• kia5

Äl eller inte??

Jag är lite till åren och min mens försvann i samband med giftstruma för ett par år sedan, vilket är vanligt vid struma. Efter jag blev friskförklarad i början av 2017 så kom den inte tillbaka och min läkare sa att jag nog var i klimakteriet och jag tog ett blodprov. Men sen fick jag mens i mars och i juli. Först i augusti fick jag veta att jag var i klimakteriet. Jaha, då får jag ingen mer mens tänkte jag. Men så nu i början av april så fick jag plötsligt samma äl-symptom jag alltid haft, flytningar och väldigt öm i äggstocken. Skillnaden denna gång var att värken tidigare suttit i 2-3 dagar och sedan har jag haft äl dagen efter, denna gång höll den i sig drygt en vecka. För att veta om jag skulle få äl eller inte så började jag morgontempa och låg första dagarna normalt, 36-3-36,5, men någon dag efter att värken släppt så steg den till 36-7-37,0 och fortsatte ligga högt varje morgon så jag var säker på att jag haft äl. Men så slog det mig, inga ömma bröst, vilket jag alltid tidigare fått direkt efter äl så jag blev osäker, tempen var ju trots allt fortsatt hög... 2 dagar senare började brösten ömma...Så jag ställde helt in mig på att mensen skulle komma och några dagar innan den var beräknad så kom även mensvärken. Men dagarna gick och mensen kom aldrig. Mensvärken däremot satt i ca 2 veckor innan den gav sig och ungefär samtidigt slutade även brösten ömma och jag har inte tempat sedan dess. Har haft lite mensvärk ett par gånger efter det, men bara en kort stund. Jag har inte testat mig, är närmare 50 än 40, är i klimakteriet och har dessutom inga gravsymptom, förutom eventuellt hög temp så kan omöjligt vara gravid. Min fråga är helt enkelt om någon annan haft som jag och om man kan få "skenägglossning"..?
  • Svar på tråden Äl eller inte??
  • kia5

Många som läst mitt inlägg, men ingen som delgett nåt så jag antar att ingen av er varit med om nåt liknande...:/

Svar på tråden Äl eller inte??