Vad använder ni för kläder när ni är gravida?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?
Det finns mammakläder, dock endast i ett fåtal fysiska butiker, däribland HM. ASOS.com har också (sök på maternity).
Jag har inte köpt några gravid/mammakläder, tycker allting ser så tråkigt ut. Köper klänningar från de butiker jag handlar från i vanliga fall, i vissa fall i något större storlek bara :) Funkar toppen!
Jag har medium i vanliga fall och nu drar jag minst xl-xxl. Eller från typ 38-52. Har nåt i xxxl också. Fick börja med mammakläder redan v.10 och ser ut som en strandad val nu i v.31! Det jag kunde ha på slutet med första barnet är redan trångt nu... Men det finns andra som inte får mer än en liten putmage.
Vilken typ av kläder framhäver gravidmagen?
Hängselbyxor har jag aldrig använt, jag gillar bara stilrena plagg. Däremot har jag köpt jeans från HM:s gravidsortiment. Snygga är de också. :) I övrigt kör jag med klänningar därifrån samt just nu en gravidt-shirt och en svart gravidkjol (också hm). Kan inte använda kläder i större storlek pga att jag är så smal i övrigt, har liksom storlek XS på mina gravidplagg nu när jag är i vecka 36. Det jag gillar med gravidplaggen är att det syns att man är gravid och inte bara tjock. Använde dock mina vanliga kläder bra länge, säkert till vecka 25 eller så. Vanliga tights funkar också fortfarande.
Precis, jag använder också vanliga tröjor i min vanliga storlek. Det är ju fint att magen syns!