• Iowhannah

Vad använder ni för kläder när ni är gravida?

Tradera har en hel kategori för just mammakläder. Mycket där är knappt använt.

Jag har ökat 1-2 storlekar under graviditet (jag kan alltså inte köpa samma storlek i gravidkläder som i vanliga kläder), i BH har jag gått från 70 B till 80 D (första gången. Denna gång startade jag på 70 C).

• Iowhannah
    Anonym (G) skrev 2018-05-16 22:00:14 följande:

Jag har köpt större och större storlekar på t-shirts efterhand. Nu behöver jag XL i herrstorlek på t-shirt (innan graviditeten funkade S i herrstorlek) alternativt XL i mama-tshirt.

Jag har undvikt gravidbyxor så länge jag kunnat genom att knäppa mina vanliga jeans med en hårsnodd, men nu måste jag ha gravidjeans, fast de kliar och är varma på magen och dessutom finns de bara i skinnyvarianter (hur tänkte de här? Jag är gravid och därmed per definition inte skinny!).

Har även behövt köpa en storlek större på strumpor, samt använda stödstrumpor, pga svullna fötter. Mina skor passar inte längre heller, men eftersom det inte känns lönt att köpa nya större så lånar jag min mans skor nu de sista veckorna.

Går in i v. 39 om ett par dagar.

Jag har bara gravidbyxor som inte är slim/skinny. Som sagt, kolla Tradera, där finns många olika sorter.
  • Iowhannah
    Anonym (G) skrev 2018-05-16 22:00:14 följande:

Jag har köpt större och större storlekar på t-shirts efterhand. Nu behöver jag XL i herrstorlek på t-shirt (innan graviditeten funkade S i herrstorlek) alternativt XL i mama-tshirt.

Jag har undvikt gravidbyxor så länge jag kunnat genom att knäppa mina vanliga jeans med en hårsnodd, men nu måste jag ha gravidjeans, fast de kliar och är varma på magen och dessutom finns de bara i skinnyvarianter (hur tänkte de här? Jag är gravid och därmed per definition inte skinny!).

Har även behövt köpa en storlek större på strumpor, samt använda stödstrumpor, pga svullna fötter. Mina skor passar inte längre heller, men eftersom det inte känns lönt att köpa nya större så lånar jag min mans skor nu de sista veckorna.

Går in i v. 39 om ett par dagar.

Förvisso kanske ovärt att köpa nya byxor så sent i graviditeten. Speciellt när det är så varmt ute.
  • Iowhannah
    Anonym (???) skrev 2018-05-17 20:31:04 följande:

Men va? Hängselbyxor?? Jag har vanliga gravidjeans och gravidtröjor. Helt vanliga kläder, men sydda så magen ryms. Hade inte velat ha bylsiga jättekläder bara för att magen ska få plats. Har du ens försökt googla på "mammakläder" innan du startade tråden? Det finns ett hyfsat stort urval i de flesta nätbutiker.

Det tror jag är de absolut vanligaste kläderna för gravida. Jag har sett min mammas gravidkläder från 80-talet och DÅ var det bylsigt och hängselbyxor och fula kläder (bortsett från att det var 80-tal), nu är ju gravidkläder både sköna och snygga.
Svar på tråden Vad använder ni för kläder när ni är gravida?