte tjejen är allt för orolig!
Svar på tråden Hjärnhinneinflammation