Inlägg från: anemon1 |Visa alla inlägg
  • anemon1

tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?

Jag undrar vad era bästa tre tips är för att fortsätta se ung och fräsch när man nått 45?

Utgångspunkten jag har är ok, regelbunden motion, ingen tvål i ansiktet, inte för mycket alkohol , ingen tobak och så rolig och stressfri tillvaro som möjligt. Mer och högre faktor på solkrämen borde jag ha tänkt på för 20 år sedan, tror jag. 

Ok, vad säger ni...?

• Svar på tråden tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?
  • anemon1
    Glitra skrev 2018-05-15 18:19:54 följande:

Ha modern frisyr.

Bra tips! Ja sex glömde jag, ska checka frisyren också ...;)
  • anemon1
    Fluffis skrev 2018-05-15 19:11:55 följande:
    Och jag svarade, tackar som frågar.

Tillägg:

- Håll vikten, några kilo bort tar fram käklinjen på ett snyggt sätt (om du är man).

- Odla dina intressen, då blir du gladare och ser fräschare ut.
    Kvinna är jag ...:)
  • anemon1
    Glitra skrev 2018-05-17 16:58:14 följande:
    Varför ingen tvål i ansiktet?
    Torkar ut, gjorde det alltid innan men jag fick problem vid 40. Det var som att huden inte klarade återfuktningen på egen hand längre. Jag har idag typ rengörningsmjölk och lite vatten.
  • anemon1
    Utan Barn skrev 2018-05-17 13:31:06 följande:

Det här kändes som mycket tyckande och lätt mossigt ... ;)

Visst, om kontentan var »se inte slampig ut« så håller jag med. Men siden och cashmere  ... och absolut inte långt hår?

Vet många 50+ med jättefina långa hår, coola klänningar och skor.

Skulle hellre säga våga klä sig i sin egna stil och sticka ut ? om man vill det.
    Eller inte om man inte vill.

Jag tror det handlar mycket om att se och upptäcka vad man passar i. Jag skulle personligen säga att jag passar lite bättre i uppsatt hår nuförtiden (mitt lite gråstrimmade hårsvall sparar jag till fest, typ). Trivs i klassiska kläder, men det har jag nog alltid gjort. Jag har sett de 40-50 åriga kvinnor som passar både i "flickstil" och "stil/kvalitet", det hänger mycket på vad man har för typ av utseende i grunden och vad man känner själv att man gillar att ha på sig.
    Älskar en bra foundation, kapar bort 5 år direkt. 
  • anemon1
    Mandelskorpan skrev 2018-05-18 07:45:53 följande:
    Jag är 50, ser ut som 50, vill se ut som 50 och klär mig exakt som jag känner för. Vilket är mest skinn och jeans. Vad andra anser om det skiter jag fullständigt i.
    You go girl ...:)!
Svar på tråden tre råd för en 45-åring att (fortsätta) se fräsch ut?