Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Jag behöver prata

Ett tips - sök INTE hjälp här. Prata med ett proffs!

• Anonym (Suck)
    Zanzan skrev 2018-05-15 21:50:47 följande:
    Menar du "fråga experten" här på familjeliv.se eller menar du en kurator?
    Finns det proffs här????
    Kurator naturligtvis.
  • Anonym (Suck)
    Zanzan skrev 2018-05-16 18:14:00 följande:
    Men gud va onödig du är! Det finns faktiskt en flik där man kan " fråga experten"

Jag är ny här så jag har inte hunnit kolla in den tjänsten. Men tack för ditt suckande, älskar människor som dig som bara vill spy lite. Vem gillar inte folk som ger ifrån sig galla . Onödiga.
    Där fick man för att man försökte .... fråga experten??? 
    Härinne???? Yeah right.
    Pm du inte förstod mig innan - sök RIKTIG hjälp!!
    DET är inte onödigt Tyst
  • Anonym (Suck)
    Zanzan skrev 2018-05-16 19:10:08 följande:

Försvinn härifrån

Är du sådär aggressiv när du söker hjälp - då kommer du att få det svårt.
    Eller .... är det därför du hamnat här???
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 19:47:29 följande:
    *nu
    Försöker inte vara dryg alls - menar verkligen att om man har riktiga problem ska man gå till riktig hjälp.
    Var av ren omtanke - faktiskt. Om jag ser trådar här det det verkar vara på "riktigt" så föreslår jag ALLTID riktig hjälp.
    Du vill väl inte att alla här ska bedöma dina födelsemärken eller andra symptom eller????
    Har du riktiga problem - sök riktig hjälp. Så!!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Afghanistantjejen) skrev 2018-05-16 20:32:11 följande:
    Nej, självklart inte. Men när man mår dåligt psykiskt kan det vara mer komplicerat, och då kanske man kan vilja leta upp någon att bara prata lite med och bolla lite tankar på ett halvt seriöst och halvt oseriöst sätt - utan att det behöver betyda att man inte kommer söka professionell hjälp oxå. Fast bra btw att du tipsar ts att söka riktig professionell hjälp/professionella tips, det är ju visserligen bra i sig, det förnekar jag inte.
    Anonym (Suck) skrev 2018-05-16 20:17:25 följande:
    Försöker inte vara dryg alls - menar verkligen att om man har riktiga problem ska man gå till riktig hjälp.
    Var av ren omtanke - faktiskt. Om jag ser trådar här det det verkar vara på "riktigt" så föreslår jag ALLTID riktig hjälp.
    Har du riktiga problem - sök riktig hjälp. Så!!
    Förstår om din avsikt är att hjälpa ts med sann omtanke. Jag menade snarare att du verkade dryg men inte att du egentligen menade att vara det eller att du var det på riktigt. Hur som helst var anledningen att jag tyckte du verkade dryg att; du enligt min tolkning nästan dumförklarade ts för att hon inte fattade riktigt hur FL fungerade, och för att du liksom verkade så negativ till att hon ville prata av sig, plus att jag tyckte du var en aning hetsig i ditt sätt att säga att hon borde söka hjälp - alltså tänkte lite att det av en människa som mådde dåligt kanske kunde tolkas som att du tyckte den var ett korkat psykfall eller typ så. Kan förstå att du egentligen menar väl och vill hjälpa, men du kanske ska tänka lite mer på hur folk kan uppfatta det du skriver nästa gång. ;) Människor är olika, och alla passar det liksom inte att ge små sparkar i baken.
    Point taken! Menade ju bara väl även om det i denna "tråd-världen" finns en hel del självutnämnda experter.
    Vill man bara "bolla" lite så ok men - behöver man hjälp så sök det på riktigt.
Svar på tråden Jag behöver prata