• Bubbel85

Vad använder ni för kläder när ni är gravida?

Jag har använt gravidjeans och några enstaka toppar och gravidlinnen. Men på jobbet har jag levt i gravidjeans från hm, långa tajta linnen från Cubus samt en kofta, öppen blus eller kavaj. Hemma har det varit mjukiskläder för hela slanten men på jobbet hade inte det funkat. Nu när jag är i v.37 och gått hem från jobbet saknar jag verkligen lite mer gravidkläder som sitter lite lösare på överkroppen, allt jag äger som inte är gravidkläder slutar liksom på halva magen :) att ha några gravidplagg är inte fel när du vill vara lite snyggare för kläderna är både snygga, bekväma och framhäver det man vill under graviditeten. Jag tycker hm är toppen, billigt och prisvärt för det känns inte alltid kul att lägga massa pengar på kläder du sen inte kan ha. Dock slår jag ett slag för gravidjeans (som ser ut precis som vanliga jeans) som jag faktiskt använde en bra stund efter förlossningen också tills magen gått tillbaka lite, innan dess var vanliga byxor verkligen inte bekvämt och man kanske inte alltid kan/vill leva i mysbyxor.

Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?