1 missfall 1 MA gravid naturligt och nu gravid i vecka 13 via ivf inga barn sen tidigare
Hej Alla!
Nu är det så som rubriken lyder att jag blev spontant gravid med mannen 2 gånger vilket resultera i missfall och missed abortion. Båda tidigt runt vecka 8-9. Nu är jag gravid i vecka 13 och jag kan bara inte sluta vara orolig!!
Denna gravidet blev möjlig via ivf då vi fick bekedet att mannen inte har det bästa förutsättningarna, vi är så glada över att vi är gravida igen! Jag vill så gärna njuta men jag kan bara inte släppa rädslan! Jag fick se mitt lilla frö i vecka 10 +5 hjärtat slog fint och fröet rörde på sig så det var en häftig upplevelse då jag aldrig kom så långt:(
både jag och mannen är 27 år och inga barn sen innan! Jag tar både trombyl och lutinus, läkarna tyckte inte att jag behövde det men jag krävde det för jag vägrar gå en ny gravidet utan att prova något nytt! Förlåt för långt inlägg! Har någpn varit med om liknande? Har det gått bra för er?
Mvh gravid och livrädd ????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-27 11:54
Hej alla!
Senast jag kollade så såg allting bra ut med bebisen 13+2 jag är idag i vecka 15 (14+1) Alltså jag har sån ångest över magen! Det händer ju inget?! Jag har en liten bula på morgonen som föravinner efter jag vart på toa jag känner att jag borde ha en liten bula som inte går att dra in och de går att dra in magen. Jag är jätte rädd att de är kört igen och kan inte sluta gråta.. :( jag är ganska smal och tycker man borde kunnat se något nu vill typ gräva ner mig orkar inte med oron jag vaknar till o med mitt i natten och känner efter på magen.. hjääälp!!