UndrandeSökare skrev 2018-05-17 23:10:14 följande:
Det finns 2 olika utredningar, missfallsutredning och infertilitetsutredning (om det bara blir minus).
Jag tror de har en hel del likheter. Men för bästa svar kontakta sjukhuset där du bor och be att de talar om för dig hur en missfallsutredning går till i det Landstinget där du bor.
Missfallsutredningen som vi gjorde efter 3 missfall (baturliga geaviditeter, inte IVF) visade tyvärr ingenting för de tog för få prover. Men jag misstänkte att mitt immunförsvar var problemet, men det "tror inte" svenska läkare på. Men efter missfall nr 4 hittade jag Atentråden här på Famimjeliv "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" . Vi reste till Life clinic i Aten och fick en mycket bättre utredning där än den i Sverige.
Där togs en mängd prover som skickades till ett speciallabb i USA för analys och det visade sig att jag har en autoimmun koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar.
På vilket sätt misstänkte du att ditt immunförsvar var problemet?
Jag tror att de kollar koagulation i mitt landsting men är inte helt säker.. ska ringa nästa vecka och boka tid för utredning.
Hur har det gått för dig efter Aten? Det är ju väldigt dyrt att åka dit o utredas :( IVF är ju oxå dyrt så tror inte att jag har råd med att åka dit :(