Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Vad använder ni för kläder när ni är gravida?

Funderat på detta , finns det ens sk mammakläder längre eller använder dom flesta vanliga kläder nu fast i en större storlek?

• Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?
  • Anonym (-)
    Anonym (S) skrev 2018-05-15 20:01:08 följande:

Det finns mammakläder, dock endast i ett fåtal fysiska butiker, däribland HM. ASOS.com har också (sök på maternity).

Men dom brukar va väldigt fula tex såna där hängselbyxor. Dom gravida som jag sett brukar ha ganska vanliga kläder (ser inte ut att vara från HM) därför jag tror att många gravida använder vanliga kläder fast större storlek
  • Anonym (-)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 20:14:45 följande:

Jag har inte köpt några gravid/mammakläder, tycker allting ser så tråkigt ut. Köper klänningar från de butiker jag handlar från i vanliga fall, i vissa fall i något större storlek bara :) Funkar toppen!

Hur många storlekar brukar man växa ungefär när man är höggravid?
  • Anonym (-)
    Anonym (xxxl) skrev 2018-05-15 20:21:32 följande:

Jag har medium i vanliga fall och nu drar jag minst xl-xxl. Eller från typ 38-52. Har nåt i xxxl också. Fick börja med mammakläder redan v.10 och ser ut som en strandad val nu i v.31! Det jag kunde ha på slutet med första barnet är redan trångt nu... Men det finns andra som inte får mer än en liten putmage.

Oj det va stor skillnad
  • Anonym (-)

Vilken typ av kläder framhäver gravidmagen?

• Anonym (-)
    Anonym (S) skrev 2018-05-15 20:35:24 följande:

Hängselbyxor har jag aldrig använt, jag gillar bara stilrena plagg. Däremot har jag köpt jeans från HM:s gravidsortiment. Snygga är de också. :) I övrigt kör jag med klänningar därifrån samt just nu en gravidt-shirt och en svart gravidkjol (också hm). Kan inte använda kläder i större storlek pga att jag är så smal i övrigt, har liksom storlek XS på mina gravidplagg nu när jag är i vecka 36. Det jag gillar med gravidplaggen är att det syns att man är gravid och inte bara tjock. Använde dock mina vanliga kläder bra länge, säkert till vecka 25 eller så. Vanliga tights funkar också fortfarande.

Behöver man köpa större bh med? För jag har märkt att alla mina bhar har börjat bli för små och jag vet inte om det beror på graviditeten eller att jag gått upp lite i vikt (går oftast upp i bh storlek när jag går upp i vikt i vanliga fall när jag inte är gravid)men då brukar jag ju stanna på en storlek
  • Anonym (-)
    JLES skrev 2018-05-15 21:34:24 följande:

Precis, jag använder också vanliga tröjor i min vanliga storlek. Det är ju fint att magen syns!

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?