• Rudbeckius

Ska jag berätta för min man att jag är kär?

Om du skulle berätta det sonderande, återknyta till din berättelse tidigare och fråga lite senare hur han skulle ställa sig om du träffade någon du vill ha en sidorelation till men inte på bekostnad av äktenskapet. Prata om gränser och regler.

Jag skulle nog nuförtiden vara öppen för om min sambo skulle vilja ha det. Bisexualitet är lite trixigt, hur diskret ska man vara? Samhället är inte helt bekvämt med polygami eller bisexualitet.

Som sexintresserad man skulle jag nog även få vissa snabba fantasier, ni behöver prata och kanske skoja bort/runt dem. Lite lite orolig för svartsjuka skulle jag nog även vara... Frågan är öven om ett sådant öppet förhållande även innebär att din man kan få ha en partner vid sidan om, han med. Jämställt och rättvist.

• Rudbeckius
    Anonym (Häpp) skrev 2018-05-15 12:54:33 följande:
    Varför är det ett mindre hot om man är otrogen med nån av samma kön? Om min man hade haft en kärleksrelation til en annan man hade jag blivit oerhört besviken, inga fantasier....
    Håller med, borde vara samma hot men ändå - näe. Hennes snubbe är ensam man i triangeln. Kan lätt gå överstyr, det medges...
  • Rudbeckius
    Anonym (Häpp) skrev 2018-05-15 14:56:12 följande:
    Varför skulle en sund bisexuell kvinna inleda ett förhållande med en annan kvinna och sen ha trekant med hennes man???? Det är ju bara i hans skeva fantasi det är rimligt. Om man gillar varandra då vill man väl inte att en tredje man hoppar in i leken?? Han har tydligen sett för mycket porr som är lika realistisk förankrad som en vanlig star wars film.
    Haha, Star Wars är väl lite väl långt bort i detta.

Njae, det är faktiskt inte helt orealistiskt. Mindre sannolikt, ja. Varför blir du så moraliskt upprörd? Vuxna människor som pratar med varandra om kärlek... och gränser. Fantasier om trekanter är väldigt vanliga, oftast just fantasier.
Svar på tråden Ska jag berätta för min man att jag är kär?