Inlägg från: Anonym (xxxl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxxl)

Vad använder ni för kläder när ni är gravida?

Makens tröjor, några gravidkläder jag köpt på loppis och några stora mysbyxor. Börjar dock tryta rejält för jag är verkligen stor nu! Enda butiken som säljer mammakläder här är H&M och där handlar jag inte! Dessutom så smala kläder att man måste se ut som en sylfid innan...

• Anonym (xxxl)
    Anonym (-) skrev 2018-05-15 20:16:38 följande:
    Hur många storlekar brukar man växa ungefär när man är höggravid?
    Jag har medium i vanliga fall och nu drar jag minst xl-xxl. Eller från typ 38-52. Har nåt i xxxl också. Fick börja med mammakläder redan v.10 och ser ut som en strandad val nu i v.31! Det jag kunde ha på slutet med första barnet är redan trångt nu... Men det finns andra som inte får mer än en liten putmage.
  • Anonym (xxxl)
    Anonym (-) skrev 2018-05-15 20:27:58 följande:
    Oj det va stor skillnad
    Ja, jag får rejäl mage! Och går upp f.ö också. Hittills 15 kg. Dessutom har jag vansinnesont i själva maghöljet så jag tål INGET tryck på magen. Av det skälet hatar jag det enda gravidplagg jag köpt nytt- mina byxor från H&M. De har en söm helt utan elasticitet för högt upp på magen! Och smala ben.
  • Anonym (xxxl)
    Anonym (-) skrev 2018-05-15 20:41:57 följande:
    Behöver man köpa större bh med? För jag har märkt att alla mina bhar har börjat bli för små och jag vet inte om det beror på graviditeten eller att jag gått upp lite i vikt (går oftast upp i bh storlek när jag går upp i vikt i vanliga fall när jag inte är gravid)men då brukar jag ju stanna på en storlek
    Jag har mina amningsbh:ar nu som gravid. De är större än mina vanliga och mjuka. Kan ha dom vanliga också även om de sitter supertajt. Har dom bara de ytterst få gånger jag är ute bland folk.
  • Anonym (xxxl)

Upptäckte idag hur ofantligt tjock jag egentligen är... Provade shorts på loppis och fick bara på mig ett par i stlk.60!! De är faktiskt lite för stora, men går ha bälte i så de får jag lulla runt i när det är varmt närmaste veckorna.

Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?