• MAL01

    V. 32

    Hej alla!

    Går nu in i vecka 32 imorgon och längtar så efter bebis nu.

    Känner mig tung och oattraktiv. Mår illa och har en hel del sd och förvärkar. Min sambo får ta en del gnäll från mig just nu och han har sånt tålamod?.

    Men man får tänka att det inte är så långt kvar nu. Hur mår ni andra kring denna period i graviditeten? Har ert barn fixerat sig och rör det mycket på sig i magen. Min lille rör sig massor och magen dansar tango!????

    Dela gärna med er ni som vill.

    Allt gott?

  • Svar på tråden V. 32
  • MAL01

    Okej. Du ska se att hen vänder sig snart:). Inte ovanligt att det tar nån vecka eller två till.

    Fick veta igår att lillen ligger med huvet ner. Och det har märkts idag för så fort hen rör sig med huvet så känns det som jag ska kissa ner mig. Haha! Sen känner jag små stickningar emellan benen, men det är fullt normalt. Svettas som en gris på nätterna gör man också. Hihi!

  • MAL01

    Okej. Du ska se att hen vänder sig snart:). Inte ovanligt att det tar nån vecka eller två till.

    Fick veta igår att lillen ligger med huvet ner. Och det har märkts idag för så fort hen rör sig med huvet så känns det som jag ska kissa ner mig. Haha! Sen känner jag små stickningar emellan benen, men det är fullt normalt. Svettas som en gris på nätterna gör man också. Hihi!

  • MAL01

    Hej! Såg nu att jag råkat skicka samma inlägg två gånger. Haha! Skyller på vätmen.

    Ja, man längtar mycket nu. Går in i vecka 32 imorgon.

    Ja värmen är inget vidare nu. Fötterna svullnar till bigfot storlek och man svettas ihjäl på nätterna.

  • MAL01

    Hej på er!

    Ber om ursäkt för den enorma frånvaron i gruppen, men har vart en del ett par dagar.

    Vi är mitt i en flytt och har mycket att göra:)

    Jag har även mycket förvärkar och sammandragningar och fick åka till Östra sjukhuset vid ett tillfälle nyligen och titta så allt va ok.

    Men det va okej. Ingen påverkad livmodertapp och bebis verkar må bra. Men får börja ta det extra lugnt nu.

    Barnets huvud låg neråt i bäckenbotten och det känner man nu. När hen rör sig så känns det som man ska kissa ner sig:).

    Hur mår ni alla?

  • MAL01

    Låter som vi alla har liknande symtom. Får ont i bäckenet, ljumskarna och underlivet om jag gått en längre stund, stått still eller ansträngt mig på annat vis.

    Är ju ingen fara så länge man lyssnar på kroppen och vilar emellanåt.

    Den lille där inne har en hel del hicka har jag upptäckt:).

    Min lille ligger med huvet ner men är inte fixerad ännu. Ska till bm på torsdag så får se cad hon säger om det.

Svar på tråden V. 32