• Lilleskorpans

Ofostrig grav eller inte?

Hej! Jag behöver höra era erfarenheter!

Ska vara gravid i v 8+5 idag men till problemet.

I vecka 7+2 var vi inne akut gör att jag hade ont i magen. Läkaren gav mig diagnosen ofostrig graviditet och bakteriell vaginos.

Hinnesäcken var i storlek motsvarande 7+2. Likaså hcg nivån. Bara att han inte såg något embryo.

2 dagar senare fick jag ta nya blodprover som hade stigit som de skulle. Dagen efter ringer en läkare och säger att jag måste komma in direkt för att skrapas då det inte är någon normal graviditet.

Som tur var fick jag träffa ytterligare en läkare som tyckte de dömt ut graviditeten för fort. Hon gjorde en ny undersökning och såg gulesäcken samt ett embryo på 6.6 mm med fladdrande puls. Hinnsäcken va dock något oregelbunden.

Det är omöjligt att vi räknat fel på veckor då vi har ätit letrozole och följt äl med tester som till slut gav utslag. Dessutom stämmer allt annat utom embryot storlek.

Symtom som illamående och något ömma bröst är kvar. Molvärken försvann för drygt en vecka sen och byttes under 2 dagar ut till små hugg. Det är ju dock borta nu.

Jag har en kontroll bokad på fredag. Vad kan jag förväntas få för besked? Någon med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Ofostrig grav eller inte?
  • viseversa

Om dom såg ett foster så är den inte ofostrlig. Men kan bli missfall ändå eftersom den är för liten och ojämn säck. Men det kan också gå bra och ni har räknat fel helt enkelt. Bara att vänta och se.

• Lilleskorpans

Ja förlåt, rubriken vart lite vilseledande.

Att vi räknat fel är omöjligt då äl test gav utslag.

Tänkte om någon vart med om att det sett så ut men att det ändå gått bra eller om det är större risk att det blir missfall. Vad är vanligast.

• Anonym (Lello)

Det kanske bara växer sakta

• Anonym (Mimmi)

Men att ägglossningstest ger utslag är inte någon garanti för att ägglossningen sker just då...

Kan lika väl bli ägglossning lite senare.

Svar på tråden Ofostrig grav eller inte?