Fler som haft en sambo som tryckt ner en och tagit sig för givet???
Oj..
Har haft det likadant.
Han är garanterat narcissist. Det finns bara ?jag jag jag?, ich vad som än händer så är det aldrig hans fel. Vi var ett par i 12år innan jag lyckades ta mig därifrån. Att förhållandet sprack var såklart mitt fel..
Jag fick skulden för att värmepumpen till pannan gick sönder även om jag inte hade bott i huset på 4 månader när vi hade separerat. Blev tvingad att stå för halva kostnaden.
När han tillsist flyttade innan nya ägarna skulle ta lver så krävde han pengar för släpet han hade hyrt. För att han hade fått kasta saker som vi hade köpt gemensamt, och som jag inte fick komma o hämta.
Han jobbade inte på alla åren vi var tillsammans. Hämtade knappt ens posten.
Han klagade på allt jag gjorde, var alltid arg och hotfull, manipulerade, kränkte och tryckte mig längre o längre ner.
Fick ha 5 jobb och ta hand om hus och hem och hans barn. Konfronterade jag honom så hade han alltid svar på tal, och det slutade med att jag gav mig och han hade ?rätt?.
Både jag och hans dotter ljög om allt för att inte göra han arg. Till mig talade hon om sanningen o vi hade jättebra relation. Nu får jag inte ens skicka sms till henne. :(
Jag har ett nytt förhållande nu med en underbar man, men jag märker hur skadad jag är. Och tyvärr så går det ofta ut över honom. Jag var van att skrika för att göra mig hörd, van att ordna allt själv, aldrig be om nått, synas o höras så lite som möjligt, vara till lags.
Jag har svårt att ta emot en sån simpel sak som en glass utan att tro att det finns en baktanke med det.
Mitt råd är att testa coaching. Det funkar bra för mig. De hjälper en att komma vidare istället för att älta det som varit. Du kan bara ändra på framtiden, aldrig det som varit.
Vill du prata så kan du även skicka pm